نقد بستههای الحاقی بازی The Crew 2
بازی The Crew 2 برای من بهترین بازی ریسینگ سال ۲۰۱۸ بود. در میان دلایل متعددی که برای این انتخاب دارم تنها یکی کاملا تعیین کننده است: این بازی تنها بازی ریسینگی بود که من در سال ۲۰۱۸ تجربه کردم. اما همین موضوع هم دلایل متعددی داشت و البته مهمترین آنها این بود: با این بازی، به امتحان بازیهای دیگر احساس نیاز نمیکردم. مهمترین مشخصهی The Crew 2 که یوبیسافت نیز روی آن مانور تبلیغاتی بسیاری داده بود، همین تعدد و تکثر مسابقات، سبکها و وسایل نقلیهی قابل راندن یا پرواز دادن بود، که اگرچه در مواجههی ابتدایی و در قریب به ۵۰ ساعت اول چندان به چشم نمیآمد، حالا بعد از گذشت ماهها از انتشار بازی، کاملا تعیینکننده شده است. بازی The Crew 2 آنقدر در ارائهی انواع مسابقه دست و دلباز بود و آنقدر برای جلب رضایت بازیکننده با تنوع و تکثیر رقابتها تلاش کرد که بالاخره موفق شد خود را به تنها بازی ریسینگی که شما در یک سال نیاز دارید تبدیل کند. به همین خاطر در این مقاله، به نقد و بررسی بستههای الحاقی این بازی و تأثیر آنها در روند بهبود آن میپردازیم. با آخرین مقالات بازی و نقد بستههای الحاقی بازی The Crew 2 همراه دنیای بازی باشید.
قصهی بهروزرسانیهای مکرر بازی The Crew 2 یک قصهی جالب و پر افت و خیز است که جدای هستهی اصلی بازی به شکلِ یک جریانِ کاملا پویا و مستقل به حرکت افتاده و عملکردی شایستهی بررسی دارد. بازی The Crew 2 اصلا یک بازی ناکارآمد یا ناقص و تمام نشده نبود، پس انتشار بهروزرسانیها و محتوای جدید برای این بازی، در راستای تکمیلِ آنچه بازی قرار بوده ارائه دهد نبوده است. اینکه سازندگان خواسته باشند نقشهی بزرگ بازی را با انتشار محتوای جدید پر کنند صحت ندارد، چرا که زمانی که من برای اولین بار از تجربهی چند ساعتهی بازی در هر روز (به نوعی اعتیاد خودم به مسابقه دادن در The Crew 2) دست کشیدم، بازی هنوز مملو از مسابقات و چالشهای امتحان نشده و دستنخورده بود. زمانی که به بازی برگشتم، سوای چالشهای امتحان نشده، مسابقات قبلی بودند که به تعداد آنها اضافه شده بود؛ چندان که از میزان آن تعجب کردم و به تجربهی دوبارهی بازی مشغول شدم و به نظر واقعا تجربهای دوباره و کاملا متفاوت بود.
بهروزرسانیهای The Crew 2 برای خریداران سیزن پس بازی رنگ و بوی حرفهایتر و مشخصتری دارد و ساختار متقنتری برای بازی دست و پا میکند. از این رو، اگر به انتخابِ یک بازی کاملا جدید از یک استودیوی دیگر در مقابلِ خرید سیزن پس این بازی مجبور بشوید، توصیهی اکیدم این است که سیزن پس Crew 2 را خریداری کنید و خود را نه فقط از رنجِ تهیه و خو گرفتن با یک دنیای ریسینگ دیگر و منطق رانندگی جدید، بلکه از حجم بالای دانلود مورد نیاز برای بازیها و موارد دیگر هم برهانید. اینکه این بازی میتواند همهی آنچه از بازیهای دیگر که در سرتاسر سال عرضه میشوند را برای شما به ارمغان بیاورد یا نه، خود به مثابهی یک قمار لذتبخش است که در آخرِ آن، اگرچه ممکن است همهی چیزهایی که میخواستید را برنده نشده باشید، دست خالی هم از قمارخانه خارج نمیشوید. سیزن پس The Crew 2 و آپدیتهای پشت سر هم و منظم آن، در کنار بهروزرسانیهای محتوایی و غیرمحتوایی رایگان بازی و ماشینها و جتها و هواپیماهایی که به مرور به آن اضافه میشوند و در بازی قرار میگیرند و لذت آن را دوچندان میکنند، خیلی زود به آن قلبِ درحال تپیدنِ زندگیسازی تبدیل شده که سازندگان فکرش را میکردند و شاید در پیادهسازی آن در بازی قبلی عجله کرده بودند و تمام نقصهای اولیهی بازی را اینبار برطرف ساختند.
بچهها بچهها، هاورکرفت، هاورکرفت!
گیمپلی The Crew 2 نه یک ملقمه، بلکه یک ترکیب ناهمگن از انواع و سبکهای مختلف مسابقه است. در کفِ هرمِ این مسابقات، رانندگیِ خیابانی و مسابقات دوستداشتنیتر و عامهپسندتر قرار دارد که نیاز اکثر مخاطبان بازی را برطرف میکند. اما The Crew 2 برای مسابقات خیابانی طراحی نشده است، برای مسابقه با سوپراسپورتهای گرانقیمت و خفنی که میتوانید آنها را با دستکاری ارتقا بدهید هم نه، بلکه برای ناخنک زدنهای متوالی به کف تا نوکِ هرم گیمپلی شکل گرفته و بازی صمیمانه از شما میخواهد که هر بار یک قاچ از هر طبقهی این کیک چند طبقه را امتحان کنید و مزهی آن را با بقیهی طبقات مقایسه کنید.
اما هر چقدر که مسابقات در خیابان، آفرود، پیست و حتی در دریا با هم تفاوت دارند، اصول اولیهی همهی آنها یکی است. این یکی بودن بازی را به پرتگاه تکرار نزدیک میکند. اگر بخشِ مسابقات هوایی بازی را کلا در نظر نگیریم، آنگاه The Crew 2 یکدستی بیشتری را در گیمپلی ارائه میدهد، اگرچه از سوی دیگر به یکنواختی نزدیک میشود. در تابستان امسال اما یک وسیلهی نقلیهی دیگر به همراه تعداد قابل قبولی مسابقه و مسیرهایی زیبا و چالشبرانگیز به بازی اضافه شد و توانست گیمپلی بازی را دگرگون کند. هاورکرفت!
هاورکرفت اگرچه در عمل تفاوت چندانی با دیگر وسایل نقلیهی داخل بازی از حیث حرکت ندارد، در کنترل و هدایتپذیری قصهی کاملا متفاوتی است و برای همین مدتی زمان میبرد تا به آن عادت کنید و بتوانید مسابقات را با موفقیت به انتها برسانید. چالشِ اصلی در هدایتِ هاورکرفت را زمانی واقعا احساس میکنید که با یک هاورکرفت دستکاری نشده و ابتدایی بخواهید جبرانِ مافات کرده و به سه جایگاه اول یک مسابقه برسید. اینجا است که متوجه میشوید چقدر تسلط بر وسیلهتان هنگام راندن اهمیت دارد.
هاورکرفت بیش از اینکه با خود هیجانی به بازی اضافه کند یا پدیدهی عجیب و شگفتانگیزی قلمداد شود (اگرچه اولین بار است که مسابقاتی با هاورکرفت در یک بازی ویدئویی پیگیری میشوند) به خاطر جزئیاتی که به گیمپلی اضافه میکند و قلقهایی که با خود برای The Crew 2 و بازیکنندهاش به ارمغان میآورد حائز اهمیت است. شاید بعد از چند مسابقهی ابتدایی کاملا بر هاورکرفت و هدایتپذیری آن مسلط شوید و بعد از تمام شدن مسابقاتی که به بازی اضافه شدهاند دیگر سراغ آن نروید، اما هاورکرفت یک اضافهی کمنقص و کم ایراد برای بازی است و یکی از آن تپشهای قدرتمندی است که خون را در رگِ بازی به جریان میاندازد.
رویداد ویژهی زمستانی
بعید است که The Crew 2 بازی کرده باشید اما «لایو اکستریم» را نپسندید! این بخش از بازی، در واقع یک رویدادِ مبارزهای ترکیبی است که در دنیای The Crew 2 با حضور شما (قهرمان جدید) برگزار و پخش زنده میشود! با دوربینهایی که خیلی قدرتمند هستند. در آخرین آپدیتِ بازی، یک رویداد به این اپیزودهای جذاب لایو اکستریم اضافه شد که در جادههای پوشیده از برف و آذینِ کریسمس بستهی آمریکا برگزار میشد. این اپیزود جذاب و کوتاه، اگرچه موفق شد که بازی را با حال و هوای تعطیلات زمستانی با طراوت کند و بازیکنندگان را برای رویدادهایی که قرار است در سال جدید میلادی برای بازی عرضه شوند آماده سازد، آنقدر آسان بود که بیش از یک بار امتحان نشد و عمر بسیار کوتاهی داشت.
شاید هم خاصیت تعطیلات باشد اینکه در رویداد ویژهی کریسمس یک بازی خبری از چالش و کارهای سخت و پرزحمت نیست و همهی بازیها سعی میکنند با زحمت کمتری سرگرمی آفرینی کنند یا لذت بخش باشند. به هر حال، The Crew 2 هنوز هم آنقدر مسیرهای دشوار و پیستهای حرفهای برای پیمودن دارد و در این بازی هنوز هم میتوانید کارهای خارقالعاده انجام دهید و پس از ساعتها تلاش برای موفقیت در یک مسابقه بالاخره لذتِ پیروزی را بچشید. به هر حال، قرار نیست که بازی به طور کلی بتواند همهی سلایق را راضی کند و برای همهی انواع بازیکنندگان به یک اندازه و در یک سطح ماجراجویی و سرگرمی ارائه دهد، اما از یک رویداد ویژه به مناسبت تعطیلات انتظار میرود که بیدردسرتر از غیر لذت پیروزی را به بازیکننده ارائه دهد.
تلاش برای عبور
بازی The Crew 2 اصلیترین قدم برای عبور از مشکلاتی که ممکن است گریبان یک بازی را پس از گذشت چند ماه بگیرند را در همان زمان عرضه برداشته و با تبدیل شدن به یک تجربهی آنلاینِ مدام در حال گسترش با یک برنامهی منظم و البته اغواکننده، کاری کرده که عمرش دراز و تعداد بازیکنندگانش بیشتر از حد تصور بشود. این بازی حالا بعد از آپدیتهای متعدد، کاهگلِ باران خورده است که هم از عطر و بوی آن سرمست میشوید و هم از مقاومتش در برابر رطوبت و تبدیل آن به طراوت و تازگی.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
“بازی The Crew 2 برای من بهترین بازی ریسینگ سال ۲۰۱۸ بود. در میان دلایل متعددی که برای این انتخاب دارم تنها یکی کاملا تعیین کننده است: این بازی تنها بازی ریسینگی بود که من در سال ۲۰۱۸ تجربه کردم”
شما یه کاری بکن حتما فورتزا هورایزن ۴ رو بگیر بازی کن تا متوجه بشی چی رو از دست دادین