خرید بازی wow shadowlands بازی World of Warcraft: Shadowlands به سریع‌ترین میزان فروش میان عناوین PC دست یافت
در ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ , 16:04:21

بازی World of Warcraft: Shadowlands به سریع‌ترین میزان فروش میان عناوین PC دست یافت

2
در ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ , 16:04:21

بازی World of Warcraft: Shadowlands به سریع‌ترین میزان فروش میان عناوین PC دست یافت. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی World of Warcraft اخیراً هشتمین بسته گسترش‌دهنده خود را از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده است. این بسته که با نام Shadowlands منتشر شده، قصد دارد تا تمام رکوردهای قبلی فروش را جابه‌جا کند. استودیو Activision-Blizzard قبلاً اعلام کرده بود که فروش قبل از راه‌اندازی آن بیش از سایر بسته‌های گسترش‌دهنده WoW بوده و این روند در روز عرضه نیز ادامه یافته‌ است.
این شرکت به تازگی اعلام کرده است که بازی World of Warcraft: Shadowlands در ۲۴ ساعت اول پس از عرضه، ۳.۷ میلیون واحد فروخته و به سریع‌ترین میزان فروش میان عناوین PC در تمام دوران دست یافته است. این رکورد قبلا به بازی Diablo 3 متعلق بود که در ۲۴ ساعت، ۳.۵ میلیون نسخه فروش داشت.
استودیو سازنده همچنین اعلام کرد که در زمان قبل از انتشار بسته گسترش‌دهنده Shadowlands، میزان تعداد بازیکنان در ماه بیشتر شده و این میزان اکنون به ثبات رسیده است. از طرف دیگر، امسال، میزان مدت زمانی که بازیکنان مشغول به تجربه بازی می‌شوند نیز بیشتر از ده سال گذشته شده و حدود دو برابر بیشتر از سال قبل است.
بسته گسترش‌دهنده Shadowlands اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس است.

 

بازی World of Warcraft: Shadowlands که بعنوان بسته‌ی الحاقی سری وارکرفت معرفی شد، فردا عرضه می‌شود و به همین بهانه به سراغ تمام اطلاعاتی رفتیم که بهتر است پیش از قدم گذاشتن به دنیای وارکرفت و بازی WoW Shadowlands بدانید. پس با دنیای بازی و پیش‌نمایش گسترش‌دهنده‌ی بازی WoW Shadowlands و هر آنچه لازم است از بسته‌ ی الحاقی World of Warcraft: Shadowlands بدانید همراه باشید.

هر آنچه لازم است از بسته‌ ی الحاقی World of Warcraft: Shadowlands بدانید به قلم مهدی هفته خانک

پیش نمایش بازی World of Warcraft: Shadowlands

بلیزارد در سالی که گذشت، پانزدهمین سالگرد انتشار جهان وارکرفت (World of Warcraft یا به اختصار: WoW) را با منتشر کردن تریلری حماسی و محصولات مختلف جشن گرفت. سخت است باور کنیم که بیش از پانزده سال از انتشار WoW گذشته. عنوانی که به جرأت می‌توان گفت عظیم‌ترین و پر‌محتوا‌ترین ژانر بازی‌های ویدیویی را پایه گذاری کرد و هنوز هم که هنوز است، با گذشت این همه سال، محکم و استوار به مسیر خود ادامه می‌دهد. در ادامه با پیش‌نمایش جدیدترین گسترش‌دهنده‌ی پیش روی این بازی یعنی بازی WoW Shadowlands با دنیای بازی همراه باشید.

حال، با گذشت قریب به شانزده سال از انتشار WoW، هنوز هم سرورهای بلیزارد فعال هستند و پی‌سی گیمر‌های زیادی روزانه به گوشه و کنار جهان وارکرفت سرک می‌کشند. در زمان انتشار WoW در سال ۲۰۰۴، همه گیمر‌ها و فعالین صنعت گیم در شوک فرو رفتند. بلیزارد موفق شده بود یک جهان بی‌کران، زنده و پویا را بر اساس دنیای فانتزی سری وارکرفت در قالب یک بازی ویدیویی سه بعدی عرضه کند. جهانی که با بازیکنان مختلف از اقصی نقاط جهان پر می‌شد، در آن می‌شد پرواز کرد، شکار کرد، دوست پیدا کرد، به همراه دوستان به مبارزه با اهریمنان رفت و به بسیاری از کارهای دیگر پرداخت.

کسی شکی نداشت و ندارد که WoW در سال ۲۰۰۴، یک بازی متعلق به آینده به شمار می‌رفت که زودتر از زمان خود عرضه شده بود. حتی با گذشت این همه سال، هنوز هم تعداد MMOهایی که از نظر وسعت و محتوا قابلیت مقایسه با WoW را داشته باشند، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. بازی‌سازان زیادی در طول این شانزده سال، با الگوگیری از جهان مجازی بلیزارد و همچنین طمع کردن به موفقیت مالی‌ این عنوان، سعی کردند تا بازی MMO خودشان را به بازار عرضه کنند، اما درصد قابل توجهی از آن‌ها شکست سنگینی خوردند. این در حالی است که WoW نه تنها هنوز هم استوار است، بلکه بلیزارد برای سال‌های آتی آن هم برنامه‌هایی دقیق و منظم دارد.

علت این موفقیت چندین دهه‌ای WoW را باید در مسائل مختلفی جست و جو کرد. دو دلیل وجود دارند که از مهم‌ترین دلایل این موفقیت شگرف هستند. نخست این که بلیزارد پیش از انتشار بازی در سال ۲۰۰۴، تمام منابع و سرمایه‌های خود را وقف این پروژه‌ی جاه‌طلبانه کرده بود تا زیربنای آن را به خوبی پایه‌ریزی کند و دومین دلیل، بدون شک پشتیبانی منظم، دقیق و با شور و شوق بلیزارد از بازی خود در طول تمام این سال‌هاست.

WoW در سال ۲۰۲۰، نسبت به WoW در زمان عرضه تغییرات بسیار بسیار زیاد و مفصلی دارد. از بهبود و به‌روز نگه داشتن گرافیک بازی گرفته، تا ده‌ها منطقه‌ی افزوده شده که وسعت بازی را چندین برابر کرده‌اند. هر یک از این مناطق، خود از چندین دشمن، باس، دانجن، Raid، لوت و در کل چندین محتوای جدید تشکیل شده‌اند.

با این حال، اوج گسترش دادن بازی را باید در گسترش‌دهنده‌های مفصلی که بلیزارد در طول این سال‌ها برای بازی منتشر کرده به چشم دید. در یک نظر کلی می‌توان گفت بلیزارد پس از سال ۲۰۰۴، هر دو یا سه سال یک گسترش‌دهنده‌ی جدید با محتویات متنوع و تازه‌ای را در اختیار جامعه‌ی کاربران WoW قرار داده. گسترش‌دهنده‌هایی که هر یک در کنار محتویات فراوان، برگ جدیدی را در داستان وسیع وارکرفت روایت کرده‌اند.

تعداد گسترش‌دهنده‌های WoW در طول این شانزده سال، بسیار زیاد و پرداختن به همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی این متن خارج است. در نتیجه در این مطلب، به‌طور مختصر به گسترش‌دهنده‌های منتشر شده برای بازی در نیمه‌ی دوم دهه‌ی دوم قرن بیست و یکم (سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰) خواهیم پرداخت.

نخستین گسترش‌دهنده‌ی منتشر شده در این بازه‌ی زمانی، که یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین گسترش‌دهنده‌ها در میان طرفداران بوده، گسترش‌دهنده‌ی «لژیون» (Legion) محسوب می‌شود که در تابستان ۲۰۱۶ در دسترس قرار گرفت. لژیون به آخرین نبرد قهرمانان متحد ازراث با لژیون سوزان اختصاص داشت و با بازگشت شخصیت‌هایی قدیمی و محبوب، نظیر ایلیدین استورم‌ریج و گولدان و اتفاقات داستانی بسیار مهمی که طی این گسترش‌دهنده رخ داد، لژیون در قلب طرفداران وارکرفت جای گرفت.

لژیون یکی از موفق‌ترین گسترش‌دهنده‌های تاریخ WoW بود و موفق شد بسیاری از بازیکن‌های قدیمی این بازی که از آن فاصله گرفته بودند را دوباره به طرف آن جذب کند. دو سال بعد، در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار گسترش‌دهنده‌ی «نبرد برای ازراث» (Battle for Azeroth که به اختصار در میان طرفداران با نام BfA شناخته می‌شود) بودیم. گسترش‌دهنده‌ای که با روبه‌روی هم قرار دادن دوباره‌ی دو جناح هورد و اتحاد، رنگ و بوی نوستالژی می‌داد و بعد از اتحاد برای شکست لژیون، دوباره شاهد چندین جنگ داخلی بزرگ در ازراث بودیم (جنگی که البته جرقه‌هایش در همان اتحاد خورد).

اگر نخستین بازی‌های وارکرفت، یعنی وارکرفت ارجینال و ۲ را تجربه کرده باشید، به یاد دارید که داستان آن بازی‌ها حول نبرد‌های هورد و اتحاد جریان داشت و وارکرفت در آن زمان به هیچ وجه به وسعت کنونی نبود. گسترش‌دهنده‌ی BfA، با دست انداختن به همان ریسمان، نوید تجربه‌ای خاطره انگیز را می‌داد و حتی در طول این گسترش‌دهنده بود که World of Warcraft Classic که بازسازی نسخه‌ی پایه و قدیمی WoW، پیش از عرضه‌ی نخستین گسترش‌دهنده در سال ۲۰۰۷ به حساب می‌آمد، عرضه شد.

با این حال، همان قدر که WoW Classic و پرسه زدن در مناطق و مبارزه با باس‌های ارجینال WoW، نظیر راگناروس، برای طرفداران خاطره انگیز و لذت‌بخش بود، BfA اما با برخی ابهامات روایی، عدم بسط روایت جناح هورد در برابر اتحاد، آن طور که باید باب میل طرفداران نبود و از طرفی باگ‌ها و مشکلات فنی موجود در بازی که گاها هنوز هم در دانجن‌های این گسترش‌دهنده به چشم می‌خورند، طرفداران را مأیوس کرد.

عده‌ای از طرفداران BfA را بدترین گسترش‌دهنده‌ی WoW خواندند و عده‌ای نیز ترجیح دادند به جای دانجن‌های جدید این گسترش‌دهنده، وقت خود را در محیط‌های نوستالوژیک WoW Classic بگذرانند. یکی از مهم‌ترین مشکلات روایی گسترش‌دهنده‌ی BfA، تحول عجیب و غریب شخصیت محبوب سیلوناس ویندرانر بود. سیلوناس در طول این گسترش‌دهنده از قدرت‌های عجیب و غریبی برخوردار شده بود و انگیزه‌ی کار‌های وی مشخص نبود.

در مراسم بلیزکان ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از فصل بعدی داستان وارکرفت، با معرفی گسترش‌دهنده‌ی Shadowlands بودیم. بازی WoW Shadowlands، هشتمین گسترش‌دهنده‌ی بزرگ WoW با یک تریلر سینماتیک و نفسگیر رونمایی شد و از آن زمان تا به حال که قریب به یک سال گذشته و دیگر چیزی تا انتشار آن باقی نمانده، طرفداران سر از پا نمی‌شناسند. اما علت این حجم از شور و هیجان طرفداران برای گسترش‌دهنده‌ی پیش رو چیست؟

با تریلر رونمایی بازی WoW Shadowlands تازه انگیزه‌ی رفتارهای عجیب سیلوناس در طول BfA مشخص شد. از این نظر، می‌توان BfA را مقدمه‌ای برای Shadowlands به حساب آورد. Shadowlands در جهان وارکرفت، دنیای پس از مرگ است. جایی که ارواح مردگان در آن آرام می‌گیرند، یا عذاب می‌کشند. دنیایی که جایگاه مردگان است و تنها راه ورود به آن نیز مرگ. به همین علت، بر خلاف دنیا‌هایی نظیر «رویای زمردین» که ساکنین ازراث از طریق مدیتیشن (به خصوص دروید‌ها) به آن دسترسی داشتند، Shadowlands تا به حال از دسترس ساکنین ازراث به دور بود؛ تا این که سیلوناس درگاه عظیمی در آسمان شمالی‌ترین نقطه‌ی ازراث، به جهان پس از مرگ باز کرد.

در مورد نحوه‌ی وقوع این اتفاق بحث‌های مفصلی مطرح است و گمانه‌زنی‌های فراوانی از زمان معرفی گسترش‌دهنده‌ی بازی WoW Shadowlands توسط طرفداران صورت گرفته است. به طور مختصر می‌توان چنین گفت: احتمالا حتی اگر اهل وارکرفت نباشید، لیچ‌کینگ معروف را دیده‌اید. لیچ‌کینگ کسی بود که با استفاده از قدرت نکرومنسری مردگان را زنده می‌کرد و به خدمت می‌گرفت. وی ارتش وسیعی از مردگان را تشکیل داد و صدمات جبران ناپذیری، هم بر ازراث و هم بر Shadowlands وارد کرد. در ازراث با قتل و غارت فراوان و در Shadowlands با بر هم زدن تعادل بین مردگان و زندگان.

در نتیجه قدرت لیچ‌کینگ در اعماق هر دو جهان رخنه کرده بود. به همین دلیل بود که وقتی در انتها، لیچ‌کینگ توسط اتحاد تمام قهرمانان ازراث شکست داده شد، «آرتاس» که در آن زمان لیچ‌کینگ بود کشته شد، اما تاج و تخت لیچ‌کینگ از بین نرفت. پس از آرتاس، «بلوار فوردرینگ» که یکی از پالادین‌های بالارتبه و یکی از پر‌ایمان‌ترین انسان‌ها به نور بود، جای آرتاس را روی سریر یخ زده گرفت و به لیچ‌کینگ تبدیل شد تا سپاهیان بی شمار مردگان را کنترل کند و از تخریب دوباره‌ی ازراث (و غیر مستقیم Shadowlands) جلوگیری کند.

بلوار مدت‌ها در شمالی‌ترین نقطه‌ی ازراث روی سریر یخ زده نشست تا این که سیلوناس به سراغش رفت و با شکست دادن وی و از بین بردن تاج سلطه‌ی لیچ‌کینگ، نفوذ و قدرت لیچ‌کینگ در هر دو دنیا را به هم زد و درگاهی به Shadowlands را به وجود آورد.

سیستم مورد نیاز wow shadowlands
بلوار فوردرینگ، آخرین لیچ کینگ، راهنمای قهرمانان ازراث برای ورود به جهان مردگان خواهد بود.

در مورد انگیزه‌ی سیلوناس و این‌که قدرت‌های عجیب اخیرش را از کجا آورده، بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح است. چیزی که مشخص شده، این است که سیلوناس از طرف یکی از قدرتمند‌ترین افراد Shadowlands حمایت می‌شود، اما از طرفی می‌دانیم که سیلوناس یکی از قربانیان لیچ‌کینگ بود و در هیبت یک بانشی زنده بود. هیبتی نامیرا که یک بار از مرگ بازگردانده شده بود و دیگر هرگز طعم مرگ و آرامش احتمالی پس از آن را نمی‌چشید. به بیانی دیگر، سیلوناس تمام ازراث را یک زندان می‌دید.

تریلر پر‌حاشیه‌ی بلیزکان ۲۰۱۹ را کنار بگذاریم و کمی در مورد خود Shadowlands و سرزمین(های) مردگان صحبت کنیم. به رسم گسترش‌دهنده‌‌های پیشین WoW که بلیزارد برای هر یک، یک مجموعه انیمیشنی کوتاه منتشر می‌کرد، برای گسترش‌دهنده‌ی بازی بازی WoW Shadowlands نیز طی ماه‌های اخیر، شاهد انتشار مجموعه‌ی انیمیشن‌های کوتاه Afterlives در چهار قسمت بودیم. بر خلاف مجموعه انیمیشن‌های کوتاه گسترش‌دهنده‌های پیشین، نظیر «جنگ‌سالاران» (Warlords) برای گسترش‌دهنده‌ی «جنگ‌سالاران درانور» (Warlords of Dranor) یا «جنگ‌آوران» (Warbringers) برای گسترش‌دهنده‌ی BfA، WoW Shadowlands هر یک از قسمت‌های Afterlives نه به یک شخص، بلکه به یک قلمرو اختصاص دارد.

همان طور که ذکر شد، بازی WoW Shadowlands در حقیقت یک جهان است؛ جهانی که خود از پنج بخش مختلف تشکیل شده. یک Ancient (موجوداتی که مشابه تایتان‌ها در جهان زندگان هستند) بر هر یک از این بخش‌ها حکومت می‌کند. علاوه بر این پنج Ancient، یک Ancient دیگر نیز به نام «داور» (Arbiter) در Shadowlands حضور دارد. داور ارواح مردگان را در بدو ورود آن‌ها به Shadowlands می‌سنجد، تمام اعمال خوب یا بد آن‌ها را می‌بیند و بر اساس اعمال و رفتار آن‌ها در زندگی، هر یک را به یکی از پنج بخش Shadowlands می‌فرستد. چهار قلمرو از این پنج قلمرو نیز هر یک دارای مکتب‌هایی (Covenant) هستند که از ویژگی‌های جدید گسترش‌دهنده‌ی بازی بازی WoW Shadowlands است. بازیکنان، پس از این که از طریق درگاه آسمان و به کمک بلوار وارد دنیای مردگان شدند، می‌توانند به یکی از این مکاتب ملحق شده و در جهت تداعی اهداف آن مبارزه کنند.

تاریخ انتشار shadowlands
گوشه‌ای از قلمروی Bastion

Bastion یکی از پنج بخش Shadowlands است. ارواحی که به این منطقه فرستاده می‌شوند، در زندگی بسیار فداکار و ایثارگر بوده‌اند. این افراد که همچون فرشتگان بال دارند، در واقع سربازان اصلی Shadowlands هستند و وظیفه‌ی حاضر کردن ارواح تازه وارد در برابر داور و هدایت هر روح به قلمروی مشخص شده را بر عهده دارند. برای مثال، اوثر (Uther) که یکی از پالادین‌های بلندمرتبه بود، به سبب مجاهدت‌های فراوانش به Bastion فرستاده شد. البته در مورد اوثر سخن زیاد است؛ زیرا وی تنها روحی است که به نحوی موفق شد از فراست‌مورن لیچ‌کینگ جان سالم به در ببرد و خود را به Shadowlands برساند. برای آشنایی بیشتر با مرگ و زندگی پس از مرگ اوثر، قلمرو Bastion و همین‌طور سرنوشت آرتاس در Shadowlands، انیمیشن کوتاه Afterlives: Bastion را تماشا کنید. مکتب (Covenant) این قلمرو، Kyrian نام دارد و اعضای آن، همان طور که ذکر شد، سربازان Shadowlands هستند.

خرید بازی wow shadowlands
جنگل بی کران ماورا

منطقه دیگر، «آردن‌ویلد» (Ardenweald) نام دارد. جایی که توسط دروید‌ها، خدایان وحش و طبیعت‌پرستان ازراث، با نام «جنگل بیکران ماورا» شناخته می‌شود. ارواح خدایان وحش به شکل قطره‌هایی از انرژی در آردن‌ویلد به آرامش می‌رسند تا زمانی که دوباره در ازراث احضار شوند. جالب این‌جاست که از میان تمام قلمرو‌های بازی World of Warcraft: Shadowlands، آردن‌ویلد بیشترین ارتباط را با رویای زمردین دارد. در انیمیشن کوتاه Afterlives: Ardenweald شاهد این هستیم که جنگل بزرگ ماورا با مشکلی جدی رو به رو شده. مکتب این قلمرو Night Fae نام دارد و اعضای آن به طبیعت و چرخه‌ی مرگ و زندگی در آن خدمت می‌کنند.

بازی دنیای وارکرفت: سرزمین‌های سایه
ملدراکسز، خانه‌ی ارواح جنگجویان

منطقه‌ی دیگر از پنج منطقه‌ی جهان مردگان، ملدراکسز (Maldraxxus) نام دارد. ملدراکسز قلمرویی است که داور، ارواحی را که در طول حیات خود همواره جنگیده‌اند را به آن‌جا می‌فرستد. از جمله‌ی این افراد، «دراکا»، مادر «ترال» است که حال خود یکی از فرماندهان ملدراکسز است. در انیمیشن کوتاه Afterlives: Maldraxxus شاهد این هستیم که سرزمین جنگجویان، که خود از پنج بخش مختلف تشکیل می‌شود، دچار جنگ داخلی شده و در آستانه‌ی فروپاشی قرار دارد. مکتب این قلمرو Necrolord نام دارد و کسانی که به این مکتب ملحق شوند، درگیر جنگ داخلی ملدراکسز خواهند شد.

بازی World of Warcraft: Shadowlands
معماری مدیوالی که در شهرهای WoW شاهد بودیم، در ریوندرث به اوج خود می‌رسد.

چهارمین قلمرو، ریوندرث (Revendreth) نام دارد. در ریوندرث ارواح خبیثی که در طول عمر خود اعمال شرورانه‌ای انجام داده‌اند، اما ذره‌ای خوبی و کار نیک نیز در آن‌ها بوده، نگهداری و شکنجه می‌شوند. برای مثال، شاهد هستیم که گراش هل‌اسکریم، از رهبران پیشین هورد، یکی از مهم‌ترین افراد در بند در ریوندرث است. از شکنجه‌ی گناهکاران در ریوندرث، ماده‌ای به نام «انیما» تولید می‌شود که همین ماده، اختلافات بسیاری را در میان ساکنین ریوندرث به وجود آورده است. در انیمیشن کوتاه Afterlives: Revendreth شاهد تاثیرات سیاسی انیما و نظام حاکم فاسد مسلط بر ریوندرث هستیم. مکتب این قلمرو، Venthyr نام دارد که اعضای آن، به دنبال کسب قدرت انیما و استفاده از آن هستند.

به آخرین قلمروی Shadowlands می‌رسیم. جایی که خبیث‌ترین و بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ در آن مکان دچار عذاب ابدی هستند: ماو (The Maw). اطلاعات زیادی از ماو در اختیار نداریم، چرا که هر روحی که بدان پا گذاشته، دیگر بازنگشته و همان طور که احتمالا متوجه شده‌اید، این قلمرو، برخلاف چهار قلمروی دیگر انیمیشن کوتاهی ندارد (هر چند در قسمت Bastion برای لحظاتی از بیرون نشان داده می‌شود).

با این وجود مسئله‌ی مهمی در مورد ماو وجود دارد و آن هم این که انشنتی (Ancient) به نام «جیلر» (Jailer) بر آن حکومت می‌کند. اگر وقایع BfA را مرور کنید احتمالا Jailer را به یاد خواهید آورد. از طرفی، در بین طرفداران این تئوری شایع است که قدرت‌های خارق‌العاده‌ی سیلوناس از طرف جیلر به وی عطا شده بوده. فعالیت‌های اخیر Jailer، تمام Shadowlands را به هرج و مرج کشانده. بلیزارد به طور رسمی اعلام کرده است که جیلر آنتاگونیست اصلی گسترش‌دهنده‌ی بازی WoW Shadowlands و باس آخر آخرین دانجن این گسترش‌دهنده خواهد بود.

در کنار همه‌ی این‌ها، یکی از ویژگی‌های جدید بسیار جالبی که در گسترش‌دهنده‌ی پیش رو برای بازی بازی World of Warcraft: Shadowlands منتشر خواهد شد، دانجن بی‌انتهاست. «تورگاست» (Torghast) نام یکی از دانجن‌های Shadowlands است که برخلاف دانجن‌های موجود در WoW، بی‌انتها خواهد بود. بدین صورت که در هر سطح از دانجن، شاهد بازسازی آن خواهیم بود. در نتیجه تورگاست دانجنی است که ثبات ندارد و همواره در حال تغییر است. مشابه برخی بازی‌های روگ‌لایک یا دانجن‌کراولر. بازیکنان سطح بالای WoW که به دنبال لوت‌های نایاب هستند، احتمالا زیاد به تورگاست سر خواهند زد.

بازی WoW Shadowlands
برج تورگاست که دانجن بی انتهای بازی خواهد بود، در قلمروی ماو قرار دارد.

یکی از موارد مورد درخواست کاربران که بلیزارد همواره وعده‌ی اصلاح آن را می‌داد، بهبود سیستم شخصی‌سازی WoW بود. خبر خوب این که با Shadowlands این اتفاق رخ خواهد داد و خبر خوب‌تر این که نیازی نیست تا زمان انتشار گسترش‌دهنده منتظر باشید. سیستم لول آپ و شخصی‌سازی شخصیت‌ها، به همراه بسیاری از ویژگی‌های دیگر، هم‌اکنون از طریق به‌روزرسانی Pre-patch گسترش‌دهنده‌ی Shadowlands در دسترس قرار دارد. لول توصیه شده‌ی بلیزارد برای ورود به Shadowlands لول پنجاه به بالا است. پس اگر هنوز قهرمان خود را آماده نکرده‌اید، بهتر است دست به کار شوید.

گسترش‌دهنده‌ی بازی WoW Shadowlands در سه نسخه‌ی دیجیتالی متفاوت با نام‌های نسخه‌ی پایه (Basic)، نسخه‌ی قهرمانانه (Heroic) و نسخه حماسی (Epic)، به ترتیب با قیمت ۴۰، ۶۰ و ۸۰ دلار، به صورت دیجیتالی از طریق پلتفرم Battle.net قابل پیش خرید است. همچنین نسخه‌ی فیزیکی بازی تحت عنوان Collector’s Edition، مخصوص کسانی که کلکسیون بازی‌های ویدیویی دارند، با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت تهیه‌ی نسخه‌ی پایه یا قهرمانانه‌ی این گسترش‌دهنده، شما نیاز به تهیه‌ی اشتراک بازی World of Warcraft: Shadowlands نیز خواهید داشت، اما در صورت خرید نسخه‌ی حماسی یا Collector’s edition، اشتراک یک ماهه‌ی بازی را به رایگان دریافت خواهید کرد.

اشتراک بازی WoW Shadowlands
نسخه‌ی کلکسیونی گسترش‌دهنده‌ی Shadowlands، شامل کتابچه‌ی هنری، آلبوم موسیقی، موس‌پد، چهار اسپین، اشتراک سی روزه‌ی WoW و چندین آیتم درون بازی.

گسترش‌دهنده‌ی بازی World of Warcraft: Shadowlands تا مدتی پیش قرار بود تا در تاریخ ششم آبان ماه امسال منتشر شود، اما بلیزارد انتشار این گسترش‌دهنده را با تأخیر مواجه کرد و برای مدتی، مشخص نبود که این گسترش‌دهنده در چه تاریخی در دسترس قرار خواهد گرفت. مدتی پیش، بلیزارد با انتشار تریلری، تاریخ انتشار جدید گسترش‌دهنده‌ی Shadowlands را چهارم آذر ماه (۲۳ نوامبر) اعلام کرد. شما هم می‌توانید در این فرصت باقی مانده، ضمن لذت بردن از ویژگی‌های جدید بازی، خود را برای Shadowlands آماده سازید.

 

در ادامه می‌توانید اخباری که از زمان رونمایی ازبازی World of Warcraft: Shadowlands تا زمان عرضه از آن منتشر شده است را در یکجا بخوانید:

اخبار بازی World of Warcraft: Shadowlands

بازی World of Warcraft: Shadowlands هفته آینده عرضه می‌شود. به همین مناسبت استودیوی بلیزارد تریلر سینمایی زیبایی را برای این بازی منتشر کرده است. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

شهرت استودیوی بلیزارد تنها بخاطر ساخت عناوین مطرحی مثل World of Warcraft نیست، این شرکت همچنین برای ساخت تریلر‌های سینمایی زیبا و هیجان انگیز خود در بین طرفداران محبوبیت خاصی دارد. تریلر سینمایی بسته الحاقی Shadowlands نیز بلاخره منتشر شد و همچون تریلر‌های دیگر این استودیو داستان و اتمسفر بازی را بخوبی به تصویر می‌کشد.

World of Warcraft: Shadowlands قرار است فضای راحت‌تری را برای بازیکنان جدید فراهم کند. این بسته‌ی الحاقی با یک تغییر گسترده در بازی همراه است، و اکنون رسیدن بازیکنان به بالاترین لول یا سطح کمی آسان‌تر شده است. به علاوه، استودیوی اکتویژن بلیزارد یک منطقه شروع کاملاً جدید را به بازی اضافه کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد تا به راحتی با مکانیک‌های گیم‌پلی MMORPG بازی آشنا شوند .

همچنین بستن میثاق با گروه‌های جدید موجب شده که ارزش بازی دوباره این عنوان بیشتر شود، خصوصاً اگر شما از آن دسته از بازیکنانی هستید که دوست دارند با چندین شخصیت مختلف بازی ‌کنند. مطمئناً در آینده، تغییرات بزرگتر دیگری را نیز شاهد خواهیم بود. بازی World of Warcraft: Shadowlands در تاریخ دوشنبه ۳ آذر (۲۳ نوامبر) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار بازی World Of Warcraft: Shadowlands تا پایان سال تاخیر خورد

این روزها به نظر می‌رسد بیشتر باید شاهد اعلام اخبار تاخیر بازی‌های آینده باشیم. یکی از آنها بازی World Of Warcraft: Shadowlands است که گفته می‌شود تا پایان سال تاخیر خورد. برای مطالعه این خبر با دنیای بازی همراه باشید.

آخرین نسخه این سری که ما را با دنیای پس از مرگ WoW آشنا خواهد کرد، به نظر رسیده قرار نیست در تاریخ انتشار اولیه خود منتشر شود. ابتدا قرار بود شاهد عرضه عنوان World Of Warcraft: Shadowlands در اواخر اکتبر باشیم اما شرکت بلیزارد برنامه دارد تا در انتها سال جاری به انتشار آن بپردازد.

متاسفانه تاریخ جدید اعلام نشده و تنها می‌دانیم باید تا پایان سال ۲۰۲۰ منتظر بمانیم. خوشبختانه تاخیر جدید انتشار بازی را تا سال آینده به تعویق نیانداخته و همچنان در سال جاری باید انتظار عرضه World Of Warcraft: Shadowlands  را داشته باشیم.

به هر حال جهت کسب جزئیات تکمیلی باید منتظر ماند.

 

همانطور که درجریانید بازی World of Warcraft یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چند‌نفره آنلاین نوبتی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا هنوز از این محصول استفاده می‌کنند و از آن لذت می‌برند. World of Warcraft در واقع چهارمین نسخه از مجموعه Warcraft است که توسط کمپانی بیلزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainmen) در سال ۲۰۰۴ تولید و برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. در شب نخست رویداد مجازی گیمزکام ۲۰۲۰، از تاریخ انتشار بازی World of Warcraft: Shadowlands رونمایی شد که در ادامه تریلر‌های منتشر شده از این بازی را باهم تماشا خواهیم کرد.

تماشای آنلاین در آپارات و دریافت ویدیو با کیفیت‌های متنوع

تریلر تاریخ انتشار رسمی این بازی:

تماشای آنلاین در آپارات و دریافت ویدیو با کیفیت‌های متنوع

چندی پیش بود که اولین مجموعه پویانمایی World of Warcraft با نام Shadowlands به صورت رسمی پخش شد. در داستان این انیمیشن که حال بازی رایانه‌ای آن نیز در دست تولید است، می‌بینیم که Uther the Lightbringer در زندگی پس از مرگ خود، توسط Devos of Bastion آموزش دیده است. متاسفانه، وقتی Devos علت مرگ Uther را متوجه می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا راه انتقام‌جویی را به Uther یاد بدهد تا او بتواند انتقام خود را از Arthas پادشاه سابق Lich  بگیرد.

در واقع مرگ Arthas چیز تازه‌ای نیست، اما دیدن روح او در تاریکی ابدی می‌تواند جالب باشد. آیا این موضوع بازگو شده دلیلی برای بازگشت این شخصیت به محتوای الحاقی بازی World of Warcraft است؟ به هرحال با تشکر از کمپانی بلیزارد، حال ما می‌دانیم که در چه تاریخی قرار است از این محتوای الحاقی استفاده کنیم. به همین منظور کاربران این بازی می‌توانند در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹ ( ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰) این محتوا را تهیه کنند. در این بازی، بازیکنان پنج منطقه جدید را کشف خواهند کرد و به همراه آن با چهار Covenants که یکی از آن‌ها Bastion است در تعامل خواهند بود.

نظرات خود را پیرامون بازی World OF WaecrafT: Shadowlands را با ما به اشتراک بگذارید.

تیم خبری دنیای بازی
World of Warcraftپی سی گیمینگ (PC Gaming)
لینک منبع
چند رسانه ای

2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ممنون بابت بررسی جدید ترین پچ شاهکارترین و بهترین و پیچیده ترین و بزرگترین بازی دنیا که هر کسی توان انجام این بازیو نداره تاره الان این بازی ساده شده ۱۰ سال پیش که من تازه شروع کردم بازی خیلی پیچیده تر بود سیستم تلنت گرفتنش واقعا مغز میخواست الان ساده تر شده،
    اشتباه یه نفر سر باس میتونه علاوه بر خود پلیر ۲۴ نفر دیگه رو هم نابود کنه
    WOW بالادست نداره
    یه سریا هستن تا بهشون میگی world of warcraft میان باریو با بازی warcraft اشتباه میگیرن!!!!!بعد یه ساعت باید براشون توضیح بدی این یه چیزه اون یه چیز دیگه

    ۶۱
    1. هر وقت کسی wow بلد بود بعد تازه میتونه بیاد ادعای گیمر بودن کنه وگرنه کال اف و بقیه بازیا رو مامان بزرگ منم میتونه و بلده انجام بده :27:

      ۱۴۱

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر