نقد بازی Rage – خشم زلال

در ۱۳۹۰/۰۸/۱۶ , 09:10:40

برای ادای احترام به بازی خشم/ Rage و نقدی بر نقد بازی خشم/ Rage

 

از دیدگاهم بر دیدگاه ایشان افزوده و امید دارم که از دایره منطق بدور نبوده و مفید واقع گردد. بازی خشم/ Rage را ترکیبی از بازی گرد و غبار اتمی/Fallout3 و مجازات/Doom و ولفنشتاین و لرزه/Quake دانسته اند که در اینصورت بازی ناب/Pure و nail’d را نیز بدان افزوده و اضافه می نمایم که این بازی ترکیبی از بهترین المانهای کشف شده در بازیهای اخیر بوده است. همان کاری که پیروان تاریکی/DarkSiders  بخوبی انجام داد. اما بدون تردید در آن از بازی فوتبال یا شبیه سازی هواپیمایی جنگی نخواهید دید. باز هم بدون شک بودن یا نبودن این اجزای گیم پلی از بزرگی و جذابیت بازی خشم/ Rage کم نخواهد کرد.

اما اگر منظور منتقد بازی از نظر سبک بازیها بوده باید عنوان کنم که بازی خشم/ Rage در سبک اکشن/تیراندازی/اول شخص/مدرن طبقه بندی شده در حالیکه بازی گرد و غبار اتمی/Fallout3 در سبک نقش آفرینی/اکشن/اول شخص طبقه بندی شده و بازی مجازات۳/Doom3 در سبک اکشن/تیراندازی/اول شخص/آینده نگرانه یا علم نگرانه طبقه بندی گشته اند. فلذا در المانهایی از سبکها با هم تفاوت دارند. بنابراین در رده بازی خشم/ Rage بازیهای مقاومت/ Resistanceو مسافت دور/ Far Cryقرار گرفته و در رده بازی گرد و غبار اتمی/Fallout3 بازیهای طومارهای کلیسا/ The Elder Scrollsو دروازه جهنم/ Hellgate قرار گرفته و در رده  بازی مجازات۳/Doom3 بازیهای بحران/ Crysisو شوک زیست محیطی/ BioShockقرار می گیرد.

بنابراین خرید لوازم جنگی و توسعه تیرها و اسلحه ها و انجام پازلها و بازیهای  مختلف و خرید و توسعه لباسها و ابزار آلات دیگر آنرا در سبک نقش آفرینی قرار نمی دهد. بعبارت دیگر هر فرد ریش و سبیل داری با افراد ریش وسبیل دار دیگر ممکن است همکار باشند، اما هم دانش و هم حرفه نیستند.(کمی طنز)

کاراکتر اول بازی بسادگی و غیر احساسی با اتفاقات رخ داده روبرو گشته و این انتقادی بود که بعضی از منتقدین و دوستان به بازی گرد و غبار اتمی/ Fallout3گرفته بودند اما دیدیم که آن بازی بخوبی درخشیده و درون خود را همانند آفتاب فروزان بر روی بازیبازان گشوده و آنها را گرما بخشید. اما همه می دانیم که این سبک از بازیها در ادامه تشعشعاتی را از خود منتشر کرده و بازیباز را بهمراه خود کشیده و در داستان خود غرق می کنند. اولین عنوانهای فاینال فانتزی را یادتان می آید. کاراکترهای کوچک و پیکسل پیکسلی که با ورود یک سفینه و در خطر قرار گرفتن سیاره و واکنش کارتونی و خنده دار کاراکتر بازی، شروع بازی ر ا رقم می زد اما در ادامه و در روایت داستان کاری میکرد که بازیبازها همانند همان کاراکتر بازی دستها را بالا برده و فک پایینی از فک بالایی جدا شده و چشمها از آشیانه خودشان بیرون می آمدند!

می خواهم بگویم چارچوبهای مختلفی برای روایت داستان و در پیش چشم مخاطبان قرار دادن، وجود دارد. بعلاوه در بسیاری از بازیها این احساسات واقعی و دراماتیک را شاهد نبوده و نیستیم. توجه داشته باشید بازی خشم/ Rage دارای کاراکتری صامت بوده و از ساختار روایی خاص خودش پیروی می کند.

اما…

“دشمنان بازی به دلیل ابله بودن به سبک انسانهای اولیه حمله می کنند” این عبارتی است که در نقد بازی وجود دارد و این مفهوم را نیز می رساند که سبک زندگی انسانهای اولیه بدلیل ابله بودنشان است. واعجبا!!!

اتفاقا دشمنان و موجودات تغییر شکل یافته این بازی از هوش مصنوعی خوب و حرکات جالبی برخوردار بوده و در برابر تیرهای شلیک شده واکنش زیادی از خود نشان می دهند. حتی بازی میدان نبرد۳/BF3  که از هوش مصنوعی و الگوریتمهای بکار رفته در آن داد سخن می دادند  در عمل کم آورده و آنچه که فکر می کردیم از کار در نیامده و کاراکترهای مقابل براحتی در معرض تیر قرار می گرفتند.

آیا بازی اکشن با وجود ماشینها و موتورهایش طعم و بوی گیم پلیش اکشن تر می شود؟ تشابهی را از بازی میدان نبرد۳/ BF3  گرفته و آنرا بسط می دهم. اگر بازی با ورود ماشینها گیم پلیش اکشن تر می شود پس در بازی میدان نبرد ۳ در مر حله ای که در نقش کمک خلبان جت جنگی ظاهر می شویم با توجه به سرعت زیاد جت جنگی و اوج گرفتنش بر بالای ابرها، بازی نیز باید همان سرعت را در گیم پلیش حس کرده و به اوج ابرها صعود می کرد. لیکن در عمل دیدیم که جذابیتی که این مرحله در فضا سازیش ایجاد کرده بود، آنطور که باید نبوده و در انتها نیز از بازی ندای وظیفه: جنگاوری مدرن/COD:MW وام گرفته بود و فالمجموع در ارائه آنچه که می خواست ارائه دهد، ناکام ماند. می دانم آن دوستانی که موافق و رضایت زیادی از بازی کسب کرده اند از کجا ناشی شده است. چشمانی که خیره به گرافیک بصری و فنی بازی باقیمانده است.

بازی اکشن، اکشن است و بالطبع گیم پلی خاص خود را در بطنش آبستن است. سبک “اکشن تر” نداشته و نداریم. بلکه بر اساس روایت داستان و روایت سینمایی و روایت آنچه که در بازی قرار است اتفاق بیفتد تندی و یا کندی پدید می آید. و با توجه به سرعت وسایل مورد استفاده بازی اکشن تر نشده و گیم پلی مورد استفاده در بازی همان شاخصه های اصلی خود را حفظ می کند. ماشینی برای رفت و آمد بین نقاط مخالف بازی و انجام مسابقات و در گیریها در اختیار بازیباز قرار گرفته که با قابلیت پیکربندی مختلف و قویتر شدن و تعمیر شدن را دارا بوده و با کنترل حرکتی به راحتی به اینور و آنور رفته و سرعتش بکمک نیتروها افزایش یافته و می توان با پرشهای مختلف اجسام معلق در هوا را گرفته و امتیازهای بیشتری را بدست آورد(گیم پلی). بخشی از روایت و انجام بازی بکمک این ماشینها اجرا شده و فضا سازی های متنوعی شکل می گیرد که می تواند روند یکنواختی را کاسته و جذابیت بیشتری به بازی بدهد.

بازی فوق بعنوان اکشنی بی نقص وشسته رفته معرفی گشته که بارها می توان آنرا بازی کرده و خسته نشد.اما با این حال آنرا فاقد نوآوری خاصی دانسته اند. بر اساس دیدگاه این حقیر، این بازی قطعا در نهادش چیزی را داشته و پرورانده که توانسته دل بسیاری از دوستان و منجمله منتقد عزیز این بازی را برباید. همچنین میدانیم که بازی چرخ دنده های جنگ/GOW نیز از المانهای گیم پلی بعضی از بازیهای گذشته اش سود برده و با ارتقا و بهتر کردنش کاری کرده که به دل بازیبازان خوش آمده،  بطوریکه آنرا به شرکت حماسه/Epic متعلق می دانستند. بدون تردید جمع آوری و کنار هم چیدن این عناصر و استفاده بهینه و منطقی و جذاب از آنها از عهده هر شرکت بازیسازی بر نمی آید.

این بازی همانند محیطش بزرگ و جذاب است. این بازی چیزی را در بطنش داراست و به بازیبازانش هدیه می دهد. فلذا اگر این بازی را فارغ از سبک با بازی گرد و غبار اتمی/Fallout3 مقایسه می کنید، بازی بازی گرد و غبار اتمی/Fallout3 برنده این رقابت است.

بار داستان در این سبک از بازیها بیشتر بر روی دوش گفتگوهای افراد مختلف، میان پرده های داستانی، بازگشت به گذشته / فلش بکها ، انیمیشنهای اول و آخر بازی، راوی و … افتاده و بر اساس اتفاقات مختلف روی داده بر طبق تصمیمات کاراکتر بازی و کاراکترهای دیگر(خطی و غیر خطی) به سرانجام می رسد. اما بار داستان بر روی دوش طراحی محیطها و عناصر فنی نیفتاده و نمی افتد. داستان و روایتش خصایص خاص خود را داشته و این محیط است که بر اساس داستان بازی طراحی و رنگ و لعاب می گیرد که حتی ممکن است این طراحی از لحاظ هنری و فنی بی عیب و نقص نباشد.

——————–

درباره پیش نمایش بازی شیطان مقیم/Resident Evil:

دوست عزیزم این بازی را “ترس پولساز” نامدهی کرده و سپس به پیش نمایش آن پرداخته اند. از دیدگاه من این بازی لیاقتی بیشتر از این تیتر و نامدهی را داراست در حالیکه این بازی همیشه در مسیر موفقیت و رشد گام برداشته و در ساختش وسواس و دقت زیادی را به خرج داده اند. بنابراین موفقیت مالی حاصله از آن نوش جانش!

بنابراین آنرا “ترس ِ نوش جان ِ همه” نامدهی می کنم.(کمی طنز)

با تشکر از همه دوستان عزیز بخاطر مطالعه و درج دیدگاه!

امید است دیدگاهم از جام منطق نوشیده باشد و در نهادش آموزههایی برا آموختن داشته باشد. فلذا در صورت نادرست بودنش از همگی عذر خواسته و از دوستان عزیز و منتقدین مجله خواستار رهنماییش را دارم.

Hamedgh/حامد.ق.ت/  ۱۵ -۸-۱۳۹۰


99 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. با سلام!
      از رضا زائری عزیز ممنونم.
      بعضی از گپ و گفت با دوستانم کوتاه و مختصر است. خودتان شاهد هستید. اما… قلم الکنی دارم و گاهی لک می اندازد و کشیده می شود، که بخاطر رساندن مقصود و هدفم است. ببینم چه می شود اونهم چشم!
      با تشکر از شما!

      ۰۰
    1. با سلام!
      MahanGM عزیز!
      منظورت از Authority بازی WWF With Authority است؟ اگر اینست آنرا بازی نکرده ام!
      با تشکر از شما!

      ۰۰
    1. با سلام! (برای mhs king و Play عزیز)
      نقد نویسی کار فنی و دشواریست. برای سایت پژدوگیم نقد بازی گرشاسپ را در چهار بخش ارائه دادم که نکات آموزنده ای داشت. و هنوز بخش آخرش که حاوی نقد کلی بازی است را تمام نکرده ام. نمی دانم نقدم تا چه حد مناسب وخوب بود اما تلاش خود را کردم تا نکات خوبی را شامل گردد. نقد هم همانند خود بازیست که ممکن است طرفداران و مخالفان زیادی داشته باشد.
      امیدوارم از شما هم مطلبی را به قلم خودتان در سایت ببینم.
      با تشکر از شما دوستان!

      ۰۰
  1. حامد جان دستت درد نکنه اما خیلی طولانی بود. به نظر من که این بازی اضلا نتونست انتظارات رو بر اورده کنه و دادن نمره ی ۴.۵ از ۵ یکمی دور از انصافه.
    ______________________

    انجمن طرفدارن Assassin’s Creed

    ۰۰
    1. با سلام!
      ممنون HEA عزیز! جوابی را که برای مارکوس فنیکس نوشتم برای شما نیز می نویسم. امیدوارم درست باشد.
      بیشتر امتیاز دهی به بازیها سلیقه ای و ذهنی است و در برگیرنده المانهای امتیازدهی متنوعی است(منجمله کیفیت بسته بندی، میزان ارزش بازی نسبت به قیمت فروش – سایت گیم اسپات و سایر سایتها). ممکن است از پنج نقد جمع آوری شده ازطرف منتقدین یک سایت به اعداد ۸/۱۰ و ۷/۱۰ و ۹/۱۰ و ۸/۱۰ و ۷/۱۰ روبرو شده که میانگین آنها می شود: ۷.۸ از ۱۰ امتیاز
      بنابراین وجود یک سیستم کامل و منطقی برای امتیاز دهی می تواند در دقیقتر شدن آن مثمر ثمر واقع گردد.

      کمی مخلفات بیشتر…
      برای سایت IGN:
      درجه بندی امتیازات این سایت بشرح زیر است:
      ۹.۹-۹ ، ۸.۹-۸ ، ۷.۹-۷ ، ۶.۹-۶ ، ۵.۹-۵ ، ۴.۹-۴ ، ۳.۹-۳ ، ۲.۹-۲ ، ۱.۹-۱ ، ۰.۹-۰ . با توضیحاتی مشابه سایت گیم اسپات.
      در امتیاز دهی به بازیها ، المانهای گرافیک و موسیقی و اصوات ، جذابیت ، بازی کردن و سرگرم شدن ، نحوه عرضه بازی که شامل کیفیت کتابچه راهنما و بسته بندی بازی و موارد دیگر ، مورد توجه قرار می گیرد. حتی بعضی از سایتهای منتقد، موفقیت سریهای قبل بازی را مد نظر قرار می دهند
      با تشکر از شما!

      ۰۰
  2. سلام بر پسر خلف دی بازی…
    یا به قول دوستان حامد مقاله اتمی….
    خوب عال و همچنان بسیار زیاد…. :mrgreen:
    نه تنها من بلکه مطمئنم تمامی دوستان از برگشتنت خوشحالند….
    آورین….
    ببخشید یادم رفت…عید سعید قربان بر تمامی گیمران محترم مبارک…
    ———————————————————————-
    arashgamer is redemtion
    PC$

    ۰۰
    1. Hrh..
      آقا…
      دوستان هم قبلا عرض کرده بودند….
      نظر سنجی تون مشکل داره…حالا هی ما بگیم….
      جمع در صد ها می شه ۱۰۹ درصد…
      برید درستش کنید….
      گزینه یک:۴۷/۷۵ درصد
      گزینه دو:۴۷/۲۵ درصد
      گزینه سوم:۷/۴۳درصد
      گزینه چهارم:۱/۰۱درصد
      گزینه پنجم:۶/۲۶درصد

      ۰۰
    2. نظرسنجی دارای انتخاب چندگانه است و مشکلی ندارد، یعنی ممکن است دو گزینه همزمان با هم انتخاب شوند که بر روی مبنا تاثیر می گذارد

      ۰۰
    3. (مستر وب سایت استف و ارش گیمر) ریاضی و امارشون از پایه مثل اینکه ضعیفه و مشکل به اون معلماشون برمیگرده اینا بی تقصیرن (جهت خنده :-P )

      ۰۰
    4. با سلام!
      ممنون از arashgamer عزیز، آرش دنیای بازی!
      امیدوارم مقالاتم نیازی به حضور آژانس انرژی اتمی نگردد. بعدش هم تحریم و ….
      با تشکر از شما!

