جدید ترین اطلاعات از Batman: Arkham Origins

emma توسط emma
در ۱۳۹۲/۰۱/۲۱ , 13:23:08

اخیرا، نسخه ی بعدی سری بازی های بتمن با عنوان « Batman: Arkham Origins » توسط مجله ی معتبر Gameinformer رونمایی شد. « ریشه های آرکام » اولین بازی از این سری بازی است که به دست استدیوی Rocksteady ساخته نمی شود، در عوض وظیفه ی ساخت و توسعه این بازی به Warner Bros. Montreal واگذار شده است.

اکنون شما می توانید خلاصه ای از جزیئتات این بازی را که تایید شده اند در زیر مشاهده کنید.

اطلاعاتی از داستان بازی :

۱) حوادث این بازی در شب کریسمس اتفاق می افتد.

۲) داستان این بازی از نظر زمانی به سال ها قبل از دو نسخه ی قبلی بازمی گردد.

۳) Black Mask ( ماسک سیاه ) سردسته خلافکاران علیه بتمن است.

۴) قاتلان درجه یک و ابرتبهکاران از جهان DC Comics در بازی حضور دارند تا بتمن را دستگیر کنند.

۵) پلیس ها در طول بازی جنایتکاران را تعقیب خواهند کرد.

۶) بتمن برای شکست دادن دشمنانش باید Black Mask را به پلیس ها تحویل دهد تا پلیس ها طرفدار بتمن شوند. همچنین بتمن باید بفهمد که چرا Black Mask می خواهد او کشته شود.

۷) این بازی در مورد دوران نوجوانی و خاکستری بتمن است.

۸ ) Penguin ( پنگوئن ) در بازی حضور دارد. همچنین او در این بازی اطلاعات زیادی دارد.

اطلاعات عمومی از بازی :

۱) پورت بازی Batman: Arkham City برای کنسول Wii U باعث شده است تا تیم توسعه این بازی با موتور Unreal Engine 3 بیشتر آشنا شود.

۲) استدیوی Rocksteady در حال کار بر روی یک پروژه مخفی است.

۳) جوان شدن بتمن به تیم سازنده این اجازه را می دهد تا بعضی چیز ها را کمی تغییر دهند.

۴) سیستم مبارزات در بازی همانند گذشته است و تغییری نکرده است.

۵) در مبارزات، تاکتیک های جدید، فرصت و امکانات جدید وجود خواهد داشت.

۶) دشمن های جدیدی در این بازی وجود خواهند داشت.

۷) بتمن مانند دو بازی گذشته نخواهد بود.

۸ ) Batwing به طور مستقیم کنترل نخواهد شد. همچنین در این بازی می توان از Batwing به عنوان وسیله ای برای Fast Travel ( جا به جایی سریع ) استفاده کرد.

۹) remote claw جدید، مانند grappler در بازی Just Cause 2 خواهد بود.

۱۰) در مبارزات، امکان کوبیدن اشخاص به هم، پرتاب وسایل سنگین به سمت آنان، گذاشتن دام برای دشمنان مانند بشکه های انفجاری، پرت کردن حواس دشمنان توسط sonic batarang، بریدن طناب توسط sonic batarang و … وجود خواهد داشت.

۱۱) تیم سازنده بازی می داند که Black Mask محبوب ترین تبهکار نیست.

۱۲) نقشه بازی از دو منطقه با نام های Old Gotham ( گاتهام قدیمی ) و New Gotham ( گاتهام جدید ) تشکیل شده است که New Gotham در آن طرف پل قرار دارد.

۱۳) Old Gotham تنها نیمی از جهان بازی است.

۱۴) New Gotham منطقه ی باکلاس تر بوده و دارای آسمان خراش های بلند تری است.

۱۵) بازیکنان می توانند شبکه ی برج ها را هک کنند.

۱۶) برج های درون بازی، فرکانس هایی دارند که به بتمن این اجازه را نمی دهند که توسط Batwing در اطراف آن ها Fast Travel کند. همچنین این فرکانس ها مانع از این می شوند که بتمن منطقه های مهم را در نقشه اش نشانه گذاری کند.

۱۷) فرکانس برج ها و روش از بین بردن آن ها با هم متفاوت است و نیاز به حل معما ها و مهارت در مبارزات دارد. از بین بردن فرکانس بعضی از برج ها به راحتی و بعضی دیگر با ارتقاء وسایل امکان پذیر است.

۱۸) فعالیت های بتمن به او امتیاز و ارتقاء می دهد.

۱۹) تکمیل ماموریت های جانبی توسط بازیکنان باعث قدر دانی و تشکر  GCPD از بتمن می شود. و باعث می شود تا پلیس های بیشتری طرفدار بتمن شوند.

۲۰) سیستم Most Wanted به بازیکنان این شانس را می دهد تا تبهکارانی را که در داستان اصلی حضور ندارند را بشناسند.

۲۱) butler Alfred در بازی حضور دارد و هنگامی که متوجه شود بتمن در وضعیت بدی گرفتار شده است به او ابزار جدیدی می دهد.

۲۲) سیستم Dark Knight با این که  کم رنگ تر شده است ولی همچنان نقش مهمی را در بازی داراست.

۲۳) سیستم Dark Knight یک روشته ی طولانی از وظایف را برای بازیکنان فراهم می کند که در طول بازی درجه سختی آنان به آرامی افزایش می یابد.

۲۴) سیستم Dark Knight جایگزین challenge mode نخواهد شد.

۲۵) تکمیل تعداد معینی از silent takedowns ( به آرامی و مخفیانه کشتن دشمنان ) باعث دریافت XP و یا ارتقاء های خاصی می شود.

۲۶) تیم سازنده بازی می خواهد، چالش ها را بیشتر معنا دار کنند.

۲۷) هیچ دیوار امنیتی مانند آنچه که در Arkham City بود، برای نگه داری از تبهکاران وجود ندارد.

اکنون توجه شما را به باکس آرت بازی و تصاویر منتشر شده جلب می کنیم :


93 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. با سلام!
    با تشکر از Emma! (مدتی بود نبودی، دوست عزیز)…
    بگذریم. بعضی چیزها را می دانم…
    دوست دارید گوشه ای بایستید و ببینید که ناگهان سایت بر دور سرشان می چرخد و امکان یک دقیقه اتصال به اینترنت را هم نداشته باشند؟! آنهم نه فقط یکبار… هربار!!!
    ***************************************************
    بتمن: ریشه های ظهور آرکام / Batman:Arkham Origins
    ***************************************************
    در همین ابتدا درباره ماسک سیاه کمی توضیح بدهم. که در مقاله بتمن: شهر آرکام درباه اش نوشته بودم.
    بتمن: آلفرد، مردی در کلیسا صورت خودش را بریده بود، یک جعبه نگهداری اعضا انسان را که برای پیوند تهیه شده، بر روی تخت در دستانش نگه داشته بود. درباره او تحقیق کن. در ضمن وقتی به طبقه پایین دادگستری رفتم با شخصی که دائم درباره روزهای هفته و ماه و سال سخن می گفت، برخورد کردم. که برگه های تقویم در اطرافش پراکنده شده بود. برنامه کاری کارخانه های فولاد سیانیس/SioniS بر روی دیوارش زده شده بود. او تهدیدم کرد، آلفرد! (شرح بیشتر داستان به روایت من و همین روال تا آخر مطلب)
    آلفرد: ارباب، “سیان” همان “ص.ه.ی.و.ن” است(اشاره به صهیونیست های یهودی دارد.). به آرمان شهر کامل و ایده آل اطلاق می گردد. رومن سیانیس که مظنون به قتل پدر و مادر ثروتمندش در آتش بود را یادتان است؟ کارخانه اش ورشکست شد اما توسط شما خریداری و احیا شد. اما رومن از شما رنجید و ماسک سیاه پدرش را از قبر در آورد و برای انتقام از شما آمد.
    بتمن: در حین درگیری با من، ماسکش در اثر آتش گرفتن جذب صورتش شد. حالا سردسته یک گروه خلافکاری در گاتهام است و با نام ماسک سیاه صدایش می زنند.

    با کمی توضیح بیشتر درباره بازی…
    ۱-چرا از ماسک سیاه استفاده شده است؟(بگذارید خودم پاسخ بدهم. چرا که طبق معمول پاسخی داده نمی شود!!!– در این میان از آقای AFA بسیار سپاسگذارم). چونکه این بازی به گذشته بتمن اشاره دارد و حوادث مابین آنها و ماسک سیاه به گذشته ها مربوط است.
    ۲-فرکانس برجها!… چرا دارای فرکانس هستند؟ نه نه نه پاسخ ندهید. چونکه برج های حساس از سیستم “ا.منیتی” بالایی برخوردار هستند و این امنیت به خاطر حضور بتمن نبوده است علتی کلی دارد. نمونه اش را در فیلم عملیات غیرممکن ۳ می توانید ببینید.
    ۳-فعالیت های پلیس دوستانه بتمن موجب جذب نیروهای “پ.ل.ی.س” به وی می شود. بسیار جالب!
    ۴-زنده باد بتمن و کمیک بوک بتمن!
    ۵- داستان این بازی سال‌ها قبل از ماجراهای «تیمارستان آرکام» و در یک شب کریسمس اتفاق می‌افتد. در زمانی که بروس وین جوان تازه به شهر گاتام بازگشته و مبارزه‌ی خود را در قالب شوالیه تاریکی تا تبه‌.کاران و سیستم ما.فیایی حاکم بر این ابرشهر آغاز کرده‌است. ماسک سیاه، یکی از خطرناک‌ترین مردان گاتام و از سران اصلی ما.فیا برای سر بتمن جایزه تعیین می‌کند و هشت تن از خطرناک‌ترین قاتلین دنیای کامیک‌های دی سی (از جمله دث استراک) برای کشتن بتمن مامور می‌شوند. از سوی دیگر نیروهای “پ.ل.ی.س” فاسد گاتام هم که جیره‌خوار ما.فیا محسوب می‌شوند، در تلاشند تا بتمن را به دام بیاندازند. حالا بتمن در زمان کمی که دارد باید برای زنده ماندن با وجود خطرات مختلف تلاش کند، به پلیس‌های سالم ثابت کند که تهدیدی برای شهر نیست و از کار ماسک سیاه و نقشه‌‌ی اصلی او هم سر در بیاورد.
    با توجه به تصاویری که تاکنون از بازی منتشر شده، پنگوئن هم یکی دیگر دشمنان بتمن خواهد بود. در این بازی، بتمن با خیلی از شخصیت‌های مهم برای اولین بار ملاقات می‌کند و بسیاری از نکات مبهم «تیمارستان آرکام» و «آرکام سیتی» آشکار خواهد شد. سازندگان جدید “آرکام اریجینز” گفته‌اند که با توجه به توقع و انتظاری که “راک استیدی” در بازی‌های قبلی ایجاد کرده‌است، کار سختی را در پیش خواهند داشت اما تمام تلاش خود را برای خلق یک اثر متفاوت و نو به کار گرفته‌اند. البته نباید فراموش کرد که “راک استیدی” پروژه‌ی مخفیانه و بزرگ‌تر دیگری را بر اساس دنیای بتمن آغاز کرده که شاید تا چند ماه آینده خبری از آن منتشر نشود(به نقل از کافه بازی).
    ۶-زنده باد اسکـایریم و کسب عنوان بهترین بازی!

    ادامه دارد…

    ۰۰
    1. توضیح درباره بعضی از دیدگاههای دوستان!
      @کریمی عزیز! استفاده از آنریل انجین ۳ موجب تکرار نخواهد شد. اگر دانسته ای جدید می دانی مرا هم در جریان بگذار(سو تفاهم نشود. واقعا می گویم. شاید چیزی می دانید که من و دوستان دیگر نمی دانیم و… مشتاق یادگیری).

      @ Kurosaki Ichigo (حسین) عزیز! آنریل انجین ۳ هنوز پابرجاست و قابل اعتماد… منظورت از تکرار چیست؟ بعلاوه اینکه در بازی بتمن: آرکام سیتی امکان چرخ زدن بتمن در شهر و زیر شهر بر روی دو پای وجود داشت. در ضمن این امکان اختیاری بود و می توانستی بر روی زمین بیشتر حرکت کنی! اینطور نیست؟ در ثانی بتمن یک لباس ویژه دارد(یکی از بهترین سلا.ح هایش) که باید از آن به بهترین نحو در بازی بهره برده شود. گیم پلی تولید کرد وووو
      کدام قسمت بازی بتمن: شهر آرکام تکراری بود؟ در ثانی بازی اول و دوم در فاصله زمانی کوتاهی در جریان بودند و تغییرات گسترده نمی توانست در دستور کار سازندگان قرار گیرد! اما با این وجود تغییرات لازم را به استادی صورت دادند. حسین عزیز! برای من عجیب بود که چنین گفتی؟ چه زمانی ایچیمورا جین(“گین” به ترجمه خودت) بر می گردد؟!
      گاهی یک نگاه عمیق تر به گیم پلی واقعی خودمان(زندگی واقعی) مشخص می کند که چقدر دچار تکرار مکررات افتاده و دائما کارهای بیهوده انجام می دهیم. انگار نه انگار که زمان بازی ما هم در این دنیا به پایان می رسد!!!(از طرف یک دوست واقعی).

      @ Mikaelson عزیز! این بازی مسیر پیشرفت را بخوبی طی خواهد کرد. برای بعضی توضیحات… ممنون! در ضمن بتمن، بتمن است. کمی باید بازیباز دیگری شویم.
      بتمن بهترین بازی سال نشد، چونکه اسکایریم به شایستگی این عنوان را بدست آورد. با منطق همگانی…

      @سعید عزیز! با منطق خودت گفتی؟ (امیدست آنچه که درباره شیطان بیصدا می خروشد/شیطان شاید می گرید… نوشته بودم را خوانده باشی.)

      ادامه دارد…

      ۰۰
    2. @ Hamed
      شما از شایستگی اسکایریم صحبت می کنید اما مراسم وی جی ای ۲۰۱۲ رو بیاد بیارید! در مرحله انتخاب بهترین بازی دهه هیچ اثری از اسکایریم بین نامزدین ندیدیم و این بتن شهر ارکام بود که حظور داشت! این. نشان از انتخاب غیر منطقی و کاملا احساسی داورآن داره!

      ۰۰
    3. @ Very Big Daddy عزیز! از لطفت نسبت به خودم در دیدگاههای قبلی… ممنون هستم. اما افتادن آدمها از ساختمان در حین در.گیری فیز.یکی(اگر واقعا اینطور بوده باشد) با کشته شدن با ا.س.ل.ح.ه و مهما.ت ا.نفجاری تفاوت دارد. چرا که می دانیم بتمن به قصد کشتن آنها وارد میدان نشده است. بنابراین همان اثرات و پس زمینه های ذهنی را به دنبال ندارد. همینکه شک کرده ای مر.ده یا نمرده. اند، کافیست.

      @رستم خانی عزیز! (؟) . به نظر سعید عزیز جلبت می کنم!

      ۰۰
    4. بعضی از دیدگاهها غریب هستند و قابلیت عجیبی برای “ل.ه” شدن دارند.
      از آقایان “آسایی” / “نایت” و “…” خبری نیست؟ کجایید دوستان عزیز؟
      با تشکر از همه دوستان واقعی!

      پانوشت۱ :‌ به سر فصل های خبری ” از گوشه و کنار؛ قسمت اول ۲۱-۰۱-۱۳۹۲” و ” نقد و بررسی «چرخ دنده های جنگ: داوری»؛ مردم می توانند پرواز کنند” … یک نگاهی بیندازید. چند مطلب نوشته ام که شاید مفید نظرتان افتد.
      پانوشت ۲:‌ به گزارش ورد آی تی، فرایند آورکلاکینگ (Overclocking) معمولا به راهکاری اطلاق میشود که کاربر طی آن با تغییر پارامترهای سیستمی یک قطعه سخت افزاری مانند CPU یا کارت گرافیک سعی در افزایش فرکانس کلاک یا به عبارتی پرسرعت تر کردن قطعه نسبت به سرعتی است که کارخانه سازنده برای آن در نظر گرفته است.
      پانوشت ۳: به گزارش ورد آی تی ؛ طبق اعلام مایکروسافت از اواخر فروردین ماه ۱۳۹۲ یعنی ۸ آپریل دیگر این شرکت از ویندوز ۷ پشتیبانی نکرده و استفاده از خدمات پشتیبانی را منوط به استفاده کاربران از سرویس پک ۱ کرده است . مایکروسافت برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده است وتصمیم گرفته که سرویس پک اول ویندوز را به صورت خودکار روی این ویندوزها نصب کند. بنابراین از امروز ویندوزهای ۷ که سرویس پک اول را ندارند به صورت اتوماتیک آپدیت را دریافت خواهند کرد.

      ۰۰
  2. خیلی سایت چرتی دارین……..یه روز قعطه………یه ماه خبر نمی زارین یا اگه میزارین یا از رو یه سایت دیگه ست که کپی کردین یا کهنه ست یا اشتباهه و اطلاعات غلط به من میده.
    در ضمن من منظورم فقط به این مقاله نیست ………. من منظورم به طور کل سایت هست که به کاربراش اهمیتی رو که باید بده نمی ده……….من این پست رو اینجا گذاشتم چون می دونم بازدید کننده ی بیشتری داره وگرنه که این خبر جدیده.
    به هر حال من نظر شخصیم رو گفتم خواهش می کنم ناراحت نشین.

    ۰۰
    1. دوست عزیز
      درسته سایت یه سری مشکلاتی ( فنی ) داره که دیر یا زود باید درست بشن و مطمئن باشین کسی دوست نداره این اتفاقات بیوفته.
      ولی در مورد کهنه بودن خبر ها که فکر نکنم اونقدر ها هم خبر های قدیمی روی سایت قرار بگیره، اگرم دیدین این چند وقته یه سری از اخبار با چند روز تاخیر روی سایت قرار گرفتن، به خاطر همون قطع شدن غیر منتظره سایت بود. چون یه سری از اخبار به خاطر اهمیت زیادشون ( هر چند با تاخیر ) باید بروی سایت قرار بگیرند.
      بیشتر اخبار این سایت توسط نویسنده های خود سایت از منابع معتبر ترجمه شده و بر روی سایت قرار می گیرند و مطمئن باشید مدیر سایت اگه به کپی بودن یک خبر یا مقاله شک کنه، اون خبر رو پاک می کنه

      ۰۰
    2. برادر محترم من
      این طور که ازصحبت شما مشخصه،ناراحت شدین.
      ولی من قصد بدی ندارم،فقط دوست دارم سایت مثل قدیما دوباره خیلی حرفه ای کار کنه.
      من فقط بخاطر مشکلات اخیر سایت یه خورده عصبانی بودم…….من معذرت می خوام.

      ۰۰
  3. تصویر چپ: چهره مکس پین، چند سال بعد از اتفاقات مکس پین۲ با همان کت چرمی در مکس پین۳
    تصویر راست: چهره مکس پین، مدتها بعد در زمان وقوع و تعریف داستان (مرحله به مرحله تغییرات در ظاهر مکس)

    این مکسی است که سرخوشی جوانیش را برای کشف واقعیت و انتقامجویی واقعی، بهمراه نداشته اما خود را درگیر افراد و ماجرایی دیده که دائما ذهن لـَـسیتوت زده(رخوت زده) و جسم لـَــنگور خورده(خمار و مستی خورده) او را به جلو هل میدهد و دست از سر سرنوشت نامعلومش بر نداشته تا به کشف واقعیت ماجرا و اکتشافی مهمتر که همان واقعیت فعلی خودش است، برسد تا سرنوشتی معلوم از نامعلومی ِ گذشته گیرد.
    زمان زیادی سپری شده است تا هنگامیکه یک ایده خوب به نظرم رسیده بود. به دست فراموشی سپرده شده بودم چیزی که آنها دوست داشتند بدآن نگاه کنند… نمایش تمام شده بود اما هنوز سوالات فراوانی بدون پاسخ مانده بودند!(منظور این جملات چیست؟!)

    اینجا دیگر موضوع خانواده نبود بلکه موضوع انجام وظیفه در قبال خانواده ای دیگر بود. این مکس به قهرمانان زمخت و میانسال و بی پروای راک استاری و در واقع مناسب حال و سرنوشت جدیدش، بیشتر شباهت داشته تا با رویای گذشته ما… که قصد خواب ناز دیگری را نمی کشیم. این اشتباه ماست یا آنهاست؟ که با قرص خواب هم خمیازه نمی کشیم!
    سرنوشت… مرا دست انداخته بود. همان جوک های بدی که هزاران بار در گذشته شنیده بودم.
    تصویر چپ: مکس پین با چهره ای درمانده، در خماری گذشته و مستی میخاری و گیجی ماموریت غرق شده است.
    تصویر راست: چهره مکس پین با سری تراشیده، بعد از مورد اتهام واقع شدن درباره قتل رییس خانواده و در راه کشف واقعیت.

    مکس غرق در تاریکی، نیازمند نجات غریق بود. او گذشته خود را در آغوش کشیده بود اما آینده با آغوش باز به سراغش آمد. چیزی که مکس پین به دنبالش در ناامیدی بود. اما اتفاقات رخ داده شده غلافش را کنده و چهره ای جدیدی به او بخشید.
    شرح تصویر: سرباز قدیمی آمریکایی که همانند مکس پین در گذشته غرق شده است. او یکی از افرادیست که یپش روی مکس قرار گرفته و جان خودش را در جهت نجات وی فدا می کند. سربازی که نمایش دیگری از مکس پین با همان نمای دو تکه و تاثیرگذار بر روی وی است.
    “مکس پین: یک اتفاق می تواند موجب تغییر می شود. حداقل این چیزیست که باعث می شود شب ها به خواب بروم.”
    “سرباز قدیمی: لذت سلامتی و بهداشت! پیش من بیایید گناهکاران… شما شیاطین، که در چرک و آلودگی متولد شده اید. اما امروز پاک خواهید شد در آتش!”
    (چیزی که در مرحله قتل رییس خانواده و منفجر شدن ساختمان و گیر کردن مکس در آتش، از زبان مکس پین به فرم دیگری بیان می شود.)

    سری تراشیده با ریشهایی پر پشت که تغییرات برایش به ارمغان آورده بود. هم برای ناشناس ماندن از دید دشمنان و هم برای ناشناس شدن از دید طرفداران بازی برای ظهور چهره ای جدید از خود که همان تاثیر تغییرات را نمایش میدهد.
    من یک جگر شبیه غاز فرانسوی و یک پوست همانند چرم قرمز داشتم… سرانجام چهره ام در یک مسیر درست آراسته شده بود(بعد از تراشیدن سر).
    تصویر چپ: مکس پین بعد از حصول به واقعیت به سر و وضعش دستی کشیده و به فرم پلیس های شهری و حال و هوای عدالت خواهانه در می آید.
    تصویر راست: مکس پین ِ جان سخت… در پایان مرحله آخر.

    مکسی که در پایان بازی به ساحل آرامش(کنار دریا) بهمراه دمپایی راحتی خود کشیده شده است و نمایش نام “مکس پین” به حالت لرزنده حاکی از وضعیت بی ثبات و غرق در گذشته و در لحظه تعریف داستان و نیز… آینده ای دیگر از ماجراجویی برای او دارد(بله… هنر روایت و تصویر چنین است). روایت داستان مکس پین۳ به نوعی یادآوری گذشته برای مکس است که بصورت بازگشت به عقب صورت پذیرفته است در حالیکه مکس عزیز در آینده حضور دارد!!!(دقت بیشتری کنید). این مکس پین، دیگر رهاست از دریای غمناک ِ بی ساحل از گذشته اش، و مسافرست به سوی دریای مواج از ماجراجویی در آینده…(پایان مکس پین۳)
    شرح تصویر: صحنه پایانی و دمپایی و دریا… آرامش!
    بازی مکس پین در تمامی ارکان رو به جلو حرکت کرده و شادابی و طراوت خاص خودش را دارد. این بازی یکی از سینمایی ترین بازیهای ویدیویی دوران در ژانر اکشن/سوم شخص است که راویت جذاب داستانی آن با گیم پلی بازی به خوبی عجین و همراه گشته تا به چنین جایگاهی دست یابد. که از تیتراژ اول تا آخرش با قاب بندی های هنری و ترکیب رویایی روایت داستانی با گیم پلی بازی(البته داستان با گیم پلی، دو چیز مجزا هستند) توانسته به اهداف سازندگان جدید دست یافته و سازندگان قدیم را راضی نگهدارد.
    بعضی چیزها… یک مسیر تولید “حق و درستی” برای همه افراد نادرست دارند. این جاییست که تمامی چیزهای نادرست مجبورست پایان پذیرد!
    من بیشتر از همه مردم دیگر می دانستم که زندگی با چنین رنجی، باز پرداختی برای گناهان خواهد شد.

    حامد.ق.ت/Hamedgh
    بهمن ۱۳۹۱

    چرا مکس پین در بازی چند نت با پیانو می نواخت!؟(می دانم. آیا شما هم می دانید؟)
    در حین پیانو زدن: برای چند ثانیه… بلاخره هارمونی آمد.

    پانوشت۱: بیشتر از این درباره مکس پین۳ می توانستم اطلاعات به رشته تحریر درآورم. بهرحال در همین حد ناچیز هم از این حقیر پذیرا باشید. چرا که احتمالا درباره گیم پلی و ژانر این بازی در مجلات به اختصار خوانده اید.
    پانوشت۲: مکس پین: اما هی! چه کسی یک اسب تروجان می خواهد(استفاده می کند) وقتی سیستم هشدار، قطع است و محافظین هم شبیه خانم ها می مانند. یک احمق یا یک مست یا یک خمار؟! (برای بعضی از دوستانی که این جمله را درک خواهند کرد!)
    پانوشت۳: بخش کوچکی از گرافیک و طراحی هنری مکس پین۳ (که مشت نمونه خروار است)…
    شرح تصویر: شهری با محله های قدیمی(بافت شهری) و مانده در گذشته… که در نزدیکی آن برجهای جدید با بافتی امروزی در حال ساخت و ساز هستند. همانطور که مکس پین در این مرحله به سر و شکل خودش دستی کشیده و در ادامه به رهایی از گذشته و بازسازی خودش میرسد.
    تصویر سمت چپ و سمت راست: رنگ بندی و افکتهای محیطی، طراحی مدلها، پوشش بافتی مکس با مشخصات محیط واقعی و… با هم هماهنگی دارند.

    ۰۰
    1. سلام حامد خان !
      منم هستم، ولی وقتی حرفی برا گفتن نداشته باشم، چرا حرف بزنم ؟!
      دیدگاه های دوستان عزیز رو میبینم و با دیدگاه خودم مقایسه می کنم و به یک نتیجه ای میرسم …
      مطلبتون در مورد مکس پین ۳ عالی بود و با نقد های رایجی که این روز ها زیاد می بینیم، تفاوت داشت … خودمم بعد از خوندن این مطلب رفتم و تو مطالب ارسال شده برای سایت گشتم تا مطلبتون رو پیدا کنم چون این مطلب ارزشش بیشتر از این حرف هاست که داخل دیدگاه های یک خبر باشه و باید روی صفحه اصلی سایت قرار بگیره ولی …

      ۰۰
  4. ******************************
    مکس پین۳ / Max Payne3
    ******************************
    با اجازه Emma عزیز و سایت…
    مطلبی درباره بازی مکس پین ۳ نوشته بودم که روشن کننده بعضی از انتقادها بود. اما متاسفانه در سایت درج نگردید(کم ارزشی این حقیر بود). این مطلب دارای عکس های متنوعی بود که امکان درج آنها در بخش دیدگاهها فراهم نیست. قابل ذکرست این مطلب برای برخی از دوستان ارسال شده بود. این هم بخشی از آن مطلب برای همه علاقمندان به مکس پین!
    مکسیموم پین
    Max Payne
    حامد.ق.ت /Hamedgh
    مطلب فوق “نیم نگاهی گذرا” به درونمایه بازی مکس پین۳ است بدون گیم پلی و ژانر(خوشحال هستم که این کلمه بهمراه کلمات دیگر که توسط این حقیر بارها بکار رفته شده، در نزد بعضی از دوستان در حال جا افتادن و استفاده شدن در جای درست خودش است)، که بیش از این نیازمند قلم فرسایی درباره بخشهای هنری و فنی بازی می بوده و لیکن مقصود همان گشوده شدن دریچه ای دیگر برای پاسخ به برخی ایرادات سطحی و وارد آمده بر پیکره این بازیست. دقت در عکسها و دیالوگها و معنای نهفته در هر بخش دیگر از این مطلب می تواند نکات بیشتری را به علاقمندان نمایان سازد.
    مکس پین: درباره من چه نظری داری؟
    کارآگاه پلیس به مکس: تو؟ یک مرد ساده و زود باور! یک آمریکایی که به این ور و آن ور می دوی و شبیه قهرمانان واکنش نشان می دهی در حالیکه تعداد زیادی از مردم را کشته ای. اما تو یک تصور و انگاره درخشان هستی، یک استعداد اصیل و بی تزویر!
    چند هفته پیش به سائوپائلو رسیدم و وظیفه محافظت از جان گروهی را بر عهده داشتم که در این شهر نیاز به محافظت داشتند. چه شهری؟ شهری که زبانشان را نمی دانستم و نوشیدنی خودشان را رقیق نمی کردند. به نظر می رسید که دوران خوبی را سپری کنیم. البته همه چیز به تغییرات ختم می شود. مکس، کوکتلت چه طوره(رائول)؟… آه! این اسکاچه، هرگز نوشیدنی مخلوط نمی خورم(مکس)!!! حداقل حین انجام وظیفه نیستی(رائول)؟ چیزی شبیه اون(مکس)!
    شرح تصویر هنری: مکس دو تکه!
    یکی در زمان تعریف داستان حضور دارد و دیگری در زمان گذشته حاضرست.
    شرح مکس پینی من
    بعد از پایان اتفاقات رنج آور گذشته و گرفتن انتقام خون خانواده بیگناهم، به آرامش رنج آور دیگری رسیدم. خاطرات… خاطراتی که بعد از مستی هر روزه به سراغ همیشگی من میاید. حتی اگر مسافت زیادی از خانه ام دور باشم. اینجا سائو پائلوست شهری که زبانشان را نمی دانم و حتی زبان نوشیدنی های غلیظ آنها را… غرق در مستی و شهوتی که خودشان را فراموش می کنند. گمان می کنم اینجا جاییست که مرا از گذشته ام دور کرده و به حال پیوند می زند. فکرم از تغییرات پر است. من نوشیدنی خودم را می خورم و در حین انجام وظیفه گذشته نیستم.
    زمان در عیش گذرست — بر عمرم نوش بگذر
    (این بیت به صحنه ای از بازی اشاره دارد!)
    برای تصویر: “انیشتین درست می گفت…زمان به ناظرش وابسته است. زمانیکه شما به لوله اسلحه روبروی خود نگاه می کنید زمان آهسته می شود و تمامی زندگی گذشته در یک لحظه در برابر دیدگانت جرقه می زند. و شما می توانید در همان یک لحظه(یک دم) یک عمر، زندگی کنید.” — مکس پین۲

    بله… به زیبایی هر چه تمام تر فریاد می زنند که این مکس پین ِ راک استاری است. مکس پینی که نوشیدنی مخلوط نمی خورد و استعاره به مکس پین ِ رمدی و تغییرات لازم در مکس پین راک استاری دارد. اما همان درونگرایی مکس ِ سم لیک را در جهات دیگری به نمایش راکستاری درآورده است. چرا که دیگر “دن هوزر” همان “سم لیک” نیست. جهان بینی و دورنگارش متفاوت است. مکس پین غرق در گذشته را از قبر بیرون آورده و نفس مسیحای دیگری بر تنش دمیده است. مکس پین ِ فراموش شده سم لیک، همان مکس کاراکتری(به معنای کاراکتر مکسیموم یا منتهی درجه) است که ماجراجویی های بی پروایانه دن هوزر بدان نیاز داشته تا روایت مکسیموم اکشنی خود را تحت نام مکس به جان خلافکاران سائوپلویی بیندازد. که در این مسیر، انتخابی جسورانه و سربلند سازی بوده است.
    مردم دائما به من می گفتند که قصد وارد شدن به جهنم را دارم. اما ظاهرا من زودتر به آنجا رسیده ام.

    این مکس پین ِ مخلوطی و تمام عیار نیست. مخلوط نمی آشامد و نوشیدنی اسکاچ می خورد که یک ویسکی اسکاتلندی است و در لغت به معنی مردد بودن و له کردن و زخمی کردن است. بله… هنر نویسندگی محدودیت ندارد. مکس پینی که در انجام وظیفه جدیدش مردد است و در تغییر گذشته اش… او ناکام شده، له شده و زخمیست. زخمی رنج های گذشته، که حتی در ظاهرش سایه انداخته است. قیافه ای تکیده، اما پخته… لباسی رسمی اما مناسب شرایط فعلی… چاقی جسم اما ناشی از نوشیدنی الکلی و بی تحرکی فعلی… تغییر مکانی و مسافتی اما منطقی و روایتمندانه… که اشاره به همان تغییرات دارد. مکس برای تغییرات به مکانی بسیار دورتر قدم رنجه می کند در حالیکه آسمان در همه جا یک رنگ است لیکن این ماجراجویی پیش رویش است که حال او را جای می آورد.
    یک کلمه جادویی بگویی و از گناهانتان پاک شوی؟ اگر این “گناه ریدن ها” به همین سادگی بود که من سالها پیش انجامش داده بودم(آن کلمه جادویی را می گفتم). من؟ من زمان زیادی به گذشته چسبیده بودم در حالیکه گذر زمان را به دست فراموشی سپرده بودم.

    مکسی که مدتهای زیادی در غم گذشته گرفتار بوده است و این غم تبدیل به “زجر خوره ای” شده که تاب جدایی از مکس را ندارد. مکسی که نوشنده داروی(مخدر و نیروزا) شرکت سودجویی شده بود که به همه در جنب و جوش بال می داد. بالی که از فرشته مرگ بر روی دوش قربانیان پـَــر گشوده بود. آنک بر روی دوش مکسی بوسه زده بود که خودش فرشته انتقام برای مرگ فروشان شده بود(شرکت فروشنده دارو در مکس پین۱). اینک آن جنبش گرمازای و چربی سوز ماهیچه و تقطیر کننده زمان(اشاره به علت آهسته شدن زمان در فیلم مکس پین) به چربشی پتانسیلی و چربی زای ماهیچه و مبطل کننده زمان، مبدل شده است!
    شرح تصویر: به تغییر چهره ها دقت کنید. در ادامه به چند تصویر پایین تر نیز توجه نمایید.

    مکسی که در انتهای سومین سرنوشتش، پای زخمی و ورم کرده را از کفش کوچک شده ای بنام “گذشته” بیرون آورده و پای بهبود یافته اش را در دمپایی راحتی خودش کرده است! بله… این هنر نویسندگی و روایت تصویری است.
    تا آنجاییکه به یاد دارم بارها به من شلیک شده بود اما اینبار حسی متفاوت دارد.

    مکس۱و۲ زاییده رمدی بود و برای بزرگ شدن نیاز به مربی “راکستارتی!” و “راکستاری” برای مکس۳ داشت. مکس بزرگ! که در کنار اکشن کاری های حرفه ای خود به دیالوگ گویی حرفه ای هم روی آورده و نشان از عملکرد موازی اندیشه روحی و اعضای بدنی اوست. نشان از بزرگ شدن و پویایی فکری و رشد روحی اوست. این مکس لزومی به ادامه داستانی و ماندن در گذشته نداشت. خونی ریخته شده و انتقام خونی گرفته شده بود.
    ما فقط زمان کوتاهی را با هم ازدواج کرده بودیم اما حالا او مدت زمان بیشتری نسبت به مدت آشنایی مان، مرده است. من… هنوز هم زمان آشنایی با مونا و فعالیت کاری خودم را با او از یاد نبرده ام، اما می دانستم… آن موضوع فقط مربوط به غم و غصه ای بود که بخاطر از دست دادن زندگیی که به دست تو ساخته شده بود، جنون زده ام می کرد(در کنار قبر همسرش – مکس عاشق مونا نبوده است).

    این مکس برای دوری از گذشته هر کار لازمی را با تردید انجام داده بود اما دلش در گذشته باقیمانده بود. قادر به بازگرداندن جان همسرش نبود اما قصد برگرداندن جان همسر رییسش را داشت. ماجرایی کثیف که یادآور دردهای گذشته اش بود. مکسی که جوانی و کینه و انتقامجویی گذشته را ندارد که از “شرکت رمدی” به ارث برده بود. مکسی که حتی سم لیک… خالقش آنرا در میان امواج تاریکی رها کرده بود تا بمیرد و “پینی” دیگر “ویک” شود(منظور پنهان در همین جمله چیست؟ در دیدگاه خود بنویسید).
    تعویق… یکی از کلمات مدعی برای سنگ قبرم!
    ادامه دارد…

    ۰۰
  5. دیدگاهی برای تایید رفته است…

    نکته دیگر (برای وحید عزیز): در صحنه ای که ژوکر در مقابل آینه ایستاده است و بعد لبخند می زند و با بتمن وارد مبارزه می شود… ژوکر است یا نیست؟ خودش است یا بدلش؟! او(؟) بخوبی این صحنه را بازی کرد!

    با تشکر!
    پانوشت: ده تا ده تا در مجلات و سایت ها نقد می کنند(هم بازی ها و هم فیلم ها – سو تفاهم نشود. کل جامعه بازی بازها و بازی خوانها و بازی غرها و بازی نقدان را نشانه رفته ام) و دریغ از یک شناخت کافی! (بعضی از نقدها که تقریبا ترجمه هستند).

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر