وقتی موسیقی متن بازی شهر بنفش دلیل خودکشی کودکان است!

در ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ , 12:08:15
موسیقی متن بازی دلیل خودکشی

سندروم شهر بنفش (Lavender Town Syndrome) که به «خودکشی بنفش» نیز شهرت دارد، یک خودکشی دسته‌جمعی در ژاپن بود که نقطه اوجش در خودکشی کودکان بین ۷ تا ۱۲ سال رخ داد. در ادامه با مطلب وقتی موسیقی متن بازی شهر بنفش دلیل خودکشی کودکان است! همراه بخش چند رسانه ای دنیای بازی باشید.

شروع این اتفاق در سال ۱۹۹۶ بعد از انتشار بازی Pokémon Red and Green بود. شایعاتی رواج دارند که طبق آن‌ها هنگامی که کودکان به مرحله‌ای از بازی به نام «شهر بنفش» می‌رسیدند، اقدام به خودکشی کرده و اکـثر آن‌ها خود را حلق آویز می‌کردند و یا از ارتفاع خود را به پایین پرتاب می‌کردند.

بررسی‌های موجود نشان می‌داد که فرکانس‌های موجود در موسیقی و آهنگ این مرحله عامل خودکشی این کودکان هستند! در واقع فرکانس‌هایی در این آهنگ وجود داشتند که تنها گوش کودکان کم سن و سال، که حساس‌تر است، قادر به شنیدن آن‌ها بود. این فرکانس‌ها روی بافت‌های مغزی کودکان تأثیر منفی گذاشته و در نهایت موجب خودکشی ناخواسته آن‌ها می‌شد؛ آن دسته از کودکانی هم که از خودکشی جان سالم به در می‌بردند از شنیدن فرکانس‌های موجود در آهنگ ساعت‌ها دچار سردرد می‌شدند.

بازی شهر بنفش در آخر باعث خودکشی بیش از ۲۰۰ کودک شد و تعداد زیادی از کودکان را به سردرد و آسیب‌های مغزی دچار کرد. این وقایع ناخوشایند ناشی از نسخه ارجینال و اولیه Pokémon بود و بعد از آن وقایع ناگوار، موسیقی متن مرحله شهر بنفش ویرایش شد و آن خودکشی‌های عجیب پایان یافت.

مطلب پیشنهادی: درباره چالش مومو

در سال ۲۰۱۰ ویدئویی منتشر شد که در آن توسط برنامه‌ای سعی کردند نسخه ارجینال موسیقی متن بازی شهر بنفش را بررسی کنند اما در آخر تنها نوشته‌هایی به خط Unown (الفبایی ابداعی در دنیای پوکمون) نمایان شد که پس از ترجمه، عبارت «LEAVE NOW» از آن نوشته استخراج شد که به معنی همین حالا اینجا را ترک کن است.

بازی شهر بنفش

به نظر شما واقعا موسیقی متن بازی دلیل خودکشی می تواند باشد؟ نظرات خود را در دنیای بازی با دیگران به اشتراک بگذارید.👇


628 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. با اینکه شونزده سالمه ولی بازم اهنگش رفت تو مخم سر درد گرفتم😂…واقعا اهنگ مناسبی برای بچه ها نبود

    ۲۰
  2. این بازی رو باید چندین ساعت بازی کرد این نیست که فقدر آهنگ رو گوش کرد آهنگ با بازی که انجام می‌دهیم کار می‌کنه پسر دایی من اهنگ رو گوش می‌داد ولی وقتی من نسخه اصلی بازی رو بابام از آمریکا آورد برام چون من سیستم نداشتم دادم به اون پسر دایی من خودکشی کرد ولی زنده ماند پسر دایی من بازی را یکی دو ساعت نکرد بلکه هشت تا ده ساعت در روز این بازی رو انجام میداد

    ۲۰۱۸
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر