شایعه: بزودی بیش از ۵۰ بازی جدید از قابلیت FPS Boost کنسول Xbox Series X/S پشتیبانی خواهند کرد

در ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ , 17:00:22
کنسول Xbox Series X/S

به گفته خبرنگار مشهور، آقای Tom Warren بزودی بیش از ۵۰ بازی جدید که از قابلیت Backward در کنسول Xbox Series X/S پشتیبانی می‌کنند. آپدیت FPS Boost دریافت خواهند کرد. همراه دنیای بازی باشید.

در میان تمامی امکانات که مایکروسافت در سرویس Backward به مخاطبان خود ارائه می‌کند، امکان تجربه بازی‌های با فریم ریت بالاتر در قالب قابلیت FPS Boost موردی که بیش از همه مورد بازخورد مثبت و توجه هواداران مایکروسافت قرار گرفته‌است. اخیرا و پس از نهایی شدن قرارا خرید بتسدا توسط مایکروسافت چندین بازی‌ از این کمپانی و کمپانی الکترونیک آرتز به مجموعه اولیه بازی‌های تحت پوشش FPS Boost اضافه شده‌اند و ظاهرا بزودی به این تعدا اضافه خواهد شد.

خبرنگار مشهور صنعت گیم، آقای Tom Warren اخیرا در صفحه توئیتر خود مدعی شد مایکروسافت بزودی بیش از ۵۰ بازی را به لیست عناوینی که از FPS Boost بهره می‌برد اضافه کند. وی تاریخ دقیق انتشار این آپدیت را اعلام نکرد اما، با در نظر گرفتن فاصله بین اطلاعیه‌ها و انتشار آپدیت چیشین، احتمالا بزودی شاهد انتشار این آپدیت خواهیم بود.

به زودی عناوین بیشتری از قابلیت FPS Boost کنسول Xbox Series X/S استفاده خواهند کرد

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در مورد تمرکز مایکروسافت روی ویژگی Backward compatibility وجود دارد این است که بازی‌های قدیمی که از طریق این قابلیت تجربه می‌شوند عملکرد بسیار بهتری دارند.

نکته مهم جدید، قابلیت FPS Boost است که در بعضی موارد نرخ فریم بازی‌های اصلی را دو برابر می‌کند. از ابتدای ماه مارس، زمانی که عناوین Dishonored: Definitive Edition ، Fallout 4 ، Prey ، Fallout 76 و The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition این ویژگی را دریافت کرده‌اند، هیچ مورد دیگری اضافه نشده است. با این حال، بنظر می‌رسد که به زودی شاهد اضافه شدن عناوین بیشتری برای استفاده از این قابلیت خواهیم بود.

با توجه به اینکه آخرین عناوین دریافت‌کننده این ویژگی کمتر از یک هفته پس از رونمایی، آن را دریافت کرده‌اند، حدس می‌زنم «به زودی» به معنای خیلی زود باشد. قابلیت FPS Boost برای بعضی از عناوین مناسب نیست اما با این حال یک ویژگی عالی است که به مایکروسافت اجازه می‌دهد برخی از بازی ها را بدون نیاز به پیشرفت، ارائه دهد.

 

کمپانی مایکروسافت جزییات به‌روزرسانی ماه مارس کنسول Xbox Series X/S را به اشتراک گذاشت. با دنیای بازی همراه باشید.

این هفته یک موفقیت بسیار بزرگ برای برند Xbox بود زیرا شرکت بتسدا رسماً به استودیوهای مایکروسافت پیوست. بنابراین، مایکروسافت برنامه‌ریزی منظمی برای آینده Xbox کرده است.یکی از این موارد، به روزرسانی ماه مارس برای کنسول Xbox Series X/S است که برخی از ویژگی‌های مورد درخواست بازیکنان را اضافه می‌کند.

به‌روزرسانی مارس به شما امکان می‌دهد قابلیت Auto HDR و همچنین FPS Boost را تغییر دهید. با این کار می‌توانید این پیشرفت‌ها را برای هر بازی که از طریق Backward compatibility اجرا می‌شود را خاموش کنید. این به‌روزرسانی همچنین شاهد بازگشت دستاوردها به برنامه Xbox، مدیریت بهتر برای بازی‌ها و بارگیری‌ها و آماده‌سازی هدست بی‌سیم Xbox است که در اواخر ماه جاری راه‌اندازی می‌شود.

به.روزرسانی مارس در اواخر این ماه برای Xbox Series X/S منتشر می‌شود.

 

به گفته مدیر برنامه‌ریزی تیم ایکس باکس، مایکروسافت در حال حاضر مشغول توسعه و تکمیل کردن ویژگی FPS Boost در کنسول Xbox Series X/S است و بنابراین این قابلیت فقط در مورد بازی‌های ایکس باکس وان احرا می‌شود. همراه دنیای بازی باشید.

کمپانی مایکروسافت به مانند سنت‌ چند ساله خود، به هنگام عرضه کنسول‌های نسل جدید پیشتیبانی نسبتا کامل و رضایت بخشی از قابلیت backward دارد و این امکان را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند که حتی با تغییر نسل نیز به تجربه بازی‌های قدیمی و محبوب خود بپردازند. ویژگی FPS Boost خدمت دیگری است که این کمپانی در راستای تکمیل‌تر کردن پشتیبانی خود از بازی‌های نسل قبل ارائه می‌دهد و همانطور که از نامش مشخص است، نرخ فریم اجرایی بازی‌های قدیمی را روی کنسول جدید بدون نیاز به همکاری با استودیو سازنده، ارتقا می‌دهد.

تا امروز بازی‌های زیادی شامل این قابلیت شده‌اند و کنسول Xbox Series X/S این عناوین را بسیار روان اجرا می‌کنند. تیم ایکس باکس به مخاطبان وعده داده لیست بازی‌هایی که از این قابلیت برخوردار هستند در ماه‌های آتی افزایش پیدا کند.

به درخواست برخی از مخاطبان، مایکروسافت قصد دارد از این تکنولوژی کنسول Xbox Series X/S  در عناوین قدیمی‌تر نیز بهره ببرد اما، در حال حاضر چنین امری امکان پذیر نیست. به گفته آقای جیسون رونالد، مدیر برنامه‌ریزی تیم ایکس باکس فعلا تمرکز تیم پیشتبانی معطوف به تکمیل لیست بازی‌های تحت پشتیبانی است و برای استفاده از این نکنولوژی روی بازی‌های نسل هفتم به قبل، با آن را متحول کرد و ارتقا داد که در حال حاضر این مور جزو اولویت‌ها نیست.

در آینده به‌روزرسانی‌های جذابی برای کنسول Xbox Series X/S منتشر خواهد شد

جیسون رونالد، مدیر برنامه، در آخرین پادکست رسمی Xbox صحبت کرد و گفت که اخبار جدید این پلتفرم در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد. همچنین مدیر برنامه‌ریزی، لری هریب اضافه کرد: «چیزهای زیادی در راه است … ما واقعاً نمی‌توانیم اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذاریم.»

رونالد گفت: «ما به عنوان یک تیم، واقعاً از این واکنش اولیه هواداران در سرا‌ر جهان بسیار هیجان زده‌ایم. باید به شما بگویم، این واقعاً تازه آغاز کار است. ما چیزهای بسیار مهیجی داریم که طی ماه‌ها و سال‌های آینده منتشر خواهیم کرد.»

وی افزود: «ما همچنین با توسعه دهندگان کلیدی در سراسر صنعت همکاری داریم تا واقعاً از تمام قابلیت‌هایی که در Xbox Series S و Series X قرار داده‌ایم کاملاً استفاده کنیم. ما با آغاز سال و نزدیک شدن به این تعطیلات، واقعاً هیجان زده‌ایم که می‌توانیم جزئیات بیشتری را درباره آنچه در حال توسعه است و اینکه چگونه واقعاً می‌توانید از کنسول Xbox Series X/S استفاده کنید، به اشتراک بگذاریم.»

وی گفت که تیم او پس از عرضه Xbox Series X/S در نوامبر گذشته استراحت طولانی کرده است و او این را فرصتی برای شنیدن نظر بازیکنان و نحوه استفاده مردم از کنسول‌ها دانسته است. بنابراین منتظر بهبود کارکرد و حتی اضافه شدن ویژگی‌های جدید به کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت باشید.

 

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که میزان فروش کنسول Xbox Series X/S در طول ماه اول عرضه بیش از هر کنسول Xbox دیگری بوده است. با دنیای بازی همراه باشید.

انتشار کنسول‌های جدید در وسط یک بیماری همه‌گیر مطمئناً هم برای مایکروسافت و هم برای سونی یک چالش واقعی بوده است. محدودیت‌های عرضه و مشکلات نامرتب پیش‌خرید نیز برای همه کنسول‌های جدید مشکل ساز شده است، اما شکی نیست که آن‌ها با وجود این مشکلات نیز موفق عمل کرده‌اند.

مایکروسافت قبلاً دو روز پس از انتشار کنسول X / S Xbox Series تأیید کرده بود که این دو کنسول جدید بزرگترین راه‌اندازی را در تاریخ Xbox داشته‌اند و این شرکت اخیراً در کنفرانس اخیر خود توضیحاتی را در مورد آن ارائه داده است. فروش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت در تمام ماه ادامه داشته است، میزان فروش‌این دو در طول ماه راه‌اندازی (نوامبر ۲۰۲۰) بیشتر از هر کنسول Xbox دیگری در زمان راه‌اندازی بوده است. این فروش منجر به سودهای کلان مایکروسافت در سه ماهه گذشته شد.

با در نظر گرفتن محدودیت‌های فوق الذکر، این یک دستاورد چشمگیر است و با در دسترس بودن کنسول‌های بیشتر برای خرید در بازار، میزان درآمد نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که مشکلات عرضه در اسرع وقت حل شود و افراد بیشتری قادر به خرید کنسول این کمپانی باشند.

 

مایکروسافت ساعاتی پیش از طراحی جدید دسته ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرد و با عنوان “Pulse Red” معرفی شد. با دنیای بازی همراه باشید.

مایکروسافت به تازگی چهارمین نوع دسته ایکس باکس را به همگان معرفی کرد و این کنترلر در رنگ قرمز به بازار خواهد آمد. نمای جلوی کنترلر کاملا قرمز است و دکمه ها،‌ آنالوگ ها مثل دسته معمولی رنگ مشکی دارند. پنل پشتی دسته تماما سفید است و ترکیب جذابی را رقم زده است. طراحی کلی و رنگ بندی خیلی شبیه به دسته “Shock Blue” است که چند ماه قبل معرفی شد، منتها با رنگ قرمز.

کنترلر جدید ایکس باکس که با همه مدل های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس سازگار است، حالا چهار طرح رنگ دارد. طرح “Carbon Black” که همراه ایکس باکس سری ایکس است. طرح “Robot White” که همراه ایکس باکس سری اس است. طرح “Shock Blue” که بعد مدت کوتاهی از رونمایی کنسول ایکس باکس سری اس معرفی شد و در آخر هم کنترلر “Pulse Red” که اخیرا معرفی شد.

کنترلر “Pulse Red” از ۹ فوریه برای فروش جهانی در دسترس قرار می‌گیرد و همانند مدل “Shock Blue” با قیمت ۶۴.۹۹ دلار عرضه می‌شود.

یک گروه از دلال‌ها سفارش ایکس باکس سری ایکس خود را لغو کردند

شرکت مایکروسافت و سونی پیشتر نسل نهم کنسول‌های خود را عرضه کردند. اخیرا یک گروه از دلال‌ها به احتراک ۲۵۰۰ دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ پرداختند و حال به نظر می‌رسد این دلال‌ها که ۱۰۰۰ دستگاه کنسول ایکس باکس سری ایکس را پیش خرید کردند، به لغو سفارش خود پرداختند.

متاسفانه احتکار خصوصیت بد دلالان برای کسب سود بیشتر در شرایط خاص است. شرایطی که یک کالا مورد توجه قرار گرفته و متقاضیان بسیاری پیدا می‌کند. در این بین بدیهی بوده که دلالان به سراغ کنسول‌های نسل نهمی بروند تا از این اوضاع سودهای بزرگی شامل حال خود کنند.

به نظر می‌رسد یکی از علل اصلی این کنسل شدن، جویایی خرده فروشان پیرو هدف این دسته دلالان بوده که منجر به لغو سفارش شده است. باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه این لغو سفارش انبوه چیست.

در این ماه سه کنسول نسل بعدی به بازار عرضه شد: کنسول PS5 در سمت سونی و کنسول‌ Xbox Series X و Xbox Series S در سمت Microsoft. در حالی که روی کاغذ کنسول Xbox Series X قدرتمندترین سیستم از بین سه کنسول جدید است، برخی از تجزیه و تحلیل‌های عناوین بزرگ مانند Assassin’s Creed Valhalla ، Devil May Cry 5: Special Edition و DiRT 5 به‌طور کلی عملکرد بهتری را در PS5 نشان داده است. اینطور نیست که بگوییم نسخه‌های سری X ضعیف هستند، فقط مشکلات غیر منتظره‌ای دارند. علت این مشکلات چیست؟
تام وارن از The Verge در مورد مسائل فعلی نوشت و حدس می‌زند که اصلی‌ترین دلیل این مشکلات این است که توسعه‌دهندگان دیرتر از سونی کیت‌های توسعه Xbox را دریافت می‌کنند. این بدان معنا است که آنها وقت کمتری برای بهینه سازی عناوین خود روی این کنسول دارند.
این مسئله توضیح می‌دهد که چرا به‌نظر می‌رسد نسخه‌های Xbox این بازی‌ها در برخی زمینه‌های اصلی عقب مانده‌اند و همانطور که وارن نیز حدس می‌زند، احتمالاً به همین دلیل است که ما با وجود دیدن بسیاری از تصاویر مستقیم روی PS5، تصاویر مستقیم Xbox Series X را تا نزدیک به زمان عرضه این کنسول مشاهده نکردیم. تام وارن با مایکروسافت تماس گرفت و در حالی که آنها هیچ یک از این موارد را مستقیماً تأیید نکردند، گفتند که از این مسائل مطلع هستند و برای حل به موقع آنها با توسعه.دهندگان همکاری می‌کنند.
البته، بسیاری از اینها گمانه‌زنی‌هایی از منابع ناشناس است، بنابراین صحت آنها معلوم نیست. ما همچنین می‌دانیم که سیستم‌های سری Xbox تا اواخر تابستان ساخته نمی‌شدند ، بنابراین وجود اینگونه مشکلات طبیعی است. همچنین مدتی طول می‌کشد تا توسعه‌دهندگان به هر سیستم جدیدی نیز عادت کنند، بنابراین صرف نظر از اینکه دو سیستم روی کاغذ تقریبا برابر به‌نظر می‌رسند، ممکن است همیشه در عمل، خصوصاً در روزهای اول، قدرت یکسانی را نبینیم. باید ببینیم که با پیشرفت نسل، کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت چگونه عمل خواهند کرد.

 

بر اساس گزارشات دو کنسول‌ Xbox Series X و Xbox Series S در دو روز اول انشار موفق شده‌اند آمار فروش Xbox One را پشت سر بگذارند. این دو کنسول طبق آخرین آمار بالغ بر ۱۵۵ هزار دستگاه به فروش رفته‌اند. با دنیای بازی همراه باشید.

کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت شروع بسیار خوبی را در هفته اول انتشار تجربه کرده‌اند. همانطور که پیشتر مسئولان مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده‌ بودند دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S بهترین هفته عرضه را در میان تمامی کنسول‌های مایکروسافت ثبت کرده‌اند. وبسایت VGC در گزارش تازه خود آمار فروش را به صورت دقیق بررسی کرده‌است.

طبق گزارش این وبسایت کنسول‌های نسل نهم با ثبت آمار فروش ۱۵۵ هزار دستگاه در ۴۸ ساعت اولیه عرضهدر بریتانیا، موفق شده‌اند کنسول Xbox One را پشت سر بگذارند. این کنسول در ۴۸ ساعت اولیه عرضه خود در سال ۲۰۱۳ ۱۵۰ هزار نسخه فروخته بود. هر چند آمار فروش بسیار جالت توجه است اما، موفق به شکستن آمار فروش PS4 نمی‌شود. کنسول نسل هشتم سونی با ثبت آمار خیره‌کننده ۲۵۰ هزار نسخه در ۴۸ ساعت اول عرضه همچنان موفق‌ترین آمار فروش اولیه سخت‌افزاری در انگلستان را دارد.

گزارشات جدید خبر از بروز ایراداتی در دیسک درایو کنسول‌ Xbox Series X می‌دهند

هفته گذشته بالاخره کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت روانه بازار شدند و هر دو سرس از کنسول‌ها با استقبالی فراتر از انتظاران مسئولین مواجه شدند. مخاطبان هر دو کمپانی شوق فراوانی نسبت به تهیه کنسول‌های جدید از خود نشان دادند. البته مشخص است که همیشه اولین سری از محصولات الکترونیکی تولیدی می‌تواند مشکلات و ایرادات زیادی داشته باشد و این کنسول‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ظاهرا گزارشات کمی از بروز ایرادات گوناگون در دیسک درایوهای کنسول‌ Xbox Series X پخش شده‌است.

طبق گزارش وبسایت Polygon برخی از خریداران کنسول‌های ایکس باکس، مشکلاتی در Disc Drive کنسول مشاهده کرده‌اند. برخی افراد می‌گویند کنسول آن‌ها قادر به تشخیص و اجرای دیسک نیست، برخی دیگر از خارج شدن ناگهانی دیسک و ایجاد نویز در حین اجرای بازی یا در ابتدای اجرای دسیک خبر داده‌اند. البته این گزارشات بسیار معدود و انگشت شمار هستند و به نظر ایرادات فراگیر نیستند. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، وجود ایرادات جزئی در سری اول تولید کنسول‌ها یک امر طبیعی است

فیل اسپنسر می‌گوید مایکروسافت دیگر آمار فروش ایکس باکس اعلام نمی‌کند

هفت سال پیش بود که شاهد عرضه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ بودیم. در حالی که طی سال‌های گذشته سونی هر چند ماه آمار فروش کنسول خود را اعلام کرد، اما مایکروسافت تمایلی به اعلام آمار نداشت. هرچند که محصول سونی فروش بیشتر نسبت به کنسول نسل هشتمی ایکس باکس رقم زد.

البته در نسل نهم مایکروسافت به اکوسیستم بزرگ‌تری روی آورده، به شکلی که شاهد فعالیت بزرگ این شرکت روی بخش نرم افزار و سخت افزاری هستیم. اخیرا فیل اسپنسر مدیرعامل ایکس باکس در گفتگو طولانی با گاردین اظهار نظر مختلفی داشته است.

هنگامی که از وی پرسیده شد چرا مایکروسافت آمار فروش کنسول خود را اعلام نمی‌کند، بیان داشت که این شرکت دیگر توجهی به آمار نداشته و حتی در نسل نهم اگر فروش بیشتر نسبت به کنسول سونی داشته باشد، چنین مواردی اهمیت ندارد. گاردین به اسپنسر گفته است که با وجود گزارش پی در پی سونی و نینتندو، چرا مایکروسافت تمایلی به اعلام ندارد، گویی این شرکت قصد دارد تنها روی اکوسیستم کلی خود تمرکز داشته باشد و قرار نیست به روی آمار فروش متمرکز باشد.

در نسل هشتم و نهم سونی یک رویه را پیش گرفته اما مایکروسافت چنین نخواهد بود. اسپنسر اخیراً برند Xbox را پس از عملکرد نامطلوب لانچ Xbox One یادآوری کرد، که به احتمال زیاد نقش بزرگی در پیشرفت مایکروسافت داشت. گفته شد که لانچ سری X و Series S بزرگ‌ترین تاریخ Xbox بوده است، اما با توجه به فلسفه‌ای که اسپسنر بیان کرد، دشوار است که بدانید دقیقاً چه معنایی دارد. به هر حال این شرکت برنامه‌ای برای اعلام آمار مالی فروش ندارد.

Microsfot, Xbox Series S, کنسول Xbox Series X

 

مایکروسافت درصدد است تا رویکرد بزرگی در بخش گیمینگ یا همان ایکس باکس اعمال کند. اخیرا فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس باکس با وب سایت Gamereactor مصاحبه داشته و به صحبت درباره بازی‌های فرست پارتی پرداخت.

در ابتدا نسل هشت بود که مایکروسافت خبر از انتشار بازی‌های فرست پارتی برای ایکس باکس وان و رایانه شخصی داد. دو سال قبل هم در قراردادی با با ولو، مایکروسافت عناوین خود را روی استیم هم منتشر کرد.

اخیرا اسپنسر در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اظهار داشت که پشتیبانی مایکروسافت از رایانه شخصی و استیم ادامه دارد. وی بیان کرد:

این انتظار دارندگان رایانه‌های شخصی است. ما قصد داریم بازی‌های فرست پارتی را در کنار کنسول ایکس باکس برای رایانه شخصی منتشر کنیم. بنابراین بازی‌ها علاوه بر فروشگاه مایکروسافت در استیم هم انتشار پیدا خواهند کرد. در نتیجه انتظاراتی برای مخاطبان به وجود می‌آید.

ما به دنبال انتشار عناوین خوبی برای ایکس باکس و رایانه شخصی هستیم. تفاوتی ندارد، حتی ۵ سال قبل هم بود ما به رایانه شخصی متعهد هستیم. اگر موقعیت خود را در گیم پس، رایانه شخصی و استیم مشاهده کنیم، قطعا به نتایجی دست یافتیم. اینکه دارندگان رایانه شخصی نسبت به تصمیم تعهد مایکروسافت راضی باشند یا خیر، می‌دانند ما تلاش خود را می‌کنیم تا اثر کامل ارائه دهیم.

در ابتدا پشتیبانی مایکروسافت از رایانه شخصی بیشتر محدود به فروشگاه می‌شد اما مدتی‌ است عناوین انحصاری در استیم هم منتشر می‌شود.

 

Microsfot, Xbox Series S, کنسول Xbox Series X

 

کمتر از دو هفته دیگر کنسول‌های نسل نهم روانه بازار خواهند شد و از هم‌اکنون ویدیوها آنباکسینگ و تصاویر و مقایسه‌ها و بررسی جنبه‌های مختلف میان کنسول سونی و مایکروسافت، تمامی فضای اینترنت را پر کرده‌است. گاهی مسئولان سونی و مایکروسافت نیز وارد بحث‌های طرفداران می‌شوند. آقای جیسون رونالد، سرپرست ارشد برنامه‌نویسی تیم ایکس باکس، در تازه‌ترین پست وبسایت Xbox Wire از قابلیت منحصر به فرد کنسول مایکروسافت سخن گفته‌است.

وی معتقد است تنها کنسول‌های مایکروسافت توانایی کامل سخت‌افزاری برای پشتیبانی از تمام قابلیت‌های RDNA 2 را دارند. اینکه این موضوع در عمل چه تاثیری خواهد داشت چندان مشخص نیست اما، آقای رونالد می‌گوید این قابلیت روی بهره‌وری کامل ار فناوری رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری و بهینه‌سازی اجرای بازی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس ایکس باکس اخبار خوبی درباره نسل نهم برای مخاطبان دارد

اسپنسر یا همان فیل اسپنسر را باید یکی از مدیران موفق بخش ایکس باکس مایکروسافت دانست که طی چند سال فعالیت توانسته نوآوری‌هایی را برای کنسول‌های این شرکت فراهم آورد.

وی طبق جدیدترین مصاحبه خود آشکار کرد که راه جدیدی برای اجرا عناوین نسل نهمی روی کنسول ایکس باکس وان وجود دارد و آن چیزی نیست جز راهکار استریم ابری. مایکروسافت در نظر دارد تا چند سالی به پشتیبانی ایکس باکس وان ادامه دهد.

از این رو ایشان اظهار داشتند دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند با کمک راهکار استریم ابری بازی‌ها را از روی کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس /اس روی ایکس باکس وان اجرا کنند.

اسپنسر در مصاحبه با کوتاکو بیان داشته این شرکت ردموندی تمرکز xCloud را روی رایانه شخصی و موبایل قرار داد. اما احتمال دارد بزودی روی ایکس باکس وان نیز شاهد آن باشیم. قطعا راهکار xCloud موجب خواهد شد تا بتوان بازی‌های کنسول‌ Xbox Series X را روی ایکس باکس وان اجرا کرد. اگرچه شایعاتی پیرامون عرضه باکس استریم از سوی مایکروسافت وجود داشت اما تکذیب شد.

ایکس باکس سری ایکس و اس در ۱۰ نوامبر عرضه می‌شوند.

سازندگان و همت بیشتر برای توسعه بازی های ایکس باکس سری اس

فیل اسپنسر در گفتگو با Kotaku همچنین بیان داشت که برای توسعه بازی‌های ایکس باس سری اس سازندگان باید تلاش بیشتری داشته باشند زیرا در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس قدرت کمتری دارد.

او افزود هدف از عرضه دو نوع کنسول، ارائه محصولاتی برای بازارهای بیشتر است. این موضوع موجب خواهد شد تا سازندگان برای دو نوع کنسول با سخت افزار متفاوت به توسعه بازی بپردازند.

در همین مصاحبه اسپنسر بیان داشت که بی شک اجرا بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس به سادگی و کیفیت تصویر بهتری انجام می‌شود.

Microsfot, Xbox Series S, کنسول Xbox Series X

شرکت ردموندی Xbox Series S را برای افرادی تدارک دیده که نمی‌خواهند هزینه بالایی برای خرید کنسول نسل نهمی داشته باشند و در مقابل قدرت ایده آل را کسب می‌کنند. فیل اسپنسر مدیرعامل بخش ایکس باکس مایکروسافت طی مصاحبه‌ای با کوتاکو، درباره جنبه‌های مختلف آینده این کنسول‌ها اظهار نظر کرد.

او معتقد بوده کنسول Xbox Series S در بلند مدت موفق خواهد بود و دستگاه شکست خورده نیست. اسپنسر انتظار دارد ابتدا ایکس باکس سری ایکس فروش بیشتری رقم بزند، اما قیمت بهتر ایکس باکس سری اس کمک شایانی به فروش آن خواهد کرد.

اسپنسر اظهار داشت که توانایی حجم بالا تولید حکم خواهد کرد کدام یک از کنسول‌ها به فروش بیشتر دست پیدا می‌کنند. او افزود با وجود قیمت رقابتی ایکس باکس سری اس، احتمال فروش بالا آن کم نیست.

Xbox Series S کنسول ۲۹۹ دلاری بوده و کنسول‌ Xbox Series X هم با قیمت ۴۹۹ دلار در ۱۰ نوامبر عرضه خواهد شد.

 

 Xbox Series S

 

کنسول‌ Xbox Series X از نظر سخت‌افزاری و گرافیکی کنسول تحسین برانگیزی است. از نظر سخت‌افزاری این کنسول حتی از کنسول سل بعد سونی نیز قدرت‌مند‌تر است اما، کنسول PS5 به سبب بهره برداری از SSD سریع‌تر در معماری خود توجه سازندگان زیادی را از سراسر دنیا جلب کرده و ممکن است در آینده همین موضوع سبب جذب مخاطب بیشتر برای این کنسول نیز شود. ظاهرا مایکروسافت از اکنون در حال پیشبرد برنامه‌هایی برای مقابله با این موضوع است.

آقای فیل اسپنسر، رئیس تیم ایکس باکس در مصاحبه‌ای با وبسایت Kotaku اعلام کرد او و تیم‌اش اکنون مشغول برنامه‌ریزی برای ارائه ارتقا سخت‌افزاری برای کنسول خود هستند.

همانطور که در نسل گذشته شاهد بودید ما کنسول‌های میان نسلی و قدرتمندی را روانه بازار کردیم و مسلما باید از همین حالا در برنامه‌ریزی برای شرایط مشابه‌ای باشیم. زمانی که تصمیم گرفتیم از نظر گرافیکی کنسول خود را قوی طراحی کنیم، برای کاهش هزینه‌ها ناچار شدیم در برخی موارد از انتظارات خود بکاهیم اما، باید کار کنیم که هزینه اصلی کنسول معطوف به همان قسمت‌ها بماند و پیشرفت‌های فنی در سایر بخش‌ها حاصل شود.

 

رابط کاربری کنسول‌ Xbox Series X با کیفیت ۱۰۸۰p نهایی نیست و قبل از عرضه به روز می‌شود

با وجود سخت افزار‌های نسل بعدی،کیفیت ۴K احتمالاً بسیار رایج تر خواهد بود،حداقل در PS5 و کنسول‌ Xbox Series X . با توجه به اینکه مصرف کنندگان انتظار دارند بازی‌های خود را با کیفیت ۴K ببینند،بدیهی است که آنها خواستار آن باشند که رابط کاربری نیز با کیفیت ۴K ارائه شود.اخیراً گزارش شده است که کنسول‌ Xbox Series X چنین کاری نمی‌کند و رابط کاربری آن با کیفیت ۱۰۸۰p ارائه می‌شود.
اخیراً آقای Jeff Grubb از سایت GamesBeat در توییتر خود یادآوری کرد که اطلاعات ارسال شده در کنار کنسول‌ Xbox Series X توسط مایکروسافت برای نمایش ها و پیش نمایش های پیش از انتشار،به‌طور خاص ذکر می‌کند که رابط کاربری و برخی از عناصر نهایی نیستند و قبل از عرضه جهانی به روز می‌شوند.بنابراین،ممکن است که رابط کاربری کنسول‌ Xbox Series X هنگام انتشار در نهایت ۴K باشد.

 

کمتر از یک ماه دیگر نسول‌های نسل بعد مایکروسافت منتشر خواهند شد و هواداران این کمپانی امکان تجربه بازی‌های تسل بعد را خواهند یافت. با نزدیک شدن تاریخ عرضه کنسول‌ها، تیم بازاریابی ایکس باکس بیش از هر زمان دیگر مشغول تکاپو و تلاش برای جذب مخاطبین بیشتر است. آن‌ها چندی پیش تریلر جدیدی از این کنسول‌ها با عنوان «رویاهایت را محقق کن» منتشر کردند.

با اینکه زمان زیادی به عرضه کنسول‌ها باقی نماند اما، ظاهرا مایکروسافت هنوز هم قصد اجرای رویدادهای بیشتر را دارد. آقای Josh Munsee، مدیر بخش بازاریابی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد پخش تریلر گذشته تنها سروع کنار آن‌ها بود و هنوز هم تا یک ماه دیگر آن‌ها قصد دارند چندین رویداد دیگر و چندین محتوای جدید را معرفی کند.

سیستم خروجی گرمای کنسول‌ Xbox Series X تفاوت آنچنانی با ایکس باکس وان ایکس ندارد

طبق آخرین اخبار بازی، می‌دانید که در چند روز اخیر کنسول های نسل بعدی سونی و مایکروسافت در دسترس اصحاب رسانه قرار گرفتند تا تجربه خود را با دنبال کنندگان در میان بگذارند. زیبایی و سرعت بالای بارگذاری کنسول های نسل نهمی هر دو کمپانی، تحسین همگان را دربر داشته است. همچنین دیگر خبری از صدای آزاردهنده سیستم خنک کاری نیست و کنسول های اکس باکس سری اکس و پلی استیشن ۵ در آرام ترین حالت ممکن عمل میکنند.

اما اخیرا شایعاتی مبنی بر داغ شدن بیش از حد کنسول مایکروسافت به گوش میرسید که امروز در آخرین اخبار بازی، آقای آرون گرینبرگ مسئول تبلیغات اکس باکس سری اکس، تمامی این شایعات را در توییتر شخصی خود تکذیب کرد. وی افزود تیم مهندسی مایکروسافت تمامی آزمایش های لازم را انجام داده و اطمینان دارند که  گرمای ساطع شده از کنسول جدید کمپانی مایکروسافت تفاوت انچنانی با کنسول‌ Xbox Series X ندارد

با اینکه همچنان اطلاعاتی مهمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ نظیر قیمت و زمان عرضه این کنسول در دسترس نیست و ممکن حتی رویداد چهارشنبه شب نیز به این پرسش‌ها پاسخ ندهد اما، در نقطه مقابل کمپانی رقیب او، مایکروسافت تقریبا تمامی اطلاعات مورد انتظار را به اشتراک گذاشته ‌است. زمان عرضه، قیمت و مشخصات فنی هر دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S اکنون مشخص است و یک وبسایت با طراحی جدید برای پیش خرید این دو کنسول به تازگی در دسترس قرار گرفته‌است.

وبسایت‌های قدیمی این دو کنسول از دسترس خارج شده و وبسایت‌های جدید آنلاین شده‌اند. در این وبسایت گالری تصاویر از کنسول، ویژگی‌های سخت‌افزاری و بازی‌های هنگام عرضه آن‌ها در دسترس است. شما می‌توانید وبسایت انحصاری کنسول‌ Xbox Series X را از اینجا و وبسایت Xbox Series S را از اینجا مشاهده نمایید

کنسول Xbox Series S بهبود‌های بازی‌های بکوارد شده در کنسول‌ Xbox Series X را پشتیبانی نخواهد کرد

با برچسب قیمت ۲۹۹ دلاری، کنسول Xbox Series S جذابیت فوق‌العاده‌ای برای کاربران دارد. اگرچه این قیمت بسیار قابل توجه است اما همچنین سخت‌افزار این کنسول هم به شکل قابل توجهی از کنسول اصلی مایکروسافت ضعیف‌تر است. به هر صورت باید صبر کرد و دید که این تفاوت چه تاثیر منفی روی اجرای بازی‌های نسل بعد خواهد گذاشت. اما تا آن روز، باید بدانیم که مایکروسافت تایید کرده کنسول Xbox Series S، بهبودهایی بازی‌های بکوارد شده در Xbox One X را پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال کنسول Xbox Series S عناوین بکوارد شده برای Xbox One S را اجرا خواهد کرد و بهبود‌هایی نظیر فریم ریت بالاتر و کیفیت HDR را به بازی‌هایی که از این قابیلت‌ها برخورددار نبوده‌اند اضافه می‌کند. مایکروسافت همچنین قبلا گفته بود که رزولوشن بالاتر را برای دستیابی به فریم ریت ۱۲۰، در کنسول Xbox Series S کنار گذاشته‌اند. به همین علت این سخت‌افزار از کیفیت ۴K پشتیبانی نخواهد کرد.

شرکت ردموندی دو کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس را در دهم نوامبر سال جاری با قیمت ۲۹۹ و ۴۹۹ دلار راهی بازار می‌کند. کنسول‌‌های بازی که مشخصات سخت افزاری قدرتمندی داشته و با قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

در حالی که بیشتر اطلاعات دو کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس آشکار شد، به تازگی تصویر جعبه خرده فروشی نسخه ایکس به بیرون درز کرد. تصویری که نشان از باکس خرده فروشی جذاب و خیره کننده دارد.

احتمال اینکه این تصویر صحت داشته باشد، بسیار است و نباید آن را شایعه دانست. بی شک مایکروسافت بزودی به عرضه کنسول نسل جدید خود پرداخته و به شایعات پایان می‌دهد.

جعبه کنسول Xbox Series X
جعبه کنسول Xbox Series X

 

در حالی که سونی و مایکروسافت طی چند ماه گذشته در مورد قیمت کنسول‌های نسل بعدی خود، بازی موش و گربه‌ای را دنبال می‌کردند، در نهایت کمپانی مایکروسافت به این قصه پایان داد و قیمت کنسول Xbox Series X را به همراه تاریخ دقیق عرضه آن اعلام کرد.

با توجه به اینکه هر دو کمپانی پنجره زمانی ماه نوامبر (آبان ۹۹) را برای عرضه کنسول‌های خود اعلام کرده بودند، تنها زمان لازم بود که ببینیم در نهایت کدام شرکت تصمیم می‌گیرد تا قیمت و تاریخ دقیق عرضه سخت‌افزار خود را اعلام کند و حالا مایکروسافت شجاعت بیشتری در این خصوص نشان داد.

قیمت کنسول Xbox Series X ، برابر با ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است و در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهد شد. همچنین مایکروسافت تایید کرد که پیش‌سفارشات برای خرید این کنسول نیز از ۲۲ سپتامبر (۱مهر) آغاز خواهد شد.

Microsfot, Xbox Series S, کنسول Xbox Series X

حالا همه چشم‌ها به سونی است

از زمان عرضه کنسول‌های خانگی تا به امروز با گذر زمان و عرضه نسل جدیدی از کنسول‌ها، همواره حجم بازی‌های در حال اتقا بوده‌است تا جایی برخی بازی‌های این نسل بالغ بر ۱۰۰ گیگابایت فضا اشغال می‌کردند. رزولوشن ۴K بیش از حال قرار است در نسل بعدی فراگیر شود و ظهور پیدا کند، بنابراین انتظار می‌رود حجم بازی‌ها از استاندارد امروزی نیز فراتر روند. با تمام این اوصاف بسیاری از مخاطبان امیدوارند بتوانند فضای ذخیره سازی کنسول‌های خود را ارتقا دهند. به نظر می‌رسد این موضوع در مورد کنسول Xbox Series X صدق می‌کند.

اینسایدر معروف توئیتر، Idle Sloth امروز یک اسکرین شات از صفحه خرید SSD یک ترابایتی در فروشگاه مایکروسافت منتشر کرده‌است که قیمت آن را مشخص می‌کند. بر اساس این تصویر قیمت اس‌اس‌دی ۲۲۰ دلار خواهد بود که تقریبا با قیمت کنسول Xbox Series S برابری می‌کند. لازم به ذکر است این یک SSD معمولی نیست، SSD برای کنسول Xbox Series X شخصی سازی شده‌است و از سرعت اجرای بالایی برخوردار است.Microsfot, Xbox Series S, کنسول Xbox Series X

 

تاریخ عرضه کنسول Xbox Series S مشخص شد

شرکت ردموندی اعلام کرد طرفداران در تاریخ ۱۰ نوامبر باید منتظر عرضه ایکس باکس سری اس باشند. کنسولی که نسبت به ایکس باکس سری ایکس فاقد دیسک درایو بوده و البته در بخش سخت افزاری نیز رده‌ پایین‌تر محسوب می‌شود.

پیش از معرفی Xbox Series S به صورت شایعه وار اعلام شد این کنسول در تاریخ دهم نوامبر با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد. با معرفی این دستگاه رسما اطلاعات تایید شده و باید تا دهم نوامبر امسال جهت عرضه کنسول اقتصادی نسل نهمی مایکروسافت منتظر ماند.

این دستگاه با فریم ۱۲۰fps و کیفیت ۱۴۴۰ پیکسل به اجرا بازیها پرداخته و ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس دارد. همچنین طراحی نسبتا متفاوت برای آن در نظر گرفته شده و به راحتی قابل حمل است. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

 

کنسول Xbox Series S

 

 

 

به لطف درز اطلاعاتی از کنسول Xbox Series S در روز گذشته، کمپانی مایکروسافت طولی نکشید که این کنسول را با قیمت ۲۹۹ دلاری رسما تایید کرد. همچنین تریلری که مایکروسافت قصد داشت از آن برای رونمایی از کنسول ارزان‌قیمت خود استفاده کند نیز به بیرون درز کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

این ویدئو جدا از اینکه ایکس باکس سری اس را از چند زاویه نشان می‌دهد، اندازه آن را نیز با ایکس باکس سری ایکس مقایسه می‌کند(۶۰ درصد کوچک‌تر). مایکروسافت گفته است که این سخت‌افزار پتانسیل را دارد که بازی‌ها را با فریم ریت حداکثر ۱۲۰ نیز اجرا کند.

کنسول Xbox Series S دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، پخش و استریم ۴K و پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو خواهد بود. همچنین این کنسول امکان سایه‌زنی با نرخ متغیر و لودینگ‌های بسیار کم را دارد و با همان معماری سیستم Xbox Velocity که در Xbox Series X به‌کار رفته، توسعه یافته است.

اکنون تمام نگاه‌ها به سمت سونی است. سونی هنوز اطلاعات مشخصی در مورد تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن ۵ ارائه نکرده است. اما احتمالا تا پایان انتظار چیزی نماده است.

باتوجه به اعلام شرکت ردموندی، کنسول جدید فاقد دیسک درایو است و با قیمت ۲۹۹ دلار در روز ۱۰ نوامبر امسال عرضه خواهد شد. ایکس باکس سری اس در واقع نسخه کوچک‎تر سری X محسوب شده و تاکنون شایعات مختلفی از آن دردسترس قرار گرفته بود.

با اعلام مایکروسافت نه تنها قیمت و تاریخ عرضه مشخص شد، بلکه شاهد تصویری از آن هستیم. این کنسول دارای طراحی باریک بوده و همچون نسخه ایکس حالت ایستاده دارد، یک خروجی بزرگ فن هم در کنار آن تعبیه شده تا خنک کننده کارآمدی داشته باشد.

Xbox Series S از گرافیکی با فرکانس ۱.۵۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد، بنابراین باید آن را یک مدل ایده آل و خوش قیمت به حساب آورد. برای کسب جزئیات تکمیلی باید منتظر رویداد آینده مایکروسافت بود.

کنسول Xbox Series S

 

علی رغم اینکه هنوز مایکروسافت هیچگونه اظهار نظر رسمی‌ای درباره شایعه وجود کنسول Xbox Series S (با اسم رمز Lockhart) نداشته‌است اما نزدیک به دو ماه است شایعات و گزارشات متعدد خبر از عرضه کنسولی ضعیف‌تر و ارزان‌تر از سوی مایکروسافت در نسل نهم می‌دهند. مدارک وجود این کنسول بارها و بارها رویت شده، از جعله کنترلرهای Xbox Series X گرفته تا کدها استخراج شده از سرویس گیم‌پس که نشان از آماده‌سازی مقدمات برای عرضه این سرویس روی ایکس باکس سری اس هستند.

حال بازی‌هایی که تازه توسط موسسه ESRB رده‌بندی سنی شده‌اند مهر تاییدی بر شایعات پیشین کوبیده‌اند. بازی‌هایی نظیر Assassin’s Creed Valhalla و Call of Duty: Black Ops Cold War از جمله همین بازی‌ها هستند. در توضیحات آن‌ها آماده است پلتفرم “Xbox Series” یکی از پلتفرم‌های مقصد آن‌ها خواهد بود و به هیچ عنوان مستقیما به نام کامل کنسول Xbox Series X اشاره نشده‌است.

لازم به ذکر است پیشتر ESRB بازی‌هایی چون Watch Dogs: Legion را نیز رده‌بندی نموده‌است که در توضیحات آن‌ها مستقیما به نام “Xbox Series X” اشاره شده‌است.

کنسول Xbox Series X کاملا از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی می کند

شرکت ردموندی درصدد است تا هر سال انحصاری‌های قابل توجهی را برای Xbox Series X منتشر کند و باید انتظار عناوینی با وضوح گرافیکی بالا داشت. مانند هر نسلی، سازندگان وعده‌های بزرگ برای دستگاه‌های آینده خود می‌دهند.

به تازگی تایید شد این کنسول پشتیبانی کامل از رابط برنامه نویسی گرافیکی دایرکت ایکس ۱۲ دارد. این موضوع توسط مدیر برنامه تیم ایکس باکس یعنی Jason Ronald تایید شد. وی افزود که اکس باکس سری ایکس پشتیبانی کامل از ویژگی‌های سخت افزاری دارد.

بنابراین توسعه دهندگان با اطمینان می‌توانند انتظار بهترین خروجی را از عناوین خود روی این کنسول بازی داشته باشند. به هر حال باید تا اواخر سال جاری منتظر ماند و مشخص شود این کنسول نسل نهمی چه عملکردی دارد.

کنسول Xbox Series X

 

 

نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ بود که مایکروسافت اکس باکس سری ایکس را به عنوان کنسول بازی نسل جدید خود رونمایی کرد. کنسولی که از سخت افزار قدرتمندی برخوردار بوده و با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل بزودی از راه می‌رسد.

در حالی که برخی موارد پیرامون پلی استیشن ۵ محدود است، درباره اکس باکس سری ایکس نیز چنین بوده و ما در روزهای اخیر درباره آن اطلاعاتی کسب کردیم. در حالی که ما پیشتر متوجه شدیم Xbox Series X با تمامی کنترلرهای Xbox One سازگاری دارد، حال مشخص شده تمامی لوازم جانبی‌های این کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نیز، با اکس باکس نسل نهمی سازگاری دارد.

بنابراین اگر اکس باکس سری ایکس را تهیه کردید، هیچ شکی در استفاده از لوازم جانبی اکس باکس وان نباید داشته باشید. در ادامه می‌توانید تصاویر برندهایی که به تولید لوازم جانبی اکس باکس می‌پردازند را مشاهده کنید.

کنسول Xbox Series X

 

طبق تاییدیه رسمی کمپانی مایکروسافت (Microsoft) به عنوان سازنده یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های خانگی، ماه نوامبر (آبان) انتظارات بازیکنان به پایان خواهد رسید و کنسول Xbox Series X منتشر خواهد شد. با اینکه اطلاعات جامعی از این کنسول در دسترس است اما مهم‌ترین آن‌ها یعنی تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی محصول مذکور هنوز مشخص نیست. این مشکل برای کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن ۵ ساخته کمپانی سونی (Sony) نیز وجود دارد، اما طبق شایعات در رویدادی که سونی برای اواسط ماه سپتامبر در نظر گرفته اطلاعات نهایی کنسول آن‌ها نیز منتشر می‌شود. در مورد مایکروسافت نیز اعتقادات بر این باور است که شاید Tokyo Game Show 2020 اطلاعات نهایی ایکس باکس سری ایکس منتشر شود.

جز این موضوع، در خبری دیگر که در ادامه این پست مشاهده می‌کنید، اطلاعات جزئی و تکمیلی‌تر از کنسول ایکس باکس سری ایکس در رویداد TGS 2020 منتشر خواهد شد. کمپانی مایکروسافت نیز طی یک بیانیه رسمی در شبکه اجتماعی توییتر این موضوع را تایید و تاکید کرد که هیچ اطلاعات جدیدی از کنسول نسل بعدی آن‌ها در این رویداد منتشر نخواهد شد. در عوض تمرکز بر روی بازی بسیار موفق Microsoft Flight Simulator، جامعه بازی‌سازان ژاپنی زیر مجموعه کمپانی مذکور و رونمایی از برخی بازی‌های شرقی است.

شاید کمپانی مایکروسافت در تدارک برگزاری یک رویداد اختصاصی است تا تمام اطلاعات باقی مانده از کنسول نسل بعدی خود را یک‌جا منتشر کند. رویداد TGS 2020‌ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر در توکیوی ژاپن برگزار خواهد شد.

چه زمانی اطلاعاتی از کنسول Xbox Series X منتشر می‌شود؟

اخیرا لیست برنامه‌های و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده برای رویداد Tokyo Game Show 2020 منتشر شده و در کمال شگفتی می‌بینیم که کمپانی آمریکایی مایکروسافت قصد دارد حضور پررنگ و قدرتمندی را در این رویداد با ارائه یک کنفرانس با محوریت کنسول Xbox Series X داشته‌ باشد. البته بر اساس ادعای اینسایدر معروف، «Klobrille» تیم ایکس باکس قصد دارد کنسول ایکس باکس سری اس را پیش از این رویداد به صورت کامل معرفی کند و صرفا به ارائه اطلاعات تکمیلی پیرامون دو کنسول نسل بعد خود در این رویداد بسنده کند.

پیشتر بارها صحت ادعاهای «Klobrille» بر همگان ثابت شده‌است. وی قبلتر ادعای کرده بود تریلر معرفی بازی جدید «Fable» به صورت یک ویدیوی از پیش رندر شده خواهد بود و نمایشی از گیم‌پلی بازی را نخواهیم دید که همین اتفاق در جریان رویداد دیجیتالی مایکروسافت رخ داد. به هر حال کم‌تر از یک ماه تا برگزاری رویداد TGS 2020 f باقی مانده، بنابراین در صورت صحت این ادعا باید بزودی منتظری واکنشی از سوی مایکروسافت باشیم.

انتشار اطلاعات و تصاویر بیشتر از رابط کاربری جدید اکس باکس

انتظار داریم مایکروسافت در زمان عرضه اکس باکس سری ایکس اطلاعات کامل رابط کاربری جدید این کنسول نسل نهمی را اعلام کند. رابط کاربری جدید علاوه بر کنسول نسل بعدی، برای کنسول اکس باکس وان هم در نظر گرفته شده است.

به لطف انتشار بروزرسانی جدید برای اکس باکس وان، جزئیات تازه پیرامون UI اکس باکس سری ایکس فاش شد. مایکروسافت تب‌های مختلفی را در رابط کاربری جدید تعبیه کرده تا بازیکنان دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف داشته باشند.

در قسمت زیرین نیز بخش‌هایی چون کلید جستجو، تنظیمات صوتی، اعلان ها،فروشگاه اکس باکس و فروشگاه اکس‌باکس گیم پس هم وجود دارد. قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی هم تدارک دیده شده است. یک صندوق پیام جدید در نظر گرفته شده تا تمامی هشدارها و اعلانیه‌ها در آن قرار گیرد. Feed Activity نسبت به قبل یکپارچه و بهتر شده است.

همچنین باید انتظار داشت که سریع‌تر از نسخه قبلی باشد.

اکس باکس-کنسول Xbox Series X

 

بدیهی بوده که هر کنسول جدید دارای رابط کاربری بروزرسانی شده باشد و ما انتظار داریم مایکروسافت برای نسل جدید کنسول اکس باکس خود UI متفاوتی در نظر گیرد. یکی از نکته‌های قابل توجه ترکیب برخی قابلیت‌ها با این رابط کاربری است.

البته این رابط کاربری برای اکس باکس وان و اکس باکس گیم پس تدارک دیده شد. همچنین تریلر جدیدی منتشر شده که توضیحاتی از سوی عوامل مایکروسافت پیرامون این رابط کاربری ارائه می‌شود. UI جدید اکس باکس نسل نهمی در مقایسه با نسل قبل ارتقایافته شده و از این رو بازیکنان می‌توانند ۵۰ درصد دانلود سریع‌تر داشته باشند.

گذشته از آن بازگشت به صفحه اصلی ۳۰ درصد و تجربه کاربری ۴۰ درصد سریع‌تر از قبل شده است. پیشرفت بصری قابل توجه بوده و مهندسان مایکروسافت سعی کنند رابط کاربری جذابی در نظر گیرند تا افراد بتوانند در مقایسه با قبل تغییراتی مشاهده کنند.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند بزودی این کنسول نسل جدید منتشر شود.

 

مسئله سخت و دشواری است که می‌بینیم عمر کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس باکس وان به آخر رسیده است و تا چند ماه دیگر دو کنسول جوان‌تر از نهمین نسل کنسول‌های خانگی قرار است بازارهای جهانی را به آتش بکشند. هر دو کمپانی سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) به عنوان مادر سیستم‌های نسل بعد، قرار است در تعطیلات کریسمس سال جاری کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را منتشر کنند. هردو کمپانی مذکور تمام اطلاعات کنسول‌شان را در اختیار هواداران و علاقه مندان گذاشته‌اند و فقط از تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی آن صحبت نکردند.

به تازگی در فروشگاه لوازم الکترونیکی در آلمان به نام Saturn، کنسول واقعی ایکس باکس سری ایکس قرار گرفته و کاربران با انتشار عکس‌هایی از آن نسبت به این کنسول، طراحی و حجم واقعی آن ابراز علاقه کردند. البته چیزی که شما در ادامه مشاهده خواهید کرد هیچ فرقی با آن چیزی که مایکروسافت خیلی وقت پیش از آن رونمایی کرد ندارد. این عکس‌ها باعث ‌می‌شود نگاه دقیق‌تری به این کنسول داشته باشیم و ببینیم که مغز سبز رنگ ایکس باکس سری ایکس چگونه رنگ برند خود را به نمایش می‌گذارد.

کنسول Xbox Series X کنسول Xbox Series X

مشخصات کامل Xbox Series X رسما توسط مایکروسافت اعلام شد

امروز، روز بسیار پرکار و شلوغی برای مایکروسافت و کنسول نسل بعدی این کمپانی، Xbox Series X بود. آن‌ها ابتدا از مشخصات سخت‌افزاری این کنسول رونمایی کردند و اعلام کردند مطابق شایعاتی که پیشتر منتشر شده بود، حافظه داخلی این کنسول تا یک ترابایت قابل ارتقا است. ضمنا تایید شد هدف گذاری برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم شصت است که این فریم ریت می‌تواند تا ۱۲۰ فریم بر ثانبه نیز ارتقا یابد.

از دیگر ویژگی‌های کلیدی Xbox Series X می‌توان به پردازنده گرافیکی ۱۲ ترافلاپس،حافضه ۱۶ گیگابایتی از نوع GDDR6 و پردانزده ۸ هسته‌ای که از دارای معماری انحصاری RDNA است، اشاره کرد. فرکانس این پردازنده ۳.۸Ghz است.

لیست مشخصات کامل Xbox Series X به شرح زیر است:

  • CPU: از نوع Zen2 هشت هسته‌ای و با فرکانس ۳.۸ گیاگاهرتز
  • GPU دوازده ترافلاپس، معماری انحصاری RDNA 2، تعداد ۵۲ واحد محاسبه (CU) با فرکانس ۱.۸۲۵GHz
  • فضای اختصاصی هر چیپ:  ۳۶۰.۴۵mm2
  • پردازنده: ۷nm ارتقا یافته
  • حافظه: ۱۶ گیگابایتی ار نوع GDDR6
  • پهنای باند حافظه: ۱۰GB @ 560 GB
  • حافظه ذخیره سازی داخلی: یک ترابایت از نوع SSD
  • حافظه ذخیره سازی قابل ارتقا: تا یک ترابایت با حافظه داخلی هم‌پوشانی خواهد کرد.
  • حافظه ذخیره سازی خارجی: ورودی USB 3.2 با پشتیبانی از HDD
  • درایو نوری: ۴K UHD Blu-Ray Drive
  • عملکرد هدف: رزولوشن ۴K با شصت فریم بر ثانیه قابل دسترسی تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه

علاوه بر اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت ویدیویی از مقایسه زمان بارگذاری کنسول Xbox Series X با Xbox One X منتشر کرده که می‌توانید آن را از اینجا تماشا کنید. همچنین مایکروسافت اعلام کرد عنوان Gears 5 روی این کنسول مانند یک PC با ابرپردازنده اجرا می‌شود.

کنسول ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات سال میلادی جاری روانه بازار می‌شود.

آیا در ماه پیش رو اطلاعات جدید از کنسول Xbox Series x منتشر می‌شود؟

هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت بسیار در انتشار اطلاعات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل آینده خود، محافظ کار و سخت‌گیر عمل کرده‌اند، به حدی مواردی اساسی مانند تاریخ دقیق عرضه کنسول Xbox Series X و PS5 یا قیمت نهایی آن‌ها هنوز مشخص نیست. با گذشت زمان و نزدیک شدن تعطیلات سال میلادی، دو کمپانی دیر یا زود باید به اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات خود بکنند. فعلا چندان از برنامه‌ریزی‌های سونی خبری در دسترس نیست اما گزارشات خبر از انتشار جزئیات بیشت از کنسول ایکس باکس سری ایکس در ماه آینده می‌دهند.

اخیرا اطلاعات غیر رسمی زیادی پیرامون کنسول معرفی نشده مایکروسافت، Xbox Series S از جمله قیمت آن منتشر شده‌است. گزارشات همچنین جزئیاتی از سروس جدید گیم‌|س منتشر کرده‌اند. در ابتدا قرار این بود اطلاعات رسمی در ماه آگوست صورت گیرد و رئیس ایکس باکس، آقای فیل اسپتسر نیز این مطلب را به طور ضمنی تایید کرده بود. حالی اینسایدر معروف shinobi602 در وبسایت ResetEra مدعی شده‌است این جزئیات ماه آینده منتشر خواهندشد.

ردموندی‌ها با آن که اواخر سال ۲۰۱۹ بود از کنسول نسل نهمی اکس باکس سری اکس رونمایی کردند اما تاکنون هیچ قیمت یا تاریخ دقیق عرضه‌ای اعلام نشد. اما به تازگی مایکروسافت اعلام کرد طرفداران در نوامبر امسال شاهد عرضه این کنسول بازی خواهند بود.

این کمپانی اگرچه نوامبر را نشانه گرفته اما دقیقا مشخص نکرده چه روزی از نوامبر خواهد بود. همچنین اطلاعاتی از قیمت نهایی کنسول در دست نیست. البته تنها مایکروسافت نبوده که سکوت اختیار کرده و سونی هم همین رویه را پیش گرفته است.

پیشتر گزارش شد که هر دو کمپانی در انتها آگوست قیمت و تاریخ دقیق انتشار کنسول‌های نسل نهمی را اعلام کرده و به شایعات پایان می‌دهند.

اکس باکس سری اکس-کنسول Xbox Series X

هنوز نمی‌دانیم که اخبار مذکور در رابطه با کنسول Xbox Series X است یا ایکس باکس لاکهارت ( نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تر از سری ایکس)، اما به هر ترتیب این اطلاعات برای کاربران و مشتریان خانواده ایکس باکس باید هیجان‌انگیز باشد. در گذشته نیز آقای اسپنسر (رئیس بخش ایکس باکس) توضیح داده بودند که در ماه آگوست ( ماه میلادی پیش رو) اطلاعات جدیدی از کنسول نسل بعدی خود منتشر خواهد کرد. بنظر میرسد که “به زودی” شاهد ارائه این اطلاعات در قالب یک نمایش زنده، همانند برنامه State of play باشیم.

با توجه به توییت آقای جف گراب (Jeff Grubb) در شبکه مجازی توییتر، این ادعا مطرح شده است که طرفداران می‌توانند تا سه هفته آینده اطلاعات جدیدی از کنسول ایکس باکس سری ایکس بشنوند. یکی از طرفداران که بعد از توییت اشتباهی آقای گراب در رابطه با تاریخ دقیق انتشار این اطلاعات سوال کرده بود، توانست جواب متفاوتی از او دریافت کند.

من عذرخواهی می‌کنم. با تاریخ اشتباهی نگاه انداختم. تا سه هفته دیگه.

به هر حال راه زیادی تا پایان ماه آگوست باقی مانده و معلوم نیست که کمپانی ایکس باکس در چه زمانی و قالبی این اطلاعات را منتشر می‌کند، اما جدا از هرچیز کنسول نسه نهمی مایکروسافت برای عرضه در تعطیلات سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

نسل هشتم با تمام خاطرات عالی، خوب، بد و افتضاحش به آخر خط رسیده و کمتر از چندماه دیگر نسل نهم کنسول‌های خانگی خانواده پلی‌استیشن و ایکس باکس برای عرضه در بازارهای جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. جای تعجب نیست که در این برهه زمانی، دو رقیب دیرینه یعنی سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) سفارشات بازی‌های نسل نهمی که در زمان عرضه کنسول‌ها در دسترس خواهند بود را ثبت کنند. البته این موضوع برای زمانی مناسب است که قیمت کنسول‌ها و البته تاریخ دقیق عرضه آن‌ها مشخص باشد.

به هر حال، گزارشات حاکی از آن است که فعلا کمپانی مایکروسافت بدون توجه به چیزهای مهم‌تر قصد دارد تا از بخش جدید فروشگاه Xbox Live که مربوط به کنسول نسل بعدی‌اش است رونمایی کند. بخشی که راه را برای پیش خرید بازی‌های نسل نهم کنسول Xbox Series X را باز می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانن عناوین خود را پیش خرید کرده تا در روز عرضه کنسول‌ها حسابی سرگرم شوند. با توجه به پیامکی که یکی از کاربران وب‌سایت Reddit که از یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی بدست آورده، مشخص شده است که کاربران شرکت اینترنتی Telstra می‌توانند با فعالسازی سرویس Xbox All-Access (این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت ماهیانه مبلغی برای دریافت یک ایکس باکس وان اس یا ایکس باکس وان ایکس را در کنار اشتراک ایکس باکس لایو گلد و سرویس Xbox Game Pass بپردازند و پس از ۲۴ ماه کنسول مورد نظر با تمام سرویس‌های درخواستی را تحویل بگیرند.) از خدمات پیش خرید عناوین Xbox Series X که به زودی راه اندازی می‌شود استفاده کنند.

کنسول Xbox Series X

باید دید که آیا این پیشنهاد شگفت انگیز تاثیری در فروش کنسول و بازی‌های ایکس باکس سری ایکس را دارد یا خیر. پیش‌تر نیز مایکروسافت تایید کرد که کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

طرفداران خانواده ایکس باکس مدت‌های زیادی را صبر کردند تا نمایش هیجان‌انگیز هفته پیش را تماشا کنند. با اینکه این نمایش به اندازه کافی برای معرفی عناوین کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت (Microsoft) ایده‌آل و مناسب بود، اما به عقیده آقای فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس باکس، اطلاعات بیشتری قرار است در ماه آگوست از این کنسول منتشر شود.

طبق مصاحبه صورت گرفته میان آقای اسپنسر با وب‌سایت iJustine اینطور اضهارنظر شد که:

من بیشتر از قبل تشویق شدم تا درمورد این کنسول صحبت کنم که این اتفاق در ماه آگوست رخ می‌دهد. من فکر می‌کنم در ماه آگوست ما چیزهای بیشتری برای گفتن داریم.

طبق اخبار و شایعات منتشر شده، احتمالا مایکروسافت درصدد معرفی یک گزینه ارزانتر و البته ضعیف‌تر از کنسول Xbox Series X است که با کد احتمالی Xbox Lockhart معرفی شده و در ماه آگوست از این کنسول پرده‌برداری می‌شود. احتمالا این کنسول از خانواده سری S کنسول ایکس باکس وان باشد و در انتها با نام Xbox Series S معرفی شود که طبق برنامه‌های احتمالی مایکروسافت، این کنسول با کنسول نسل نهمی این شرکت به صورت همزمان در سرتاسر دنیا عرضه شود. بنظر می‌رسد که ماه آگوست ماه بسیار مهمی برای هر دو کمپانی مایکروسافت و سونی باشد چرا که طبق شایعات نیز قسمت بعدی برنامه State of Play سونی در ماه آگوست با در خصوص کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

از زمان معرفی کنسول Xbox Series X تا کنون، مدیران ایکس باکس بیش از هر موضوع دیگری روی ارزش بالای این کنسول برای خرید تاکید داشته‌اند. پشتیبانی کامل و همه جانبه از قابلیت backward و عرضه بازی‌های بزرگ و AAA روس سرویس گیم پس، تنها بخشی از این اقدامات تیم ایکس باکس است که توجه زیادی را به خود جلب کرده‌است و طبق شواهد مایکروسافت به روند عرضه قدرتمند خود ادامه خواهد داد.

آقای آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، سرپرست تیم بازاریابی ایکس باکس در تازه‌ترین اظهار نظر خود اعلام کرد آن‌ها تا کنون “دلایل زیادی” برای تهیه کنسول نسل آینده به مخاطبان خود ارائه کرده‌اند و قصد دارند بیش از پیش به این روند به خود ادامه دهند.

آقای گرینبرگ توضیح داد از زمان عرضه اولین کنسول مایکروسافت، یک کنسول قرار است با بازی جدید مجموعه هیلو عرضه شود. پتانسیل Infinite بسیار بالاست و مجموعه را به روزهای اوج خود بازخواهد گرداند.

حقیقتا معتقدم برای یک عرضه کنسولی قدرتمند به یک بازی قدرتمند احتیاج است. خوشبختانه ما اکنون Halo Infinite را داریم، این بازی از ابتدا روی کنسول جدید توسعه یافته و برای این کنسول بهینه شده‌است. پس از سال‌ها قرار است کنسول خود را با بازی جدید مجموعه هیلو روانه بازار کنیم و این به شدت هیجان انگیز است. این بازی [Halo Infinite] از بسیاری جهات یک ریوبت برای مجموعه محسوب می‌شود اما، المان‌هایی نظیر سیستم مبارزات، اکتشاف و… بازی مدرنیزه شده‌است. اما باز هم این بازی یک عنوان داستان محور با حضور مسترچیف است. اگر قصد دارید تعطیلات خود را با یک بازی فوق العاده سپری کنید، دلیل خوبی برای تهیه کنسول جدید دارید.

 

هر دو شرکت مایکروسافت و سونی قصد دارند بزودی کنسول نسل نهمی خود را روانه بازار کنند. کنسول‌های بازی که از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردارند و انتظار داریم که استقبال فروش قابل توجهی داشته باشند. متاسفانه سال ۲۰۲۰ بسیار عجیب بود و شیوع ویروس کرونا موجب شد تا شاهد لغو بسیاری از کنفرانس‌ها و رویدادهای فیزیکی باشیم.

بنیانگذار مایکروسافت در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران تایید کرد که ردموندی‌ها همچنان قصد دارند نوامبر را برای عرضه اکس باکس سری اکس در نظر گیرند. بنابراین قرار است در اواخر سال جاری شاهد عرضه کنسول نسل نهمی باشیم. نوامبر ماه تعجب آوری نیست و بسیاری از عناوین توسط شرکت‌ها در این تاریخ منتشر می‌شود.

به هر حال انتظار داریم در نوامبر سال جاری اکس باکس سری اکس و پلی استیشن ۵ راهی بازار شوند. در این بین باید تا رویداد آینده این کنسول باید منتظر ماند تا مشخص شود چه برنامه‌ای در کار است.

اکس باکس سری اکس-کنسول Xbox Series X

کنسول نسل بعدی کمپانی مایکروسافت قرار است در بازه تعطیلات میلادی سال جاری روانه بازار شود. طی هفته‌های اخیر شایعات و گزارشاتی زیادی به یک کنسول جدید با اسم رمز Lockhart اشاره داشتند. گزارشات تایید می‌کنند طی هفته آتی رسما مایکروسافت از این کنسول رونمایی خواهد کرد. این کنسول قرار است نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر ایکس باکس سری ایکس باشد و به هم صور هم زمان و در کنار این کنسول در دسترس قرار گیرد. به تازگی گزارشاتی در فضای مجازی منتشر شده که تاریخ ابتدایی عرضه این دو کنسول را فاش می‌کند. طبق این گزارشات در ابتدا قرار بود تاریخ عرضه Xbox Series X در مرداد ماه باشد و Lockhart نیز چند ماه بعد از آن عرضه شود.

آقای برد سمز (Brad Sams)، تح

لیلگر وبسایت Thurrott در تازه‌ترین مقاله خود به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت برای تصاحب نسل بعدی کنسول‌ها پرداخته‌است. به گفته آقای سمز این کمپانی در ابتدا قصد داشت کنسول Lockhart را در اواسط ماه اکتبر و Xbox Series X را چند ماه پیش از آن عرضه کند. مسلما بعدها این برنامه‌ریزی تغییر کرد و مشخص نیست علت آن تصمیم تیم بازاریایی ایکس باکس بوده یا شیوع جهانی ویروس کرونا آن‌ها را ناچار به تغییر در برنامه‌ها کرده‌است.

نظر خود را درباره تاریخ عرضه کنسول Xbox Series X با ما به اشتراک بگذارید.


3 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
    1. بدون شک Series X قدرتمند‌تر است. اگر بودجه مناسبی دارید و به نمایشگر ۴K دسترسی دارید، با Series X می‌توانید اوج قدرت کنسول نسل بعد ایکس‌باکس را درک کنید.
      اما Series S یک مدل مقرون به صرفه‌تر است که بر روی رزولوشن ۱۴۴۰p تمرکز دارد و برای کسانی که بودجه‌ی محدود دارند مناسب است.

      ۱۱۴
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر