معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی
در ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ , 12:00:18

معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی

0
در ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ , 12:00:18

سریال «خانه کاغذی» یا  La Casa de Papel ساخته «الکس پینا» اسپانیایی یکی ازمحبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر جهان محسوب می‌شود که افراد زیادی را در سرتاسر جهان شیفته خود کرده است. این سریال در آمریکا با عنوان «سرقت پول»(Money Heist) نیز شناخته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی که در ژانر درام و جنایی ساخته شده در ابتدا از شبکه‌ی «آنتنا۳» اسپانیا پخش شد و از همان ابتدا با شخصیت‌پردازی قوی و داستان هیجان‌انگیز خود، بسیاری از اسپانیایی‌‌ها را به سمت خود جذب کرد. پس از انتشار فصل دوم و ادامه روند موفقیت‌آمیز سریال، نتفلیکس حق پخش این سریال را خریداری کرد. خانه کاغذی با پخش در نتفلیکس به شهرت جهانی رسید و بسیاری از علاقه‌مندان به سینما و تلوزیون را درگیر داستان جذاب خود کرد. این سریال، عملیات دو گروه سرقت را به رهبری شخصی به‌نام «پروفسور» یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانکی در اسپانیا به تصویر می‌کشد. در ادامه با معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی با دنیای بازی همراه باشید.

زمان پخش فصل پنجم

خانه کاغذی یا Money Heist در ابتدا برای دو فصل در نظر گرفته شده ‌بود اما کمپانی نتفلیکس با توجه به استقبال چشم‌گیر مخاطبان به هر قیمتی این سریال را تا دو فصل دیگر تمدید کرد. این تصمیم به مذاق طرفداران دو آتیشه سریال خوش نیامد. در فصل‌های ۳ و ۴ کیفیت سریال تا حدودی پایین آمد اما همچنان با سریالی خوش‌ساخت طرف بودیم. تاکنون ۴ فصل از خانه کاغذی یا Money Heist پخش شده است و طرفداران این سریال بی‌صبرانه منتظر فصل پنجم و انتهایی این سریال جذاب هستند. فصل پنجم خانه کاغذی در دو بخش پنج قسمتی پخش می‌شود. اولین بخش آن در تاریخ ۱۲ شهریور و دومین بخش در ۱۲ آذر از نتفلیکس پخش می‌شود. در این مقاله قصد داریم نگاهی مختصر به فصل نهایی خانه کاغذی بیاندازیم.

معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی

داستان سریال خانه کاغذی

داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که پروفسور گروهی ۸ نفره را در مادرید انتخاب می‌کند. این گروه نام شهرهای معروف جهان را برای اسامی مستعار خود انتخاب می‌کنند. هدف آنها عملی کردن یک نقشه جاه‌طلبانه است که در ابتدا شامل ورود به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا می‌شود. آنها برنامه دارند تا با ۱ میلیارد یورو از ضرابخانه فرار کنند. این تیم پس از گروگان گرفتن ۶۷ نفر در داخل ضرابخانه، قصد دارد ۱۱ روز در آنجا بماند تا قبل از برخورد با نیروهای ویژه پلیس، این پول را چاپ کنند. این گروه در ادامه برای دزدی دوم آماده می‌شوند. هدف دوم آنها این بار بانک مرکزی اسپانیا است. در این سرقت دوباره این شخصیت‌های دوست‌داشتنی با نیروهای پلیس و گروگانها درگیر می‌شوند و لحظات دلهره آوری را برای مخاطب می آفرینند.

به علت همه‌گیری ویروس کرونا فیلمبرداری و پخش فصل پنجم با تاخیر زیادی همراه بود. همکاری الکس پینا در دو پروژه دیگر نیز مزید بر علت شد تا بین فصل چهارم و پنجم فاصله زیادی بیفتد. همان بازیگران نام‌آشنای این سریال محبوب در این فصل نیز به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین «آنخل سیلوستره» بازیگر سریال‌های «نارکس» و «هشت حس» به فصل پنجم و پایانی سریال سرقت پول اضافه می‌شود اما مشخص نیست او چه نقشی در اپیزودهای پایانی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر دارد. انتهای فصل چهارم آلیسیا سیرا مخفیگاه پرفسور را پیدا کرد و در آخرین لحظات، اسلحه‌اش را طرف سر او نشانه گرفت و قبل از تمام شدن سریال جمله «مات شدی» را به زبان آورد. این پایان غافلگیرکننده باعث شد تا عطش هواداران سریال برای تماشای ادامه ماجرا بیش از پیش شود. به گفته الکس پینا در فصل پنجم شاهد اتفاقات هیجان‌انگیز و غیر‌منتظره‌ای خواهیم بود. براساس پایان فصل چهارم، به نظر می‌رسد در فصل جدید سریال، باید شاهد فرار اعضای گروه از بانک اسپانیا باشیم. آیا پرفسور و گروهش در این جنگ سربلند بیرون می‌آیند یا سرنوشتی تلخ انتظار آنها را می‌کشد؟

اولین تیزر فصل پنجم

تحلیل اولین تیزر فصل پنجم

در ادامه معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی به تحلیل تیزر این فصل می‌پردازیم. با تماشای اولین تیزر از فصل پنجم چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود. صحنه‌های آهسته‌ای از جنگ انتهایی را شاهد هستیم که به نظر پایان خوشی را به همراه نخواهد داشت. چیزی که می‌توان حدس زد این است که شاید تمام اعضای این گروه دوست‌داشتنی زنده از این جنگ بیرون نیایند. سریال خانه کاغذی در چهار فصل با پرداختن به تک تک شخصیت‌های گروه، مخاطبان خود را به شخصیت‌های داستان بسیار نزدیک کرد. در فصل انتهایی از دست دادن هر یک از این شخصیت‌ها می‌تواند بسیار لحظات غم‌انگیزی را برای مخاطب به ارمغان آورد. مرگ نایروبی (با بازی آلبا فلورس) شکاف غم‌انگیزی را در گروه ایجاد کرد؛ اما می‌دانیم که سریال همیشه با استفاده از فلشبک، خطوط زمانی گذشته را نیز پوشش می‌دهد. در فصل‌های گذشته مشاهده کردیم که حتی با مرگ کاراکترهای برلین، مسکو و اسلو، سازندگان در قالب خاطرات بار دیگر این کاراکترها را وارد روند داستان کردند؛ ممکن است با این روش بار دیگر شاهد حضور نایروبی نیز در فصل پنجم باشیم.

خانه کاغذی

در فصل پنجم Money Heist انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

الکس پینا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که فصل پنجم، حماسی‌ترین فصل سریال خانه کاغذی خواهد بود. او طی گفتگویی راجع به دیدگاه خود نسبت به هر کاراکتر گفت:

نکته مهم این است که سریال امکان توسعه کاراکترهایش را با طولانی‌تر شدن قوس داستانی فراهم می‌کند. ما همیشه جنبه‌های مختلفی از کاراکترهایمان را نشان می‌دهیم تا پیش‌بینی ادامه داستان کار آسانی نباشد. همانطور که در برلین نیز مشاهده کردیم، شخصیت‌های شرور می‌توانند دارای ویژگی‌های خوبی باشند. این باعث می‌شود تا مخاطبان به این سریال علاقه بیشتری پیدا کنند؛ زیرا در هر لحظه ممکن است که هرکدام از شخصیت‌ها تغییر کنند.

این قابل‌ پیشبینی نبودن کارهای شخصیت‌های داستان به جذاب شدن داستان کمک زیادی کرده است.

معرفی فصل پنجم سریال خانه کاغذی

توکیو و دیگر افراد گروه در فصل نهایی سریال خانه کاغذی به احتمال زیاد با بیشترین سرعت ممکن به روند ذوب کردن طلاها می‌پردازند تا سریع تر از این منجلاب خود را خارج کنند. آنها باید امیدوار باشند که پروفسور به طریقی بتواند آلیسیا را کنار بگذارد. اگر تیتراژ پایانی فصل چهارم را تماشا کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که سرود مقاومت بلا چاو (Bella Ciao) در پایان شنیده‌ می‌شود. این آهنگ پر از مضامینی از قبیل آزادی است که نقش مهمی را در کل سریال ایفا می‌کند؛ اما چیزی که این‌بار این موسیقی را پراهمیت‌تر می‌کند آن است که درواقع توسط چه شخصی خوانده می‌شود. مشخص شد نجوا نیمری بازیگر نقش «آلیسیا سیرا» این آهنگ را خوانده است؛ درواقع چند ثانیه پس از شروع تیتراژ پایانی، می‌توانید صدای این بازیگر را بشنوید. پیش از این، تنها اشخاصی که این آهنگ را خواندند، افرادی بودند که در کنار برلین و پرفسور حضور داشتند. (این آهنگ به نوعی برچسب کار آن‌ها است) آیا این بدان معنا است که در فصل پنجم آلیسیا به گروه پروفسور اضافه خواهد شد؟

اگر طرفدار سریال‌های پرهیجان به مانند فرار از زندان هستید یا از تماشای فیلم‌هایی با محوریت سرقت لذت می‌بردید حتما قبل از انتشار فصل پنجم، فصل‌های پیشین سریال خانه کاغذی را تماشا کنید. این سریال در زمینه تعداد بیننده در سال‌های اخیر رکوردهای جالبی را از خود به جای گذاشته است. سریال اسپانیایی La Casa de Papel یا Money Heist با انتشار فصل آخر خود احتمالا به یکی از ماندگارترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل خواهد شد. در انتها از شما دعوت می‌کنیم به تماشای آخرین تیزر منتشر شده برای فصل پنجم سریال Money Heist بنشینید.

آخرین تیزر فصل پنجم

امیدواریم که از مطالعه‌ی معرفی فصل پنجم و نهایی سریال خانه کاغذی یا Money Heist و تماشای تیزرهای آن  لذت برده باشید. نظر شما در مورد فصل نهایی سریال خانه کاغذی چیست؟ شما عاقبت پرفسور و اعضای گروهش را چگونه تصور می‌کنید؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اتابک سلیمی زاده

علاقه مند به بازی، سینما و کتاب

چند رسانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر