پیش نمایش بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

در ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ , 21:00:00
پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon

هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم: حال که دنیا پس از گشت بیش از یک و نیم سال هنوز مبهوت بازی الدن رینگ، جدیدترین ساخته استودیو خوش نام فرام سافتور است، به نظر بهترین فرصت ممکن است که سازندگان با عرضه محتوای بیشتر برای این بازی، علاوه بر ترغیب کردن طرفداران به فعلی به تهیه یک DLC پولی، به این بهانه مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند. البته که سازندگان قصد انجام چنین کاری دارند و مدتی پیش بسته الحاقی «Shadow of The Erdtree» برای بازی الدن رینگ معرفی شد. اما پیش از عرضه این بسته الحاقی، فرام سافتور یک پروژه دیگر را روانه بازار می‌کند. جدیدترین نسخه مجموعه قدیمی و ریشه دار Armored Core قرار است حدود یک ماه دیگر عرضه شود و به همین دلیل برآن شدیم به جمع بندی اطلاعات و جزئیات در دسترس از این بازی بپردازیم. پس در ادامه با پیش نمایش بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon همراه دنیای بازی باشید تا با یکدیگر نگاهی داشته باشیم که همه اطلاعات بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon.

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon: مقدمه

بازی Armored Core VI Fires Of Rubicon, شرکت فرام سافتور (From Software)

شاید تصور آن کمی برای طرفداران جوان‌تر دشوار باشد اما، از انتشار اولین نسخه مجموعه Armored Core بیش از ۲۰ سال زمان می‌گذرد. نسخه اول در سال ۱۹۹۷ و پیش از ملحق شدن آقای هیدتاکا میازاکی به استودیو فرام سافتور منتشر شده است. آقای میازاکی در سال ۲۰۰۵ به این استودیو ملحق شد و به عنوان اولین پروژه خود روی بازی «Armored Core: Last Raven» کار کند. ایشان در ادامه و در سال ۲۰۰۸ و با بازی «Armored Core: For Answer» اولین تجربه کارگردانی خود را بدست آورد. اگر بخواهیم در ادامه اشاره به اطلاعات هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به تاریخچه و اهمیت این مجموعه بپردازیم باید گفت یکی علل اصلی موفقیت استودیو فرام سافتور و اعتماد سونی به آن‌ها برای ساختن بازی Demon’s Souls، موفقیت نسخه دوم مجموعه Armored Core بود که به عنوان یکی از لانچ تایتل‌های پلی استیشن ۲ و صرفا در ژاپن منتشر شد.

از عرضه نسخه قبلی مجموعه بیش از یک دهه می‌گذرد و در این مدت طرفداران فرام سافتور روزهای خود را در یارنام (Yharnam)، سرزمین میانه (The Lands Between) و لردرن (Lordran) سپری می‌کردند. اکنون بار دیگر نوبت به یک فضای علمی تخیلی و حضور خارج از جز زمین رسیده است. در ادامه اشاره به همه اطلاعات بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon باید گفت که مجموعه Armored Core در دوران پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ بسیار میان مخاطبان شرقی و غربی محبوب بود و سیستم مبارزه چالش برانگیز بازی در کنار سطح بالایی از شخصی سازی که برای مخاطبان فراهم بود، یک ترکیب رویایی را عرضه می‌کرد.

حال که فرام سافتور تصمیم به احیای این مجموعه گرفته، از پیش نمایش بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon مشخص است که انتظارات بسیار بالا است. البته باید گفت بنا به اطلاعاتی که در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به آن اشاره می‌کنیم، به نظر می‌رسد سازندگان به خوبی از انتظارات آگاه هستند و سعی در محقق کردن آن‌ها دارند.

هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم: پلتفرم‌های مقصد و تاریخ انتشار

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon

اجازه دهید پیش از پرداختن به سایر بخش‌های هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم، به سراغ پلتفرم‌های مقصد و تاریخ انتشار بازی برویم. می‌دانیم که رابطه سونی با استودیو فرام سافتور بسیار خوب است و دو بازی Demon’s Souls و Bloodborne که در انحصاری پلتفرم پلی استیشن هستند، گواه این مسئله است. البته فارغ از قراردادهای همکاری معمولا فرام سافتور تمایل دارد بازی‌های خود را با حداکثر پلتفرم‌های ممکن عرضه کند و انتشار بازی Dark Souls 2 روی کنسول‌های نسل هفت و هشت و همچنین بازی Elden Ring روی کنسول‌های نسل هشت و نه در کنار PC این ادعا را تایید می‌کند. خبر خوب اینکه بازی Armored Core 6 نیز از این قاعده مستثنا نیست.

Armored Core 6: Fires Of Rubicon قرار است برای کنسول‌ پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود. هنوز مشخص نیست فرام چه زمانی با کنسول‌های قدیمی وداع می‌کند زیرا که این بازی برای کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط: کارگردان بازی Armored Core 6 از ویژگی‌های جهان آن می‌گوید

خوشبختانه نیاز نیست برای تجربه این بازی زمان طولانی صبر کرد. همانطور که در ابتدای پیش نمایش بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon اشاره شد، تقریبا یک ماه تا عرضه این بازی زمان باقی مانده است. به طور دقیق‌تر این عنوان سوم شهریور ماه (بیست و پنجم آگوست) روانه بازار می‌شود. در ادامه پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به سراغ تیم سازنده بازی می‌رویم.

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon: تیم سازنده

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon

در ابتدای مطلب هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم به این نکته اشاره کردیم که آقای میازاکی کار خود در استودیو فرام سافتور را با این مجموعه آغاز کرد و اولین کارگردانی وی نیز نسخه چهارم این مجموعه بوده است. بنابراین انتظار می‌رفت ایشان وظیفه کارگردانی نسخه جدید را نیز عهده بگیرد. باید گفت ایشان کاملا از تیم سازنده بازی جدا نیست و کانسپت اولیه بازی و کلیت آن را شخص آقای میازاکی طراحی کرده است. احتمالا به دلیل کار کردن روی بسته الحاقی «Shadow of The Erdtree»، کارگردانی این بازی به شخص دیگری واگذار شده است.

این شخص آقای ماسارو یامامورا (Masaru Yamamura) است. ایشان سال‌ها است که به عنوان طراح در استودیو فرام سافتور مشغول کار است و از جمله کار‌های بارز ایشان می‌توان به بازی Sekiro: Shadows Die Twice اشاره کرد. آقای یامامورا طراح ارشد سیستم مبارزات این بازی بودند که به زعم بسیاری بهترین سیستم مبارزه میان تمامی بازی‌های استودیو ژاپنی است. بنابراین امیدها نسبت به بخش مبارزه بازی بسیار بالا است.

تماشا کنید: تریلر معرفی بازی Armored Core 6 Fires of Rubicon

از دیگر اعضای حاضر در تیم سازنده می‌توان به طراح هنری بازی بلاد بورن و سایر اعضای شاخص فرام سافتور اشاره کرد. در مجموعه تیم سازنده ترکیبی از افراد مجرب و نیروها جوان است. در گام بعدی پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به سراغ گیم پلی می‌رویم.

گیم‌پلی

بازی Armored Core VI Fires Of Rubicon, شرکت فرام سافتور (From Software)

در همین ابتدای بخش گیم‌پلی از پیش نمایش بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon باید بگویم در این بازی اکشن حرف اول را می‌زند. سیستم مبارزه بازی ترکیبی از حملات نزدیک و حملات با سلاح‌های پیچیده است. برای آن دسته از طرفدارانی که انتظار دارند سیستم مبارزات بازی شبیه به عناوین سولز بورن یا سکیرو باشد، آقای میازاکی این احتمال را به صورت کامل رد می‌کند. ایشان در مصاحبه خود اعلام کردند این بازی به نسخه‌های قدیمی و ریشه‌های فرنچایز وفادار است. در واقع تاکید بازی روی شخصی سازی مکاها (Mechas) و ساختن ساختارهای مختلف و شخصی سازی است.

به گفته میازاکی تک تک بخش‌های مکا شما قابل شخصی سازی و روی نحوه بازی و گیم‌پلی اثر مستقیم دارد. از آن جایی که کسب منابع و ارز رایج بازی دشوار است، مخاطب باید هر آپگرید را با دقت کافی پیاده سازی کند و مکای خود را با سبک بازی خود همگام سازی کند.

کارگردان بازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد هیچ المانی از گیم‌پلی بازی وجود ندارد که مستقیما از بازی Sekiro: Shadows Die Twice به Armored Core 6 اضافه شود اما، شباهت‌های میان سیستم مبارزه دو بازی وجود دارد. به عنوان مثال هر دو بسیار سریع و پر زد و خورد هستند و سیستم Posture که هسته گیم‌پلی بازی سکیرو بود، در این بازی نیز به نحوی پیاده سازی شده است اما، منحصر به فرد است. در واقع مخاطب باید دائما دشمنان را تحت فشار قرار دهد تا یک روزنه برای آسیب رساندن پیدا کند.

مطلب مرتبط: بازی دارک سولز ۱ در میان ده بازی برتر دهه ۲۰۱۰ از دیدگاه دنیای بازی

آقای یامامورا توضیح می‌دهد که مخاطب باید با ترکیب کردن حملات نزدیک و از راه دور، دائما فشار را حتی روی سرسخت‌ترین دشمنان حفظ کند تا اینکه بالاخره بتواند گارد آن بشکند و یک حمله اساسی به آن دشمن کند که بخشی وسیعی از نوار سلامتی آن را از بین خواهد بود. البته ایشان باز هم تاکید کردند که این سیستم هرچند مشابه سکیرو است اما، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه مطلب همه اطلاعات بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به سراغ درون مایه داستانی می‌رویم.

هر آنچه از بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon می‌ دانیم: داستان

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon

در مطلب پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of نوشتن از بخش داستانی دشوار است. زیرا فرام سافتور حتی الامکان از انتشار اطلاعات درباره این بخش خودداری کرده است. به گفته یامامورا این بازی هرچند یک دنباله مستقیم در مجموعه محسوب می‌شود اما، داستان مستقل و منحصر به فرد خود را دارد و مخاطبان جدید می‌توانند بدون نگرانی به تجربه آن بپردازند. البته داستان ارتباطاتی با نسخه‌های قبلی نیز دارد که فقط طرفداران قدیمی‌تر به آن‌ها پی خواهند برد.

ظاهرا کلیت داستان بازی که در ادامه مطلب هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم بدان اشاره می‌شود، درباره یک “ماده اسرار آمیز و نیرومند” است که در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند دانش تکنولوژی انسان‌ها را برای همیشه متحول کند. ظاهرا به دلیل استفاه غلط از این ماده در سیاره «Rubicon 3» به یک باره کل این سیاره رو به نابودی رفته و کهکشان‌های اطراف خود را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

۵۰ سال از این رویداد می‌گذرد و حال همه به دنبال به دست آوردن این ماده قدرتمند هستند. در این میان افراد سودجویی نیز وجود دارند که اهداف پلید خود را قصد دارند با بدست آوردن این ماده پیگیری کنند. مخاطب نیز باید با مکا خود به نبرد همه این گروه‌های عجیب و غریب برود.

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon: باس فایت‌ها

طرفداران قدیمی‌تر مجموعه بدون شک به هنگام خواندن مطلب همه اطلاعات بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon این موضوع را به یاد آوردن که باس فایت‌های Armored Core امضای آن محسوب می‌شود و ظاهرا در نسخه جدید نیز همینگونه است.

کارگردان بازی می‌گوید که باس فایت‌های بازی بهترین بخش آن هستند و هرکدام به قدری منحصر به فرد و قدرتمند هستند که برای شکست دادن آن‌ها باید به طور کامل حرکات، نقاط ضعف و نقاط قوت آن‌ها را شناسایی کنید و اینجاست که ارزش شخصی سازی بازی بیش از هر زمان دیگری مشخص می‌شود. بدون شک مکای هر بازیکن با بازیکن دیگر متفاوت خواهد بود و بنابراین هر مخاطب به شیوه خود می‌تواند از نقاط ضعف یک باس استفاده کند و خود را در برابر نقاط قوت آن ایمن کند.

در دنیای بازی بخوانید: رده بندی سنی بازی Armored Core 6

یامامورا معتقد است در صورتی که مخاطب به درستی شخصی سازی بازی را یاد نگرفته باشد و آن را در راستای سبک بازی خود پیش نبرد، هیچ شانسی برای فائق آمدن بر این باس‌ها نخواهد داشت. در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon به سراغ جهان آن می‌رویم.

همه اطلاعات بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon: جهان بازی

پیش نمایش بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon

مشخصا نمی‌توان از یک بازی مجموعه Armored Core انتظار یک جهان بزرگ سندباکس مانند الدن رینگ را داشت. بازی Armored Core 6 نیز اینگونه است. جهان بازی از مجموعه‌ای از مراحل تشکیل شده است که مخاطبان باید آن‌ها را تکمیل کنند. اکتشاف و گشت و گذار چندان در بازی در مقایسه با عناوین سولز لایک معنا نمی‌دهد و مخاطب صرفا در موارد همچون نحوه پیشروی در مرحله و مواجه با دشمنان آزادی عمل خواهند داشت.

به گفته آقای میازاکی بخش بندی کردن بازی به چند مرحله به این علت انجام شده که سازندگان بتوانند زمان بیشتری را صرف طراحی بخش شخصی سازی بکنند. البته جهان بازی چندان بی‌شباهت به عناوین مجموعه سولز نیز نیست و از حیث امکان تعامل با محیط و خطرهایی که هر لحظه در کمین مخاطب هستند، بازی یادآور عناوین سولز بورن است.

بخش چند نفره

بازی Armored Core VI Fires Of Rubicon, شرکت فرام سافتور (From Software)

در ادامه مطلب هر آنچه از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon می‌ دانیم به سراغ بخش چند نفره می‌رویم. درست مانند نسخه‌های پیشین فرنچایز Armored Core این نسخه نیز شامل یک بخش چند نفره است که مخاطبان می‌توانند مکاهای شخصی سازی شده خود را به این بخش منتقل کنند و با سایر مخاطبان به نبردهای پر زد و خورد بروند و نشان دهند build چه کسی کاربردی‌تر است. امکان رقابت به صورت فردی و تیمی در بخش چند نفره بازی فراهم است.

متاسفانه سازندگان تا کنون اطلاعات چندانی درباره بخش چند نفره ارائه نکرده‌اند و بیشتر محوریت مصاحبه‌های آن‌ها حول بخش تک نفره بوده است. بنابراین اطلاعاتی مانند وجود قابلیت کراس پلتفرم، سقف بازیکنان حاضر در یک نبرد و … فعلا در دسترس نیست.

همه اطلاعات بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon: سیستم مورد نیاز

با اینکه زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده است، بسیار عجیب است که هنوز سیستم پیشنهادی بازی جزو همه اطلاعات بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon نیست. البته حدودا سه ماه پیش و به لطف صفحه فروش بازی در استیم، مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز بازی مشخص شد.

شما در ادامه می‌توانید مشخصات این سیستم را مشاهده کنید:

سخت افزارمشخصات
سیستم عاملWindows 10
پردازندهIntel Core i5-8600K یا AMD Ryzen 3 3300X
رم۱۲ گیگابایت
کارت گرافیکNvidia GeForce GTX 960, 4 GB یا AMD Radeon RX 480, 4 GB یا Intel Arc A380, 6 GB
دایرکت ایکسورژن ۱۲
اینترنتبرای بخش آنلاین نیاز است
فضای مورد نیاز۶۵ گیگابایت

سخن پایانی

طرفداران فرام سافتور با توجه عملکرد این استودیو در ۱۵ سال گذشته، انتظارات بالایی از بازی Armored Core 6: Fires Of Rubicon دارند. از سوی دیگر وعده‌های سازندگان این انتظارات را دو چندان می‌کند. این بازی برای اینکه بتوانند طیف جدیدی از مخاطبان را عاشق مجموعه کند از پتانسیل بالایی برخوردار است. باید تا زمان عرضه منتظر ماند و دید عملکرد بازی و استقبال مخاطبان از آن چگونه خواهد بود.

این بود همه اطلاعات بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon یک ماه پیش از عرضه آن. نظر شما در مورد بازی جدید استودیو فرام‌سافتور چیست؟ به آن امیدوارید؟


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر