تماشا کنید: صحبتهای سازندگان دربارهی سیستم مبارزات Assassin’s Creed Origins
یکی از مهمترین تغییرات بازی Assassin’s Creed Origins نسبت به نسخههای پیشین این سری، سیستم مبارزات آن است. در نسخههای پیشین، پس از فشردن دکمههای حمله، کاراکتر اصلی بدون در نظر گرفتن فاصله با دشمن، به او حمله میکرد. این سیستم اکنون دچار تغییرات گستردهای شده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
برای بازی Assassin’s Creed Origins از سیستم مبارزات جدیدی با نام hit box-based از استفاده شده است که روی اهمیت مشخصات سلاحها و هشیاری گیمر تمرکز دارد. در ویدئویی که اخیراً سازندگان بازی منتشر کردهاند، «اشرف اسماعیل» (Ashraf Ismail)، کارگردان بازی دربارهی این سیستم مبارزات جدید صحبت میکند. با توجه به صحبتهای او، در بازی دو نوع ضربهی سبک و سنگین وجود دارد که گیمر میبایست برای استفاده از آنها در حملات زمانبندی دقیق و سلاحهای خود و دشمن را در نظر بگیرد، زیرا یک حرکت اشتباه میتواند گیمر را در برابر حمله آسیب پذیر کند. هر چند گیمر میتواند با جای خالی دادن در لحظهی درست، به دشمن خود حمله کرده و صدمهی زیادی به او وارد کند.
پس از صحبت دربارهی سیستم مبارزات جدید، آقای اسماعیل دربارهی انواع سلاحها و دشمنانی که گیمر در طول روند بازی خود با آنها مواجه میشود، صحبت میکند که تنوع آنها بسیار قابل توجه است. این در حالی است که یکی از انتقادهایی که به نسخههای پیشین این سری میشد، تنوع کم دشمنان بود. در Origins نمونههای منحصر بفردی وجود دارند که مدل تغییریافتهی انواع اصلی دشمنان از جمله Brutes، Elite Soldiers و Predators هستند.
در نهایت نیز آقای اسماعیل دربارهی «میدانهای مبارزه» (Arena) کرد. با توجه به صحبتهای او، میدانهای مبارزه فرصت شرکت در مبارزات حماسی را به گیمران میدهد. همچنین میدانهای مبارزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تنها بهعنوان فعالیتهای غیر اصلی در بازی گنجانده نشدهاند. علاوه بر این، آقای اسماعیل اضافه کرد که چندین میدان نبرد در سراسر جهان بازی وجود دارد که در اندازه و جمعیت متفاوت هستند. در ادامه میتوانید این ویدئو را مشاهده کنید:
در پایان لازم به ذکر است که بازی Assassin’s Creed Origins در تاریخ بیستوهفتم اکتبر (پنجم آبان ماه) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.