نقد بسته الحاقی Keepers of The Void بازی Darksiders III
اگر شما هم جزء آن دسته از افراد باشید که از سختی غیر منطقی عنوان (DSIII) Darksiders III و نبود معماهای متنوع به ستوه آمده بودید و به دنبال دلیلی برای تجربهی دوبارهی عنوان هستید، باید گفت که دومین DLC این عنوان تحت نام(KoTV) Keepers of The Void که با وعده اضافه کردن معماهای بیشتر عرضه شده است، در جلب رضایت شما به هیچ عنوان موفق نخواهد بود. چرا که مشکلات عنوان اصلی همچنان به قوهی خود باقی مانده و در دیگر زمینهها نیز در سطح پایینتری عمل میکند. در ادامه با آخرین مقالات بازی و نقد بسته الحاقی Keepers of The Void در دنیای بازی همراه باشید.
داستان این DLC با ماموریتی از جانب Vulgrim برای پاکسازی Serpent Holeها از موجوداتی شیطانی آغاز میشود. میتوانید از همین ابتدا حدس بزنید که داستان چیزی جز بهانهای برای گشت و گذار دوباره در دنیای DSIII نیست و به شدت سطحی بوده و به طور کلی قدمی در راستای شناخت بهتر اتفاقات در دنیای بازی و پیشبرد خط داستانی برنمیدارد.
این DLC مجموعهای از مراحل یکسان و شبیه به هم بوده که بر حل معماها برای پیشروی تاکید دارد. حل این معماها وابسته به قدرتهای Hollow شخصیت Fury بوده و هر یک از مراحل چهارگانه بر یکی از این قدرتها متمرکز است. در هر زمان در طول پیشبرد خط داستانی اصلی و در صورت پیدا کردن هر یک از قدرتها، میتوانید به Vulgrim صحبت کرده و شاخهی مربوط به آن قدرت را انجام دهید یا اینکه میتوانید پس از اتمام بازی و پیدا کردن تمام قدرتها، به انجام همه آنها بپردازید.
بزرگترین ضعف این DLC، تکراری بودن بیش از حد آن در تمامی زمینهها است. شاید اتمام مرحله اول و حل معماهای موجود در آن در نگاه اول جالب به نظر برسد، اما با شروع مرحله دوم متوجه خواهید شد که آنچه که پیش روی شما است، تفاوت بسیار اندکی با مرحله اول دارد. این موضوع در تمامی مراحل صادق است؛ طراحی مراحل کاملا یکنواخت و فاقد هرگونه جذابیت است به طوری که شاید پس از مدتی خسته کننده شوند. معماها چیزی جز فعال کردن گویهای بلورین با یکی از چهار قابلیت مختلف Fury نیستند که هر کدام تغییرات متفاوتی از جمله باز کردن راههای مخفی یا امکان دسترسی به برخی نقاط را در محیط رقم میزنند. معماها به شدت تکراری هستند و شاید تنها دقایقی شما را به خود مشغول کنند که در پایان هیچ کدام خاطره انگیز نبوده و به سرعت از ذهن شما پاک میشوند.
معمولا هر زمان که DLC جدیدی برای عنوانی معرفی میشود، یکی از مواردی که از آن انتظار میرود، معرفی دشمنان و باسهای جدید است. متاسفانه این DLC در این مورد به معنای واقعی کلمه افتضاح بوده و تنها شاهد یک دشمن جدید که فاقد جذابیت و چالش لازم است، هستیم. این موضوع حتی در باسهای این DLC هم قابل رویت بوده و در پایان هر یک از مراحل چهارگانه، با یک باس تکراری روبرو میشویم که جز در اجرای دو حرکت جدید که بسته به شاخهای که در پیش گرفتهاید متفاوت است، هیچ نقطه تمایزی از یکدیگر ندارند. پس از نابود کردن چهار باس که هر کدام نمایندهی یکی از قدرتهای Fury هستند، با باس نهایی روبرو خواهید شد که چیزی جز نسخهی بزرگتر باسهای قبلی با تمامی قابلیتها نیست. باسها فاقد شخصیتپردازی بوده و پس از نابودی آنها، به سرعت فراموش میشوند.
مشکلات ناشی از طراحی نه چندان جالب گیمپلی که در نقد اصلی نیز به آن اشاره کردیم، همچنان به قوهی خود باقی هستند. چالش بازی در درجههای سختی بالاتر همچنان غیرمنطقی بوده و در برخی موارد حتی زمانی که شما با دقت بالا ضربههای مختلف را Dodge میکنید، باز مورد اصابت قرار گرفته و به سرعت شکست میخورید. چک پوینتهای بازی که به جرات میتوان گفت بدترین قسمت عنوان DSIII هستند نیز بدون ذرهای تغییر به این DLC منتقل شدهاند و در صورت مردن، باید هر مرحله را از ابتدا شروع کنید.
KoTV در مقام یک DLC کاملا ضعیف عمل کرده و اضافه کردن معماهای مختلف با وجود کوتاه بودن بیش از حد و طراحی یکنواخت و تکراری آن در تمامی زمینهها، انگیزهای برای تجربهی دوباره به بازیکنان نخواهد داد.
Resolution
Platform: PC – Score: 5 out of 10
KoTV is played as a very weak DLC, and adding different riddles, despite being too short and uniform and repetitive in all contexts, will not give players an incentive to re-experience.
(این نقد بر اساس نسخه منتقدین بازی نوشته شده که توسط Gunfire Games در اختیار دنیای بازی قرار گرفته است.)