تماشا کنید: ویدیو و اطلاعات جدیدی از سیستم مبارزات و سلاح‌های بازی God of War منتشر شد

در ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ , 09:00:45
Kratos, PlayStation Pro, Santa Monica, بازی خدای جنگ (God of War), پلی استیشن (Playstation), خدای جنگ, شرکت سونی (Sony), کنسول PlayStation 4

توسعه‌دهندگان بازی God of War در استدیو «سانتا مونیکا»، ویدیوی جدیدی با محوریت اسلحه‌های بازی به‌همراه اطلاعاتی درباره سیستم مبارزات و گیم‌پلی آن منتشر کردند؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در جدیدترین اخبار بازی، قسمت جدیدی از سری ویدیو‌های Lost Pages of Norse Mtyh با محوریت اسلحه‌های بازی روی وبسایت رسمی بازی God of War منتشر کرد. در زیر می‌توانید این ویدیو را مشاهده نمایید:

 

ابتدا در این ویدیو، نگاهی به تبر جدید کراتوس به‌نام Leviathan می‌شود که توسط دو برادر دوارف به‌نام‌های Brok و Sindri برای ایجاد تعادل در قلمرو نورس ساخته شده است. در ادامه، نگاهی به سپر جدید کریتوس می‌شود که مانند باد سریع بوده و در برابر ضرباتی که سپرهای عادی را از بین می‌برد، بسیار مقاوم است. این سپر در واقع، یک سلاح ارزشمند و لایق برای یک محافظ واقعی است. در آخر نیز نگاهی به تیرکمان آترئوس، پسر کریتوس، می‌شود. شما می‌توانید تصاویر این اسلحه‌ها را از زاویه‌های مختلف، در انتهای متن مشاهده نمایید.

در کنار موارد بالا، «جیسون مک‌دونالد» (Jason McDonald)، طراح ارشد گیم‌پلی و «جیت شاروف» (Jeet Sharoff)، مهندس ارشد گیم‌پلی، اطلاعاتی جدیدی از سیستم مبارزات و گیم‌پلی بازی God of War در اختیار بازیکنان قرار دادند. براین اساس، عناصر وحشی‌گری و بی‌رحمی یا همان قدرت اسپارتان (Spartan) در نبرد‌های بازی، هنوز هم بخشی از کریتوس هستند؛ اما حالا که او دارای یک پسر است، به دنبال راهی برای انتقال این استاندارد ها به او می‌گردد، البته نه به اندازه‌ای که خود کریتوس قبلا بوده است. کریتوس دیگر مثل قبل پر از حس خشم و انتقام نیست و بیشتر برای محافظت از آترئوس از آن استفاده می‌کند.

کریتوس هنوز هم یک جنگجوی بسیار جسور و فیزیکی است، در حالی که آترئوس بیشتر با سحر و جادو در دنیای نورس در ارتباط است. توسعه‌دهندگان در ابتدا درباره قدرت‌های جادویی پسر کریتوس مبهم بودند. آن‌ها دراین باره اعلام کردند؛ او برای انجام دادن کار‌ها بیشتر از سحر و جادو استفاده می‌کند و بیشتر با آن قسمت از دنیا (سحر و جادو) در ارتباط است. کریتوس خاطره بدی از خدایان داشته، بنابراین برای درگیر شدن با سحر و جادو ترید دارد، درحالی که آترئوس راحت از آن استفاده می‌کند، چون تجربه‌ تلخی همچون کریتوس در زندگی‌اش نداشته است.

میدان دید بازیکنان در بازی God of War در هنگام مواجه با گروه زیادی از دشمنان به دلیل نزدیکی زاویه دوربین به کریتوس نسبت به نسخه‌های گذشته، محدود شده است؛ بنابراین، آترئوس در موارد مشابه، آن نقش را برعهده خواهد داشه و کریتوس را از خطراتی که او را تهدید می‌کنند، با خبر خواهد کرد.

در مبارزت بازی God of War همچنان وحشی‌گری و عصبانیت وجود دارد اما ملایمت بیشتری در آن نسبت به ‌نسخه‌های گذشته به‌کار رفته است. به‌طور مثال، کریتوس در نسخه‌های قبلی، دست دشمنان را کنده و به طور مدام به آن‌ها ضربه می‌زد. حال، او در نسخه جدید بازی کاری به همان شکل را انجام می‌دهد اما دیگر مثل قبل بسیار عصبی و خشمگین نیست، بنابراین؛ فقط قطع کردن دست دشمنان کافی خواهد بود. او سعی می‌کند تا خشم خود را ذخیره کرده و تمام آن را در یک زمان آزاد کند. کریتوس خشم و عصبانیت خود را فقط برای مواردی از قبیل زنده ماندن یا محافظت از خود و فرزندش استفاده می‌کند و در دیگر موارد، سعی در کنترل آن دارد که یک پویایی خاص بین روایت داستانی بازی و مبارزات آن ایجاد می‌کند. به‌دست آوردن و ایجاد چنین تعادلی در بازی توسط تیم توسعه‌دهندگان بسیار جالب می‌باشد.

کریتوس در این بازی دارای یک حالت خشم است که هنگام فعال بودن آن، تقریبا کار‌هایی مشابه نسخه‌های پیشین انجام می‌دهد، البته با این تفاوت که همیشه در این حالت نخواهد بود. در حالی که توسعه‌دهندگان بخشی از حالت دکمه زدن نسخه‌های پیشین بازی را به این نسخه اضافه کرده‌اند، آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند مکانیک‌ها و المان‌های نقش‌آفرینی به‌لحاظ آنچه قابل تجهیز است، به بازی اضافه کنند. بازی God of War نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار طولانی‌تر بوده و طبق اخبار منتشر شده در جریان رویداد پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۷، دارای ۲۵ الی ۳۵ ساعت گیم‌پلی است، بنابرین آیتم‌های بسیار بیشتری برای پیدا کردن در بازی وجود دارد و این بخش مهمی از معادله بازی خواهد بود. یکی از کلید‌های تجربه عالی و متنوع مبارزات بازی، دادن حق انتخاب به بازیکنان به‌لحاظ انتخاب بین مبارزه با دست خالی و تبر با دشمنان یا استفاده از مهارت‌های آترئوس است.

همانند نسخه‌های پیشین در بازی جدید God of War، سرعت بالای گیم‌پلی در مبارزات بخشی از بازی خواهد بود با این تفاوت که توسعه‌دهندگان در استدیو سانتا مونیکا قول اضافه کردن المان‌های کنترل بیشتر روی آن را داده‌اند. بر این‌ اساس، کروی بارلوگ، کارگردان بازی، می‌خواهد که تبر کریتوس که یک تغییر اساسی در بازی است، از همان ابتدا حس خوبی به بازیکنان منتقل کند. سپر کریتوس نیز یک المان کاملا جدید می‌باشد که هدف از اضافه کردن آن، ایجاد یک حس وایکینگ مانند در بازی است. البته، این‌طور نیست که کریتوس همیشه یک سپر بزرگ در سراسر بازی در دست داشته باشد، بلکه این سپر در مواقع موردنیاز ظاهر و بعد دوباره غیب می‌شود. بسیاری از سازندگان در ابتدا به ایده سپر شک داشتند اما در نهایت بازخورد‌ها از آن بسیار مثبت بود.

بارلوگ همیشه شخصیت آترئوس را در بازی God of War با تیرکمان فرض کرده است که در کنار دیگر سیستم‌های بازی عالی به‌نظر می‌رسد زیرا دیگر او احتیاجی به نزدیک‌شدن به دشمنان برای نابودی آن‌ها نداشته و اعصاب بازیکنان را خورد نمی‌کند. البته، کریتوس هم می‌تواند تبر خود را پرت کند اما او یک جنگجو برای نبرد‌های تن به تن و نزدیک است از لحاظ دیگر وقتی بحث فاصله باشید، آترئوس قدرت‌های دیوانه‌کننده بیشتری دارد که می‌تواند به‌کار ببرد و این موضوعی است که موجب تعادل در بازی شده است. همان‌طور که قبلا باخبر شدیم؛ آترئوس در بازی جدید God of War دارای یک دکمه مخصوص روی کنترلر بازی است. آترئوس در بعضی مواقع اقداماتی به طور خودسر انجام می‌دهد اما او بهترین قابلیت‌های خود را برای مواقعی که پدرش دستور می‌دهد، نگه داشته است و اینجا است که دکمه مخصوص به‌کار می‌آید. بازیکنان با فشار دادن آن دکمه در مواقع موردنیاز، قابلیت‌ها و مهارت‌های قدرتمند آترئوس را آزاد می‌کنند و این بخش مهمی از روند تصمیم‌گیری بازیکنان به لحاظ افزایش کمبوها در مبارزات یا نابودی دشمنان در بازی است. آترئوس در واقع مانند یک زراد‌خانه برای کریتوس در هنگام مبارزات است. یکی از المان‌های مهم برای توسعه‌دهندگان این بود که بازیکنان در هنگام نبرد با دشمنان، آترئوس را فراموش نکنند، بنابراین توسعه‌دهندگان مطمئن شدند که او کاملا بخش وابسته ‌ و مفیدی از بازی باشد. کریتوس همان‌قدر به آترئوس احتیاج دارد که پسرش به او نیاز دارد.

توسعه‌دهندگان از رویداد‌های سنتی و سریع نسخه‌های پیشین بازی God of War فاصله گرفته‌اند، اگرچه در نسخه جدید بازی، همچنان حرکت‌های سینمایی قبلی حاضر هستند اما به دکمه‌های تصادفی محدود نمی‌شوند و مطابق با دکمه‌های مخصوص مبارزه تنظیم شده‌اند.

نزدیک کردن دوربین بازی به کریتوس یک چالش در سراسر طول بازی برای توسعه‌دهندگان بوده است. چالش برانگیز‌ترین جنبه نزدیک‌تر کردن دوربین در بازی از منظر مبارزات، اجازه دادن به بازیکنان برای ردیابی دشمنان و ارزیابی درست میدان جنگ است. این امر باعث شد که توسعه‌دهندگان برای پیدا کردن راه‌های روبه‌رو شدن با دشمنان بزرگ در بازی دوباره تفکر کنند. از طرف دیگر زاویه دوربین نزدیک باعث می‌شود که بازیکنان از نزدیک شاهد مبارزه‌های کریتوس باشند‌ و حس و حال نبرد‌های بازی بهتر به آنان منتقل شود. در حالی که تجربه‌ نبردها و مبارزات نسخه جدید بازی تقریبا شبیه بازی‌های گذشته است اما حال بازیکن باید مراقب پشت‌سر خود باشد. حال با نزدیک شدن زاویه دوربین تشخیص دشمنان پشت کریتوش سخت‌تر شده است و بازیکنان باید به طور پیوسته موقعیت او را با تاکتیکی مشخص تغییر دهند. این موضوع، سطح جدیدی از عمق را به نبرد‌های بازی اضافه می‌کند. همچنین در این نسخه، بازیکنان می‌توانند هر نقطه از دشمن از جمله سر، پاها و یا قسمت‌های مشخص دیگر را نشانه رفته و به آن ضربه بزنند.

بازی God of War در سال ۲۰۱۸ میلادی به‌صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر