جنگجویی نترس! | نقد و بررسی بازی PolyGod

در ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ , 17:16:27
Early Access, پی سی گیمینگ (PC Gaming)

بازی PolyGod درباره یک جنگجوی نترس است که می‌خواهد با خدایان مبارزه کند و آنان را شکست بدهد. این داستان بازی مذکور است؛ البته شما در داخل بازی متوجه این داستان نمی‌شوید و در داخل صفحه استیم این بازی چنین اطلاعاتی در مورد داستان بازی داده شده است! شاید باید نقد این بازی را با همین نکته شروع کرد و گفت از آنجایی که شما باید تلاش زیادی برای جمع‌آوری منابع و بهبود بخشیدن و ارتقای سلاح خود (یا به اصطلاح grind) بکنید، ضعف خط داستانی بازی اولین چیزی است که شما همانند یک گوشت‌کوب بر سر شما می‌زند. شاید بتوان از برخی نشانه‌هایی که NPCهای بازی می‌دهند یا حرف‌هایی که می‌زنند (البته با داشتن میزان زیادی خلاقیت!) فهمید که داستان بازی از این قرار است و شما باید در نقش این جنگجو در یک فضای rogue-like که مراحل‌اش به‌صورت اتفاقی و شانسی تولید می‌شوند، به مبارزه با دشمنانی عجیب و غریب که نظیر آن‌ها را ندیده‌اید، بپردازید و در انتهای هر مرحله یک باس فایت داشته باشید و یکی از این خدایان را به چالش بکشید. در ادامه با نقد و بررسی بازی PolyGod همراه دنیای بازی باشید.

برای رسیدن به هر باس‌فایت شما باید از یک پورتال عبور کنید که در مرحله در دسترس شماست و می‌توانید با دویدن به سمت آن به آن برسید ولی ما این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا قطعا سازندگان بازی قصدشان چنین حرکتی نبوده (ناگفته نماند که انجام این کار بسیار دشوار و سخت است و من چند بار امتحان کردم و شما امتحان نکنید!) است. در ابتدای هر مرحله به شما یک سلاح داده می‌شود (که تا این‌جا، در این بازی Early Access، تنها سلاح بازی است و خودش یک نکته منفی) که قرار است با صدای عجیب شلیک‌اش گوشت‌کوبی باشد که هر ثانیه در گوش شما بکوبد. شما با کشتن موجودات بازی و جمع‌آوری روح (Soul) می‌توانید از محراب‌ها یا قربانگاه‌هایی (انتخاب نام این مکان‌ها به طرز دید شما بستگی دارد) ویژگی‌ها و به اصطلاح ارتقاهایی برای سلاح بسیار بسیار بسیار بسیار قوی (!) خود بخرید تا بلکه بتوانید از پس آن‌ها (کمی، آری فقط کمی، راحت‌تر) بربیایید. البته، نکته مثبت این سیستم، که شاید بتوان گفت اصلی‌ترین و محوری‌ترین سیستم این عنوان است، این است که تنوع خیلی زیاد در زمینه این ارتقاها وجود دارد.

Early Access, پی سی گیمینگ (PC Gaming)
نمونه‌ای از دشمنان عجیب این بازی

همین‌جا باید بگویم که کشتن موجودات این بازی زیاد آسان نیست. هرچه‌قدر که در مرحله پیشرفت می‌کنید، به موجودات قوی و عجیب‌تری می‌رسید که هرکدام یک استراتژی و تاکتیک خاص برای مبارزه با شما دارند و البته عنصر RNG نیز به ‌آن‌ها کمک می‌کند تا اعصاب شما را خورد کند. مواردی از قبیل گیرکردن دشمنان در برخی جاها یا پرتاب گلوله‌هایشان به سمت و سوهای عجیب و غیرقابل انتظار (و غیرقابل توضیح دادن) برای شما پیش خواهد آمد که امیدواریم با پیشرفت پروسه توسعه این بازی برطرف شوند. گرافیک بازی تقریبا ساده و بی آلایش و رنگارنگ است ولی ممکن است برای برخی این گرافیک ساده جذاب نباشد و این‌جاست که سازنده بازی باید فکری برای بهبود آن بردارد تا از سبک قدیمی و مینیمالیستی خود دربیاید. موسیقی بازی در ابتدا هیجان‌انگیز و متناسب و حال و هوای شوتر و «بزن بُکش» تند و سریع بازی‌ست، ولی بعد از مدتی عدم تنوع موسیقی‌ها احساس می‌شود که زیاد جالب نیست.

Early Access, پی سی گیمینگ (PC Gaming)
آیا این موجود شبیه به Aku Aku از Crash Bandicoot نیست؟

در کل باید گفت که این‌که این بازی یک عنوان Early Access است، خبر خوبی‌ست زیرا این عنوان شوتر اول شخص rogue-like پتانسیل زیادی برای این‌که تبدیل به یک بازی جذاب و زیبا و سرگرم‌کننده که بازیکن را ساعت‌ها درگیر خود کند، دارد. فقط باید چنین نقدهایی را به گوش سازندگان این بازی رساند تا بدانند که در به‌روز رسانی‌های (کوچک و بزرگ) بعدی برای این بازی چه آشی بپزند! امیدواریم که روزی به این نگاهی دوباره بیندازیم و نمره‌ای بالاتر از چیزی که قرار است ببینید، بدهیم.

 

Resolution

Platform: PC – Score: 8 out of 10

As an early access game, PolyGod is an entertaining rogue-like FPS with a lot of potentialities. The game obviously has a few issues like very high difficulty, the ability to play with only one weapon and the enjoyable soundtracks which will get repetitive after a while. PolyGod could be a polished and very entertaining game which its developer should use the most of the feedback and reviews in this phase of development.

 

(نقدی که مطالعه کردید، نسخه‌ی منتقدین بازی PolyGod بود که توسط ناشر آن یعنی Krafted Games برای دنیای بازی ارسال شده است.)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر