اندازه‌گیری تاخیر ورودی‌های بازی AC Odyssey روی Google Stadia

در ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ , 22:18:15
Digital Foundry, DOOM Eternal, Stadia, بازی Assassin's Creed Odyssey, شرکت گوگل (Google)

کمی پیش‌تر، گوگل بالاخره از Stadia، سرویس استریم مورد انتظارشان پرده‌برداری کردند. گوگل قول‌های زیادی راجع به Stadia داده است و ادعا می‌کند که این سرویس به بازیکنان اجازه‌ی دسترسی به ۱۰.۷ ترافلاپ قدرت کامپیوتر را می‌دهد و قادر است بازی‌هایی چون Doom Eternal را با کیفیت ۴k و به صورت ۶۰ FPS اجرا کند. البته آن‌ها به تاخیر یا لگ هیچ اشاره‌ای نکردند. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

واقعا مهم نیست که گوگل شما را به چه ابرکامپیوتری متصل خواهد کرد اگر کنترل کردن بازی با تاخیر و لگ همراه باشد. مدیران بخش تکنولوژی در Digital Foundry توانستند آخرین نسخه از Stadia را در GDC 2019 تجربه کنند و نتایج همین حالا هم مشخص هستند. اگر ۱۵ دقیقه وقت دارید، ویدیوی زیر از بررسی Stadia را تماشا کنید:

Digital Foundry، بازی Assassin’s Creed Odyssey‌ را با کیفیت ۱۰۸۰P و به صورت ۳۰ FPS، با استفاده از وای‌فایی با سرعت ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه تست کردند. آن‌ها هنگام فشردن کلیدها متوجه‌ی ۱۶۶ میلی‌ ثانیه، ۱۰ فریم یا یک سوم ثانیه تاخیر شدند. آن‌ها همچنین تستی برای بدترین شرایط ممکن انجام دادند و با استفاده از اینترنتی با سرعت ۱۵ مگابیت بر ثانیه متوجه‌ی تاخیر ۱۸۸ میلی ثانیه‌ای شدند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، نسخه‌ی اکس‌باکس وان اکس از بازی Assassin’s Creed Odyssey نیز تاخیری ۱۶۶ میلی ثانیه‌ای و رایانه‌های شخصی رده بالا تاخیری ۱۰۰ میلی ثانیه‌ای (بدون در نظر گرفتن تاخیر مانیتور) دارند. این موضوع هنگامی رخ می‌دهد که بازی در ۳۰ FPS اجرا شود.

نظر مثبت Digital Foundry

Digital Foundry به این موضوع اشاره داشت که بازی Assassin’s Creed Odyssey هنگام اجرا در ۶۰ FPS‌ روی گوگل Stadia، تقریبا تاخیری به اندازه‌ی ۳۳ میلی ثانیه خواهد داشت که آن را به رایانه‌های شخصی بسیار نزدیک می‌کند و مشابه اکس‌باکس وان اکس است. پس به نظر می‌رسد Stadia به طرز غافل‌گیرانه‌ای رقیب سخت افزار پلتفرم‌های دیگر باشد. البته Digital Foundry در رویداد گوگل و تحت شرایط ایده‌آل به تجربه‌ی این سرویس پرداختند. نحوه‌ی کارکرد Stadia نیز هنگام اجرای بازی‌های مبارزه‌ای، تیراندازی و دیگر عناوینی که دقت بالایی نیاز دارند، جالب خواهد بود. به احتمال زیاد بازی Doom Eternal مورد تست قرار خواهد گرفت.

حال به سراغ کیفیت تصویر برویم. Digital Foundry متوجه شد که در بازی Assassin’s Creed Odyssey در صحنه‌های مبارزه‌ای یا پر جز‌ئیات، اشیای حاضر در بازی خیلی سخت مشخص بودند و Stadia از لحاظ گرافیکی خوب عمل نکرده است. این موضوع مشکل انکودر ویدیویی گوگل را نشان می‌دهد و هنگامی که بازی در ۶۰ FPS اجرا شود، این مشکلات واضح‌تر خواهند بود. در کل گروه Digital Foundry به نظر نسبت به Stadia نظر مثبتی داشتند و خوش‌بین بودند. آن‌ها این سرویس را بهترین تجربه‌ی استریمی توصیف کردند که تا به حال داشتند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر