خانه » چند رسانه ای بررسی تصاویر لیک شده از GTA V; دنیای پر ایراد × توسط adel_97 در ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ , 19:56:02 212 فاصله چندانی تا زمان انتشار رسمی آخرین عنوان فرنچایز پرطرفدار GTA باقی نمانده و پس از انتشار تصاویری توسط کاربران از نسخه لیک شده ی این بازی ، ایرادات بسیاری در این تصاویر مشاهده میشد که راکستار در اسکرین شات های رسمی ، سعی در پنهان کردن آنها داشت. استفاده از موتور قدیمی این شرکت یعنی RAGE و عرضه شدن GTA V بر روی کنسول های نسل هفتم ، مزید بر علت شدند تا ایرادات این عنوان بیش از پیش جلوه کند. در مقاله زیر به بررسی برخی از تصاویر منتشر شده از این عنوان می پردازیم: ۱- تکسچر های بی کیفیت اشیا از یک طرف ، کمبود بیش از حد چند ضلعی ها از طرف دیگر و ایراد در طراحی اشیاء ، باعث به وجود آمدن مجموعه ای از ایرادات شده که کیفیت بصری بازی را حتی تا یک نسل پیش تر ، تنزل می دهد. تکسچر های بسیار بی کیفیت زمین و فیلترینگ بسیار ضعیف آنها ، از سوی دیگر باعث شده تا هر بیشتر از سطح کیفی در بخش گرافیک بازی کاسته شود. ۲-همان طور که در مورد دوم مشاهده می کنید ، ماشین دارای سایه است ، در حالی که هیچ از اشیا از جمله تیر های برق دارای سایه نیستند. ۱- در بخش اول ، کیفیت بسیار پایین تکسچر های چمن به وضوح قابل مشاهده است. کیفیتی که مشابه آن را در عناوین نسل قبلی این سری دیده بودیم! ۲- نورپردازی و سایه زنی در بخش دوم ، یکی از بزرگترین ایرادات بازی را به وضوح نمایش می دهد. فاجعه ای که در این نورپردازی رخ داده بدون شک قابل اغماض نیست. ۳- باز هم ایراد کمبود چندضلعی ها و تیزی گوشه های اجسام ۱- کیفیت بسیار پایین چمن از زاویه ای نزدیک تر – بار دیگر کمبود چندضلعی ها ۲- سطح پایین کیفیت تکسچر باند فرودگاه – ضعیف در فیلترینگ تسکچر ها ۱- در بخش اول همان طور که مشاهده می کنید ، تکسچر اتوبان به طوری کلی حتی بارگزاری نیز نشده است. ۲- در بخش دوم همان طور که مشاهده می کنید ، تنها درختان دارای سایه هستند و هیچ از ساختمان های موجود در تصویر دارای سایه نیستند. ایراد دیگر در بخش نورپردازی بازی ۱- سایه زنی کم جزئیات و سطح پایین به وضوح در بخش اول قابل مشاهده است ۲- کیفیت پایین جزئیات که بیننده را به یاد SA می اندازد. ۱و۲- بار دیگر کیفیت پایین بافت ها و جزئیات داخلی هواپیما ۱و۲- در بخش دوم تصویر مشاهده می کنیم که سایه زنی ساختمان به صورت یکنواخت و از زاویه مجاور به صورت کاملاً صاف انجام پذیرفته ، در حالی که سایه زنی خودرو ، به صورت مورب و زاویه دار صورت گرفته است. ایرادی دیگر در بخش نورپردازی بازی ۳-باز هم تیزی لبه ها و کمبود چندضلعی ها در تمامی قسمت اشیاء و جاده تصویر بالا تکسچر های بی کیفیت و فیلترینگ ضعیف آن ها قابل مشاهده است. ۱- طراحی ضعیف و بی جزئیات کابین-کیفیت پایین گیاهان اطراف آن ۲- رویش گیاه بر روی آسفالت! – ایراد در طراحی گیاهان تکسچر بسیار بی کیفیت در پایین گیاه ۱- کیفیت پایین بافت های برف که در بسیاری از بازی های این نسل ، ایراد مشابه وجود دارد. ۲- طراحی بسیار ضعیف درختان همچون IV و عدم پیشرفت در طراحی این اشکال طراحی شعیف خودرو ها در این بخش نیز در حد عناوین نسل ششمی است. ۱- ایراد در فیزیک و انیمیشن بدن ۲- کیفیت بسیار پایین تکسچر ها ۱- بارگزاری نشدن تکسچر های خودرو-طراحی داخلی بسیار کم جزئیات و ضعیف ۲- تکسچر بی کیفیت درختان ۱-باز هم کیفیت پایین درختان بدون شرح! شاید ایرادات لحاظ شده در مقاله بالا ، بعضاً سخت گیری بیش از حد به نظر برسد اما برای عنوانی که پرچم دار یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سری بازی های تاریخ است و با هزینه و تبلیغات بسیاری به دنبال آن است که عنوان بهترین بازی نسل را یدک بکشد، نداشتن ایراداتی به این اندازه ، انتظاری منطقی به شمار می رود. نویسنده adel_97 Big People,Make Biggest mistakes چند رسانه ای 212 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. این ایرادات رو میشه به خاطر وسعت بسیار بزرگ بازی چشم پوشی کرد ولی اون تصویر آخریه یه فاجعه ست :O ۰۱ برای پاسخ، وارد شوید چقدر دوستان ، مهربانانه بحث کردن ، خوابمان گرفت . :lol: ۰۱ برای پاسخ، وارد شوید من از اولش هم به کیفیت تصویری این بازی شک داشتم. ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید تایید لطفا!!!یه تومار نوشتم خو ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید انصافا تحلیل خنده دار و فضایی بود. دور هر چی دستتون رسیده دایره قرمز کشیدین!! تصویر یکی مونده به آخر آنقدر خوبه که خودم هم این انتظار رو نداشتم از بازی. هیچ وقت از رو عکس گرافیک رو نمیسنجن، چون تو تموم بازیها حتا سطح اول گرافیک میشه به وفور بافت بی کیفیت پیدا کرد، این که تازه ow هست، نمونش tlou که تا چند روز قبل انتشار عکسهایی ازش اومد که کیفیت تکسچر و سایه زنی ناامید کننده بود ولی در آخر دیدیم چه شاهکاری شد، تازه اونها ssهای رسمی بودن اینها رو که معلوم نیست طرف نصب کرده رو هارد؟ نکرده؟ کنسولش خرابه؟ tv تاریخ انقضأ گذشته یا تنظیماتش درست نیست؟ اونم تازه با دوربین کیفیت پائین. انصافا تحلیل تخیلی بود. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید یعنی من بعد از دیدن عکس یکی مونده به آخر ۵ دقیقه خشکم زده بود! :O عادل خان چطور دلت اومد با قساوت تمام به این شاهکار حمله کنی؟؟؟ :(( ۰۰ عزیزم حمله چیه؟ به هر حال من به شخصه به شدت راکستار رو توی داستان پردازی و گیم پلی قبول دارم و هر کی نداشته باشه ، از گیم چیزی نفهمیده اما مسئله اینجاست که راکستار برای انتشار یه عنوان دیگه از این سری روی کنسول های این نسل و استفاده از پتانسیل بالای فروش آخر نسل بازی ها ، حاضر شده بر روی یک کنسول قدیمی ، با یک موتور قدیمی تر ، بازیش رو بسازه و دلیل نمیشه اگر هرچقدر این شرکت بزرگ و دوس داشتنیه ، از ایرادات بزرگی مثل کیفیت بسیار پایین بافت ها ، نورپردازی بسیار ضعیف و کمبود چندضلعی ها چشم پوشی کرد. ۰۰ الان tlou گرافیکش پر ایراده اینم اثباتش: ۸pic.ir/images/24885733119892453136.jpg (عکسو ببینید بعد جنگ) غیر از عکس آخر که اونم به احتمال زیاد تاریخ انقضأ tv یا xbox گذشته هیچ مشکلی که نیست، بعضیها فراتر از حد انتظاره دوستان من در حد یک ساعت بازیش کردم فعلا هم باید برگردم سر کار اصلیم یعنی diablo فقط همینو بگم که خشت کها بدرد! ۰۰ اول از همه که ممنون بابت نظر لطفتون. ثانیاً که اگر متوجه نشدید ، لازم به ذکره که من از هیچ کدوم از عناوین امسال حمایت نمی کنم و فن هیچ کدوم نیستم ، من جمله آخرین ما. همه نقاطی هم که شما در تصویر بالا بهشون اشاره کردید ، از پولیش بسیار خوبی بهره مندند و نورپردازی ظریف و بسیار خوبی رو ، روی کارکتر ها شاهد هستیم. تنها لازمه که کیفیت درختان و چمن ها رو با V مقایسه کنید تا متوجه تفاوت بشید. قطعاً هیچ کس از V انتظار گرافیکی در حد و اندازه و کیفیت TLOU ، اون هم با وجود دنیای باز بودن بازی نداره ، اما توقع داشتن یک سایه زنی استاندارد ، فیلترینگ و کیفیت مناسب بافت ها و نبود ایرادات بسیار بزرگی که از استاندارد های اولیه نسل هفتم به شمار میرن ، توقع بزرگی نیست از بازی ای که ادعای بهترین بازی سال و نسل رو داره. ۰۰ شما مثل اینکه نگرفتی چی شد. اصلا یک عکس بی مشکل و bullshot گذاشتم مثل کاری که با عکس یکی مونده به آخر کردین، وگرنه tlou که مشکلی نداشت! ۰۰ دوستان چرا نمیخواید قبول کنید که یه بازی به این عظمت و با این حجم فوق العاده از محتوا که به گفته ی سازندگانش تمام نقاط با دست طراحی شدن و کپی پیست نقاط دیگر نیستن داره روی کنسول های هفت سال پیش اجرا میشه اونوقت شماها میایین به بافت زمین و لود شدن تکسچرهاش وسایه پردازیش گیر میدین؟؟؟این انصافه؟؟نه خدایی این جواب اون همه احترام به مخاطب و وقت گذاشتن سازنده هاش که ۳سال مدامه دارن روش با تمام دقت کار میکنن باید باشه؟؟به قول متین ایزدی که توی پرونده کرایسیس۲ میگفت:اگر کسی را دیدید که دارد با اسنایپ به دنبال تکسچر های ضعیف بازی میگردد باید به عقل گیمری اش شک کرد.ضمنا اگه اسکرین شات های لست آو آس رو یادتون نیس که پر اشکال سایه زنی و تکسچر های ضعیف بود بد نیس یادتون بندازمشون ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید سوالی پیش میاد با توجه به اظهارات شما. سازنده ها مجبور بودند که روی کنسول های هفت سال پیش بازیشون رو بسازن؟ آیا به خاطر تصمیم گیری اون ها برای بازاریابی و فروش بهتر ، باید از ایرادات چشم پوشی کنیم و ازشون قدر دانی کنیم که کلاً بازی بدون تکسچر نیست؟ اگر قرار بر عظمت باشه ، لازم نیست اشاره کنم که باید یه سر به بازی ماینکرافت بزنید. بزرگی دنیا همه چیز نیست. شاید بخش تحسین برانگیزی در مورد گیم پلی باشه اما بحث در گرافیک مقوله ای کاملاً جداست. ۰۰ دوست عزیز سازنده ها درست بعد از gta4 شروع به ساخت نسخه ی بعدی که میشه نزدیک به ۴.۵ سال پیش،اون موقع اصلا سخت افزار کنسول های نسل جدید مشخص نبود و اگه تا همین چند وقت هم خبر داشته باشید سخت افزار وان دچار تغییرات شد.دوما نیاز به یک موتور جدید بود که با اون سخت افزارها سازگاری داشته باشه یا حداقل میبایست بخش عظیمی از موتور دوباره کد نویسی شود که=است با صرف زمان و هزینه ی بیشتر در نتیجه توجه کمتر به بقیه ی جزئیات و با توجه به سخنان شما گرافیک بر گیم پلی ارجحیت دارد و مهم تره.ضمنا کسایی که در سراسر دنیا کنسول های نسل هفتم را دارند صدها و هزاران برابر افرادی خواهد بود که کنسول های نسل جدید را پیش فروش یا حتی در سال های اولیه خریداری میکنند و اگر راکستار با اون بوجه فضایی بازی را برای آن کنسول ها منتشر میکرد،با توجه به این که افراد زیادی اون کنسول هارو ندارن باید در شرکشتو تخته میکرد دوست گرامی.امیدوارم این چند دلیل به خصوص دلیل آخری قانعت کرده باشه که چرا برای نسل بعد نمیاد ۰۰ ۹۹% ایراد ها سر کیفیت هستش بقیه رو نمیدونم ولی برای منداستان بازی مهمه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید تو عکس یکی مونده به آخری رندر به اون خری رو ول کرده گفته تکسچر درخت(ایراد از سخت افزار ضعیفه) پایینه ۸-O وگرنه R Star تو Max Payne 3 ورژن PC نشون داد تو گرافیک چکار میتونه بکنه :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اولاً که مکس ۳ یک بازی کاملاً خطی بود و در بین بازی های خطی ده ها مورد با گرافیک بسیار بالا تر وجود داره. دوماً گرافیک مکس علیرغم پولیش بسیار زیاد ، در فیزیک و رفلکس ها مانند همه عناوین دیگر راکستار دچار ایرادات بسیار زیاد بود. ۰۰ گفتم خبر GTA V نزارید ولی گذاشتید ولی خوشم اومد :!: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید البته هر کسی ازاده نظرش رو درباره ی هر بازی بگه و کسی هم نمیتونه بگه حرف های سلیقه ای شما در این مقاله غلط باشه. دلیل هم واضحه! چون سلیقه ایه! تقریبا تمام ایرادات نوشته شده در مورد رزولوشن تکسچرها و پلی کانت ابجکت ها بود. نمیشه گفت حرف شما غلطه! ولی اگه قرار بود راکستار توی بازی بزرگی مثل جی تی ای که ممکنه توی هر صحنه چند صد تا drawcall باشه نه کارت گرافیک کنسول های نسل قبل توانایی رندر پلیکانت بالا رو دارن نه به اندازه ی کافی حافظه رم که بتونن تکسچر های رزولوشن بالا رو لود کنن. تمام ایراداتی که گفتین رفع کردنش برای راکستار نه تنها سخت نیست که غیر عاقلانه ساختن بازی برای همه راحت تر هم هست! منتهی کنسول های نسل قبل باید بتونن این بازی رو اجرا کنن! :P ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید هیچ چیز سلیقه نیست. این ها حداقل استاندارد های عناوین قابل اعتنا در نسل هفتمه و بازی ای که مدعی بهترین بازی سال و نسل هست ، نباید چنین ایرادات پیش پا افتاده ای داشته باشه. ایرادات هم سلیقه ای نیستند. هر عقل سلیمی با دیدنشون می تونه تأییدشون کنه. ۰۰ نمایش بیشتر
این ایرادات رو میشه به خاطر وسعت بسیار بزرگ بازی چشم پوشی کرد ولی اون تصویر آخریه یه فاجعه ست :O ۰۱ برای پاسخ، وارد شوید
انصافا تحلیل خنده دار و فضایی بود. دور هر چی دستتون رسیده دایره قرمز کشیدین!! تصویر یکی مونده به آخر آنقدر خوبه که خودم هم این انتظار رو نداشتم از بازی. هیچ وقت از رو عکس گرافیک رو نمیسنجن، چون تو تموم بازیها حتا سطح اول گرافیک میشه به وفور بافت بی کیفیت پیدا کرد، این که تازه ow هست، نمونش tlou که تا چند روز قبل انتشار عکسهایی ازش اومد که کیفیت تکسچر و سایه زنی ناامید کننده بود ولی در آخر دیدیم چه شاهکاری شد، تازه اونها ssهای رسمی بودن اینها رو که معلوم نیست طرف نصب کرده رو هارد؟ نکرده؟ کنسولش خرابه؟ tv تاریخ انقضأ گذشته یا تنظیماتش درست نیست؟ اونم تازه با دوربین کیفیت پائین. انصافا تحلیل تخیلی بود. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
یعنی من بعد از دیدن عکس یکی مونده به آخر ۵ دقیقه خشکم زده بود! :O عادل خان چطور دلت اومد با قساوت تمام به این شاهکار حمله کنی؟؟؟ :(( ۰۰
عزیزم حمله چیه؟ به هر حال من به شخصه به شدت راکستار رو توی داستان پردازی و گیم پلی قبول دارم و هر کی نداشته باشه ، از گیم چیزی نفهمیده اما مسئله اینجاست که راکستار برای انتشار یه عنوان دیگه از این سری روی کنسول های این نسل و استفاده از پتانسیل بالای فروش آخر نسل بازی ها ، حاضر شده بر روی یک کنسول قدیمی ، با یک موتور قدیمی تر ، بازیش رو بسازه و دلیل نمیشه اگر هرچقدر این شرکت بزرگ و دوس داشتنیه ، از ایرادات بزرگی مثل کیفیت بسیار پایین بافت ها ، نورپردازی بسیار ضعیف و کمبود چندضلعی ها چشم پوشی کرد. ۰۰
الان tlou گرافیکش پر ایراده اینم اثباتش: ۸pic.ir/images/24885733119892453136.jpg (عکسو ببینید بعد جنگ) غیر از عکس آخر که اونم به احتمال زیاد تاریخ انقضأ tv یا xbox گذشته هیچ مشکلی که نیست، بعضیها فراتر از حد انتظاره دوستان من در حد یک ساعت بازیش کردم فعلا هم باید برگردم سر کار اصلیم یعنی diablo فقط همینو بگم که خشت کها بدرد! ۰۰
اول از همه که ممنون بابت نظر لطفتون. ثانیاً که اگر متوجه نشدید ، لازم به ذکره که من از هیچ کدوم از عناوین امسال حمایت نمی کنم و فن هیچ کدوم نیستم ، من جمله آخرین ما. همه نقاطی هم که شما در تصویر بالا بهشون اشاره کردید ، از پولیش بسیار خوبی بهره مندند و نورپردازی ظریف و بسیار خوبی رو ، روی کارکتر ها شاهد هستیم. تنها لازمه که کیفیت درختان و چمن ها رو با V مقایسه کنید تا متوجه تفاوت بشید. قطعاً هیچ کس از V انتظار گرافیکی در حد و اندازه و کیفیت TLOU ، اون هم با وجود دنیای باز بودن بازی نداره ، اما توقع داشتن یک سایه زنی استاندارد ، فیلترینگ و کیفیت مناسب بافت ها و نبود ایرادات بسیار بزرگی که از استاندارد های اولیه نسل هفتم به شمار میرن ، توقع بزرگی نیست از بازی ای که ادعای بهترین بازی سال و نسل رو داره. ۰۰
شما مثل اینکه نگرفتی چی شد. اصلا یک عکس بی مشکل و bullshot گذاشتم مثل کاری که با عکس یکی مونده به آخر کردین، وگرنه tlou که مشکلی نداشت! ۰۰
دوستان چرا نمیخواید قبول کنید که یه بازی به این عظمت و با این حجم فوق العاده از محتوا که به گفته ی سازندگانش تمام نقاط با دست طراحی شدن و کپی پیست نقاط دیگر نیستن داره روی کنسول های هفت سال پیش اجرا میشه اونوقت شماها میایین به بافت زمین و لود شدن تکسچرهاش وسایه پردازیش گیر میدین؟؟؟این انصافه؟؟نه خدایی این جواب اون همه احترام به مخاطب و وقت گذاشتن سازنده هاش که ۳سال مدامه دارن روش با تمام دقت کار میکنن باید باشه؟؟به قول متین ایزدی که توی پرونده کرایسیس۲ میگفت:اگر کسی را دیدید که دارد با اسنایپ به دنبال تکسچر های ضعیف بازی میگردد باید به عقل گیمری اش شک کرد.ضمنا اگه اسکرین شات های لست آو آس رو یادتون نیس که پر اشکال سایه زنی و تکسچر های ضعیف بود بد نیس یادتون بندازمشون ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
سوالی پیش میاد با توجه به اظهارات شما. سازنده ها مجبور بودند که روی کنسول های هفت سال پیش بازیشون رو بسازن؟ آیا به خاطر تصمیم گیری اون ها برای بازاریابی و فروش بهتر ، باید از ایرادات چشم پوشی کنیم و ازشون قدر دانی کنیم که کلاً بازی بدون تکسچر نیست؟ اگر قرار بر عظمت باشه ، لازم نیست اشاره کنم که باید یه سر به بازی ماینکرافت بزنید. بزرگی دنیا همه چیز نیست. شاید بخش تحسین برانگیزی در مورد گیم پلی باشه اما بحث در گرافیک مقوله ای کاملاً جداست. ۰۰
دوست عزیز سازنده ها درست بعد از gta4 شروع به ساخت نسخه ی بعدی که میشه نزدیک به ۴.۵ سال پیش،اون موقع اصلا سخت افزار کنسول های نسل جدید مشخص نبود و اگه تا همین چند وقت هم خبر داشته باشید سخت افزار وان دچار تغییرات شد.دوما نیاز به یک موتور جدید بود که با اون سخت افزارها سازگاری داشته باشه یا حداقل میبایست بخش عظیمی از موتور دوباره کد نویسی شود که=است با صرف زمان و هزینه ی بیشتر در نتیجه توجه کمتر به بقیه ی جزئیات و با توجه به سخنان شما گرافیک بر گیم پلی ارجحیت دارد و مهم تره.ضمنا کسایی که در سراسر دنیا کنسول های نسل هفتم را دارند صدها و هزاران برابر افرادی خواهد بود که کنسول های نسل جدید را پیش فروش یا حتی در سال های اولیه خریداری میکنند و اگر راکستار با اون بوجه فضایی بازی را برای آن کنسول ها منتشر میکرد،با توجه به این که افراد زیادی اون کنسول هارو ندارن باید در شرکشتو تخته میکرد دوست گرامی.امیدوارم این چند دلیل به خصوص دلیل آخری قانعت کرده باشه که چرا برای نسل بعد نمیاد ۰۰
تو عکس یکی مونده به آخری رندر به اون خری رو ول کرده گفته تکسچر درخت(ایراد از سخت افزار ضعیفه) پایینه ۸-O وگرنه R Star تو Max Payne 3 ورژن PC نشون داد تو گرافیک چکار میتونه بکنه :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
اولاً که مکس ۳ یک بازی کاملاً خطی بود و در بین بازی های خطی ده ها مورد با گرافیک بسیار بالا تر وجود داره. دوماً گرافیک مکس علیرغم پولیش بسیار زیاد ، در فیزیک و رفلکس ها مانند همه عناوین دیگر راکستار دچار ایرادات بسیار زیاد بود. ۰۰
البته هر کسی ازاده نظرش رو درباره ی هر بازی بگه و کسی هم نمیتونه بگه حرف های سلیقه ای شما در این مقاله غلط باشه. دلیل هم واضحه! چون سلیقه ایه! تقریبا تمام ایرادات نوشته شده در مورد رزولوشن تکسچرها و پلی کانت ابجکت ها بود. نمیشه گفت حرف شما غلطه! ولی اگه قرار بود راکستار توی بازی بزرگی مثل جی تی ای که ممکنه توی هر صحنه چند صد تا drawcall باشه نه کارت گرافیک کنسول های نسل قبل توانایی رندر پلیکانت بالا رو دارن نه به اندازه ی کافی حافظه رم که بتونن تکسچر های رزولوشن بالا رو لود کنن. تمام ایراداتی که گفتین رفع کردنش برای راکستار نه تنها سخت نیست که غیر عاقلانه ساختن بازی برای همه راحت تر هم هست! منتهی کنسول های نسل قبل باید بتونن این بازی رو اجرا کنن! :P ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
هیچ چیز سلیقه نیست. این ها حداقل استاندارد های عناوین قابل اعتنا در نسل هفتمه و بازی ای که مدعی بهترین بازی سال و نسل هست ، نباید چنین ایرادات پیش پا افتاده ای داشته باشه. ایرادات هم سلیقه ای نیستند. هر عقل سلیمی با دیدنشون می تونه تأییدشون کنه. ۰۰