      ۰۰
    1. با سلام!
      خوشحالم که دوباره نام شما را می بینم st.anger عزیز!
      توضیحی ارائه دادم در جهت روشن شدن بعضی مفاهیم و ادامه ای شد بر ادامه های بعدی!
      امیدوارم مفید و منطقی نوشته در جهت آموختن بیشتر حتی در پاسخ به دیدگاههای دیگران!

      با تشکر از شما!

      ۰۰
  3. این بازی اصلا نتونست اون انتظاری که من ازش داشتم رو براورده کنه .داستان ابکی و پایان خیلی ضایع تازه حالا اگه از تمام مشکلاتش روی pc بگذریم.تازه سبکش هم بین نقش افرینی واکشن اول شخص گیر کرده بودفقط دو ویژگی خوب داشت :۱-تنوع اسلحه ها که بازیو از یکنواختی در میاره ۲-محیط های وسیع و زیبا
    به غیر از اینا منکه ویژگی خوب دیگه ای ندیدم.
    ______________________
    محسن از انجمن PS 3 IS GOD
    ______________________
    انچارتد ۳ بهترین بازیه سال نه ببخشید بهترین بازیه این نسل :arrow:

    ۰۰
    1. شما دوتا دیگه خودتون حالتون بد نشد از بس تو همه خبرها اسم این آنچارتد ۳ رو آوردین؟ به نظر دوستاتون توجه نمیکنید که جقدردارن بهتون تذکر میدن؟ پس اگه با مشکلی مواجه شدین دلیلشو نپرسین
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
    2. البته محسن در این خبر به درستی نظر داد و آف تاپیک محسوب نمیشه.ولی سابقه طولانی در این زمینه دارید.
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
    3. همه ریختین سر من :evil: من میرم ولی با چهره ای جدید وارد میشم :twisted:
      :) :( :cry: :-x
      :-? اسم کاربریم رو عوض میکنم .
      ______________________________
      طرح مکانیزه جمع آوری و پاکسازی اعضای انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
    4. روزبه جان همه ی این تذکرها که از طرف دوستان ایکس باز هستش که نمی خوان از بازی های ps 3 تعریف بشه پس با مشکلی روبرو نمیشیم .
      _____________________
      محسن از انجمن PS 3 IS GOD
      ____________________
      انچارتد ۳ بهترین بازیه سال نه ببخشید بهترین بازیه این نسل :arrow:

      ۰۰
    5. نه محسن جان از طرف باطن و کل بچه های سایت هست.من با فن ایکس باکس هم برخورد میکنم اگه تو خبر نامربوط فن بازی در بیاره.
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
    6. این کاربر محترم ” Summoning ” منظورش از طرح جمع آوری و پاکسازی مکانیزه اعضای … چیه؟ اون از توهین امروزش اینم از این! واقعا برات متاسفم که دوستان و هم سایتی های خودتا با یک چیز که شاید لیاقت چیز دیگری است مقایسه میکنی.به نظرم بهتره که اصلا با این طرز تفکرت از این سایت بری!
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروس

      ۰۰
    7. با سلام!
      این بازی در سبک نقس آفرینی ساخته نشده و همانطور که در بالا ذکر کردم هر سبک معیارهای خاص خودش را داراست. اما مشکلات فنی که بسیاری از آن نام می برند(دیر بارگذاری شدن بافتها)، مرتبط با بازی و ناآگاهی تیم سازنده اش نیست. این ایراد را می توان به تعدد کارتهای گرافیکی با درایورهای غیر استاندارد دانست. به گزینه های انتخابی و تغییر آنها در بخش تنظیمات گرافیکی برگشته و از آنجا نشات می گیرد. بعبارت دیگر همان کاری را که سازندگان بحران۲/Crysis2 در تنظیمات گرافیکی و سخت افزاری بازی انجام دادند در اینجا هم شاهد هستیم منتها در آنجا بهینه تر و کاملتر انجام شده بود.
      می دانیم که بارگذاری بافتها در سطوح مختلفی انجام می پذیرد این یک تکنیک است و نقص محسوب نمی شود. بعبارت دیگر بافتهایی که در نقطه دید بازیباز قرار ندارند و یا در فواصل دورتر قرار دارند بارگذاری کامل نشده و تنها بر طبق شروطی خاص بارگذاری می کردند. تکنیکی که در بازیهای این سرزمین به لحاظ کامل نبودن موتورهای گرافیکی و بازیسازی کدباز و ضعف برنامه نویسی بازیسازانش مورد استفاده قرار نمی گیرد.
      می دانی و میدانیم که بارگذاری آنهمه مدل و بافت و افکت و …. در آن محیط وسیع، حجم زیادی از حافظه را در بر گرفته و مدیریت نا صحیح آن می تواند مشکلات زیادی را پدید آورد. بنابراین تکنیکهایی خاصی در این زمینه ایجاد گشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

      با تشکر از همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    8. درودی دوباره بر آقا حامد والا من رفتم یه درایور جدید برای کارت گرافیکم دانلود کردم باز هم مشکل تکسچر لودینگ داشت تا در نهایت اپدیت بازی اومد و نه تنها مشکل تکسچر لودینگ ( و همینطور کمی هم افت سرعت فریم) حل شد بلکه یه سری تنظیمات گرافیکی در منوی بازی پیدا شد حالا این مشکل از کجا نشئت می گیره من نمی دونم چون بسیار فنی و من هم خوب در این زمینه ها هیچ اطلاعاتی ندارم ولی فکر نکنم ربطی به درایور کارت گرافیک داشته باشه چون خیلی ها این مشکل رو داشتن حالا اگر شما اطلاعتی بیشتر از من و همینطور در این زمینه دارید من رو از اشتباه در بیارید

      ۰۰
    9. با سلام! (برای Sirius و Spart عزیز و سایر دوستان)
      اگر بازی لرزه/Quake2 در کامپیوترهایی که بحران۲/Crysis2 را اجرا کرده اند به مشکل برخورد کند می توان اشکالی را بر موتور گرافیکی و تیم فنی بازیسازش وارد کرد. اما بازی خشم/Rage با تکنولوژی پیشرفته تر و قدرتمندتری ارائه گشته که پیش نیازهای خاص خود را طلب میکند. بنابراین تاخیر اجرای آن تکنیکها در بعضی از کامپیوترها اشکالی را بر تیم فنی بازی وارد نمی آورد(از دیگاه من). فلذا بافتهای شانزده کیلو بایتی را در بسته مکمل خود گنجانده و ارائه داده اند. بعلاوه امکان تغییر دستی خصوصیات گرافیکی را فراهم آورده اند. که در بازی بحران۲/Crysis2 بخوبی انجام شده بود اما این باعث نشد که برنامه تغییر دستی خصوصیات گرافیکی این بازی به بیرون منتشر نشود.
      مطلبی را برای شما و همه دوستان عزیزم در جهت آموختن ذکر کرده که ممکن ا ست بسیاری بر آن واقف نباشند، و مفید واقع گردد. همانطور که می توانید از درون بازیها خصوصیات فنی و سخت افزاری را بصورت دستی تغییر دهید از روش دیگری که مختص کارت گرافیکی است، انجام دهید. این موضوع را برای کارتهای گرافیکی Nvidia ذکر کرده و امید است دوستانی که درباره کارتهای گرافیکی ATI مطلبی را در این زمینه می دانند آنرا به همه بیاموزند.
      در پایین سمت راست در کنار ساعت آیکون کارت کرافیگی در صورت نصب درایورها باید فعال بوده و در هنگام راه اندازی ویندوز ظاهر گردد. بر روی صفحه نمایش راست کلیک کرده و Nvidia Control Panel را کلیک کنید. در سمت چپ گزینه Manage 3d Setting را انتخاب کنید و در سمت راست و در نوار ابزار بالایی عبارت Program Setting را کلیک کنید. برنامه ها و بازیهای نصب شده در کامپیوتر در این قسمت لیست شده و شما می توانید با انتخاب نام آنها دربخش Sellect a Program to Customize به تغییر خصوصیات گرافیکی در قسمت پایینش بپردازید. بعنوان مثال یکی از المانهای مفید با نام Vertical Sync را به حالت Force on تغییر دهید. و …

      با تشکر از شما و همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    10. حامد جان هرچی شما گفتی درست
      ولی این کاری که سازنده ها خواستن بکنن قرار بود به یه سیستم قوی تبدیل بشه و اگه دو باره (تو کرایسیس و چند تا بازیه دیگه هم بود )موفق بشه
      در صنعت گیم جاویدان میود ولی حالا که بازی ساز ها نتونستند خوب این سیتم رو پیاده کنند خوب نونه یه ضعفشونه

      ۰۰
  4. آقا حامد خیلی وقت بود هیچ مطلبی از شما ندیده بودم به هر حال خوشحال شدم باز هم مطلبی از شما دیدم من کاملا با این حرف مخالفم که می گن هر بازی باید نو آوری داشته باشه نه! ابدا لازم نیست خیلی از بازی ها هستن که نوآوری ندارن اما با ترکیب المان های موفق یا حتی همون کلیشه ای بازی های خیلی خوبی می سازن دو تا مثال هم آقا حامد زدن آدم فقط میاد از اون بازی لذت ببره حالا می خواد نوآوری داشته باشه می خواد نداشته باشه مهم نیست مهم یه تجربه خوب و لذت بخش من هنوز نشریه رو نگرفتم بخونم اما ریج انصافا بازی خوبی بازی با انواع و اقسام قابلیت هایی که در اختبار آدم می گذاره هیچ وقت تکراری نمیشه و این حس لذت بخش پیشرفت رو احساس می کنی اما متاسفانه هنوز این بازی رو تموم نکردم

    ۰۰
    1. با سلام! (کمال تشکر از Sirius عزیز)
      امیدوارم در کنار شما لذت بازی کردن دو چندان شده و بیشتر از یکدیگر بیاموزیم. افسوس از کوچ دوستانی که قدرشان را ندانسته و هوش و استعدادشان را از کف دادیم.

      نوشتار شما هم نو آوری نداشته اما بر دل می نشیند و بلوغی در آن دیده می شود.(مطلبی است که بارها گفته شده و درست است). دیدگاهتان کاملا درست و منطقی است حداقل از نظر من!
      قرمه سبزی هم سالهاست نوآوری نداشته اما همچنان خوشمزه است. ترکیب درست مواد اولیه معجزه میکند و خوردنش در کنار دوستان و خانواده! (کمی طنز)
      با تشکر!

      ۰۰
    1. با سلام!
      مرتضی امیری عزیز!
      اینگونه از بازیها داستان سرراست و نقطه به نقطه ای ندارند. بنابراین بر اساس نوع داستانگویی این نوع از بازیها باید تمامی صحبتها و بده بستانهای شخصیتها را خوانده و درک کرده تا به عمق و محتوای داستان پی برد. بعبارت دیگر فقط انجام ماموریتها و کامل کردن تجهیزات و منتظر انیمیشنها گاه و بیگاه شدن نمی توان انتظارات داستانی شما را برآورده کند!
      با تشکر از شما!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر