بررسی تصاویر لیک شده از GTA V; دنیای پر ایراد
فاصله چندانی تا زمان انتشار رسمی آخرین عنوان فرنچایز پرطرفدار GTA باقی نمانده و پس از انتشار تصاویری توسط کاربران از نسخه لیک شده ی این بازی ، ایرادات بسیاری در این تصاویر مشاهده میشد که راکستار در اسکرین شات های رسمی ، سعی در پنهان کردن آنها داشت. استفاده از موتور قدیمی این شرکت یعنی RAGE و عرضه شدن GTA V بر روی کنسول های نسل هفتم ، مزید بر علت شدند تا ایرادات این عنوان بیش از پیش جلوه کند. در مقاله زیر به بررسی برخی از تصاویر منتشر شده از این عنوان می پردازیم:
۱- تکسچر های بی کیفیت اشیا از یک طرف ، کمبود بیش از حد چند ضلعی ها از طرف دیگر و ایراد در طراحی اشیاء ، باعث به وجود آمدن مجموعه ای از ایرادات شده که کیفیت بصری بازی را حتی تا یک نسل پیش تر ، تنزل می دهد. تکسچر های بسیار بی کیفیت زمین و فیلترینگ بسیار ضعیف آنها ، از سوی دیگر باعث شده تا هر بیشتر از سطح کیفی در بخش گرافیک بازی کاسته شود.
۲-همان طور که در مورد دوم مشاهده می کنید ، ماشین دارای سایه است ، در حالی که هیچ از اشیا از جمله تیر های برق دارای سایه نیستند.
۱- در بخش اول ، کیفیت بسیار پایین تکسچر های چمن به وضوح قابل مشاهده است. کیفیتی که مشابه آن را در عناوین نسل قبلی این سری دیده بودیم!
۲- نورپردازی و سایه زنی در بخش دوم ، یکی از بزرگترین ایرادات بازی را به وضوح نمایش می دهد. فاجعه ای که در این نورپردازی رخ داده بدون شک قابل اغماض نیست.
۳- باز هم ایراد کمبود چندضلعی ها و تیزی گوشه های اجسام
۱- کیفیت بسیار پایین چمن از زاویه ای نزدیک تر – بار دیگر کمبود چندضلعی ها
۲- سطح پایین کیفیت تکسچر باند فرودگاه – ضعیف در فیلترینگ تسکچر ها
۱- در بخش اول همان طور که مشاهده می کنید ، تکسچر اتوبان به طوری کلی حتی بارگزاری نیز نشده است.
۲- در بخش دوم همان طور که مشاهده می کنید ، تنها درختان دارای سایه هستند و هیچ از ساختمان های موجود در تصویر دارای سایه نیستند. ایراد دیگر در بخش نورپردازی بازی
۱- سایه زنی کم جزئیات و سطح پایین به وضوح در بخش اول قابل مشاهده است
۲- کیفیت پایین جزئیات که بیننده را به یاد SA می اندازد.
۱و۲- بار دیگر کیفیت پایین بافت ها و جزئیات داخلی هواپیما
۱و۲- در بخش دوم تصویر مشاهده می کنیم که سایه زنی ساختمان به صورت یکنواخت و از زاویه مجاور به صورت کاملاً صاف انجام پذیرفته ، در حالی که سایه زنی خودرو ، به صورت مورب و زاویه دار صورت گرفته است. ایرادی دیگر در بخش نورپردازی بازی
۳-باز هم تیزی لبه ها و کمبود چندضلعی ها
در تمامی قسمت اشیاء و جاده تصویر بالا تکسچر های بی کیفیت و فیلترینگ ضعیف آن ها قابل مشاهده است.
۱- طراحی ضعیف و بی جزئیات کابین-کیفیت پایین گیاهان اطراف آن
۲- رویش گیاه بر روی آسفالت! – ایراد در طراحی گیاهان تکسچر بسیار بی کیفیت در پایین گیاه
۱- کیفیت پایین بافت های برف که در بسیاری از بازی های این نسل ، ایراد مشابه وجود دارد.
۲- طراحی بسیار ضعیف درختان همچون IV و عدم پیشرفت در طراحی این اشکال
طراحی شعیف خودرو ها در این بخش نیز در حد عناوین نسل ششمی است.
۱- ایراد در فیزیک و انیمیشن بدن
۲- کیفیت بسیار پایین تکسچر ها
۱- بارگزاری نشدن تکسچر های خودرو-طراحی داخلی بسیار کم جزئیات و ضعیف
۲- تکسچر بی کیفیت درختان
۱-باز هم کیفیت پایین درختان
شاید ایرادات لحاظ شده در مقاله بالا ، بعضاً سخت گیری بیش از حد به نظر برسد اما برای عنوانی که پرچم دار یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سری بازی های تاریخ است و با هزینه و تبلیغات بسیاری به دنبال آن است که عنوان بهترین بازی نسل را یدک بکشد، نداشتن ایراداتی به این اندازه ، انتظاری منطقی به شمار می رود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
دوست عزیز! شما اگه تجربه ساخت بازی داشتید این ایرادات رو نمیگرفتید! :))
امیدوارم تصویر اخر دروغی بیش نباشه ولی درمورد تصویر های دیگه تو این سال اخری عادت کردیم به این ایرادات.همه ی بازی ها این طوری شدن.
درسته که تمام این ایرادات صحیحند ولی با با توجه به محیط فوق العاده بزرگ این بازی قابل چشم پوشی اند
به نظر من جی تی ای با همین ایرادات خیلی حالش بیشتر.اصلا کیف بازی به همین باگ هاش دیگه :-D :-D
عادل برای انحصاری PC هم از این کارها میکنی؟!؟ ;;) ;;) ;;)
PC که دیگه انحصاری ای نمونده براش. دو تا امیدواری امسال هم خیلی پر ایراد تر از این حرفا بودن.
به نظر من اون فردی که این عکسا رو گذاشته معلوم نبوده نسخه ای که داشته توی چه زمانی از پیشرفت بازی بوده
میدونید که سازندگان نمیان تک تک تیر ها رو سایه بزنن یا … بلکه یه الگوی ایجاد سایه برای اشیا قرار میدن یعنی گاها از سایه ی ایجاد شده توسط خود موتور حتی تا روزهای پایانی استفاده میکنن و بعدش الگوی خودشونو ایجاد کرده و قرار میدن
مشکل دیر ظاهر شدن آبجکت هم بعلاوه عدم بهینه سازی مناسب بازی به ضعف کنسول های نسل فعلی هم مربوطه البته پیش تر در عناوین lost and damned و ballad of g** tony هم شاهد این موضوع بودیم
به نظر من اینا برای نسخه پروتوتایپ بوده که لیک شده
و پیشنهاد هم میکنم چند روزی صبر کنید تا نسخه اصلی بیاد اون موقع میشه ایراد های واقعی رو گرفت الان نرید بخرید چون همش نسخه های لیک شدست
تکسچر دیوار در آخرین عکس صد در صد توی نسخه ی نهایی این نیست ۱۵۰ درصد !
black list 9.5
اینم حرفیه!
عادل جان قبل از هر چیز یک خسته نباشید میگم، بعدش هم تشکر بابت پست و توجه زیاد به تصاویر… اما در کل دوست ندارم بگم که تهیه این پست در این شرایط که هواداران عنوان دست از پا نمیشناسند و دارند بجای روزشماری، برای تجربه کردن این عنوان ساعت شماری میکنند، کار جالبی بوده یا نه! دوست ندارم بگم ریختن آب سرد روی آتش اشتیاق هواداران غول کار درستی هست یا نه! و همچنین خیلی جملههای دوست نداشتنی دیگر… اما قطعا باید قبول کنیم که شرکت راکستار نه تنها شرکت تازهکاری نیست بلکه همیشه چند پله هم از بسیاری از شرکتهای دیگر جلوتر بوده، پس نمیتونیم قبول کنیم که اگر گرافیک در بعضی جاها کم بوده دلیلی داشته، نمیگم ایراد داره، فقط کم داره، و در اینجا یک سوال +آیا شما حاضر بودید که این بازی با همین وسعتی که راکستار دوست داشته به هواداران تقدیم کنه، کمی گرافیک بعضی مکانهای نامهم رو زیاد میکرد، در کنارش در طول اجرای بازی شاهد لودینگهای اعصاب خورد کن میبودیم؟ نظر من اینکه ما همیشه باید انتظارمون رو از یک چیز به اندازهای که باید بالا ببریم و برای مثال در این بازی همگی اِلمانهای گرافیک و وسعت و سرعت بالا و جزئیات باور نکردنی و نالازم و … رو یکجا نخواهیم. در دیدگاههای اکثر رفقا دیده میشه که فرمودند “ما هیچوقت از gta انتظار گرافیک نداشتیم” این جمله تا حدودی درسته و تا حدودی دیگر خیر! به دلیل اینکه این بازی با قدرت بالایی داره وارد میدون میشه نباید اشکالاتی از جمله اشکالات گرافیکی داشته باشه (دقت کنید که اشکال گرافیکی نه کم بودن گرافیک در بعضی جاها)، اما این مدل ایراد گرفتن والا از بسیاری از معمان و اساتیدی که لقب خاصی دارند هم شدیدا سختگیرانه تر بود! شخصا این موضوع که چون این بازی با موتور قدیمی ساخته شده یا اینکه برای کنسولهای این نسل اومده، باید مشکل گرافیکی داشته باشد رو قبول ندارم، اما به شدت بر این قضیه استوار هستم که دلیلی نداره و حتی نباید تمامی درختان بازی از جزئیات ماورایی برخوردار باشد، یا جزئیات داخلی همگی اتومبیلها و یا بدتر از اون هواپیماها برای یک بازی وسیع (وسیعترین بازی تاریخ) نباید از جزئیات ماورایی برخوردار باشد. در کل باید بگم امیدوارم که همین نکات قابل گذشت در نسخه نهایی و لو نرفته بازی کاملا برطرف شده باشد…
عادل جان برای اینکه جو عوض بشه هم عرض کنم در تصویر هفتم بجای ایرادگیری از تیزی لبهها، بهتر نبود به اون پای فرو رفته پلیس در کناره جدول اشاره میکردید؟ :mrgreen:
در آخر با وجود اینکه نمیتونم بگم از تماشا و خواندن این پست بسیار لذت بردم، اما باز هم از رفیق عزیز عادل گرامی کمال تشکر رو دارم و امیدوارم که از دست اینجانب ناراحت نشده باشه (که در اینصورت برای من یکی که غول بی غول!)
____________________
هفته را نصف کنید / سه روز
big like =D
ممنون بردیا جان اول از همه بابت نظر خوبتون.
بعد از اون شاید درست بگید و حق با شما باشه و نباید ذوق و شوق هوادار های GTA رو با این پست کور می کردم. بردیا جان سایه زنی واقعاً از استاندارد های اولیه توی نسل هفتم هست و قرار نیست همه جای شهر به صورت یکجا در بازی اجرا بشه ، همون طور که از تصاویر معلومه و تو نسخه های قبلی دیدیم ، هر خیابون یا محلی از شهر که بهش وارد بشید ، همون موقع به سرعت اطلاعات بارگزاری میشه و تکسچر ها لود میشن ، بنابراین با این سیستم واقعاً بزرگی شهر تأثیری توی گرافیک نباید داشته باشه ، هرچند که توقعات آن چنانی هم بی فکریه. اما داشتن حداقل استاندارد های سایه زنی و نبودن تکسچر هایی با کیفیت نسل ششم و پیشرفت بافت های گیاهی و درختان نسبت به IV انتظار چندان بزرگ و پیچیده ای نیست.
بازهم ممنون از نظرتون.
جی تی ای بعد از سن اندریاس دیگه جی تی ای نشد که نشد و جی تی ای ۴ که رسما گند زد به هر چی شهرت و محبوبیت جی تی ای.به خدا اسلیپینگ داگز یا مافیا ۲ خیلی از جی تی ای ۴ بهتر بودن.اصلا فضای بازی گرفته بود و انگار در شهر زندگی جریان نداشت و بازی بی روح بود.از همین الان هم مطمئنم جی تی ای هم رسما گند خواهد زد و با دیدن این تصاویر مطمئنم این سری از جی تی ای ۴ هم بدتر خواهد بود.
دوست عزیز شما که انتظار نداشتی تو اون فضای کثیف و آلوده به مافیای روس
تجاوز به مادر نیکو در طول جنگ داخلی
نیکو خسته از جنگ و با امید به سوی آمریکا که نا امید شده
پسر عمویی که دروغ گفته و زندگی خودش به تار مویی بنده
و …
کارای سن آندریاس رو انجا مبدی
جی تی ای ۴ واقعا به اون فضا نیاز داشت فضای سرد تاریک و خشن نیویورک
ممنون عادل جان !
تصاویر از آسمان دلرباست
ولی وقتی به سطح زمین نزدیک میشود و جزئیات نمایان میشود
آنوقت بازی چیزی شبیه سند آندریاس میشود
حتی از نسخه چهارم هم در بعضی موارد بسیار عقب می افتد
————————————————————————-
بازی شاید وسیع و بزرگتر شده باشه ولی خیلی چیزها رو از دست داده است
البته این بازی بنظرم باید یا نسخه نسل بعدیش تجربه کرد یا نسخه PC اش را اگر آمد