کنسول Xbox One نقد بازی Layers Of Fear 2
در ۱۳۹۸/۰۶/۱۷ , 15:16:14
ژانر ماجراجویی، راز آلود، ترسناک
سازنده Bloober Team
ناشر Gun Media
رده بندی سنی M
پلتفرم Nintendo Switch ,Linux, Windows, OS X, PlayStation 4, Xbox One

نقد بازی Layers Of Fear 2

لایه‌های نترس

- میانگین امتیازات متاکریتیک
6 امتیاز دنیای بازی
ژانر ماجراجویی، راز آلود، ترسناک
سازنده Bloober Team
ناشر Gun Media
رده بندی سنی M
پلتفرم Nintendo Switch ,Linux, Windows, OS X, PlayStation 4, Xbox One
0
در ۱۳۹۸/۰۶/۱۷ , 15:16:14

استودیو بلوبر تیم (Bloober Team) با بازی‌های Observer و نسخه‌ی اول لایه‌های ترس (Layers Of Fear) شناخته می‌شود. نسخه‌ی اول بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و با اسقبال خوب منتقدین رو به رو شد. حالا نسخه‌ی دوم بازی را پیش رو داریم و می‌خواهیم ببینیم که سازندگان بازی تا چه اندازه موفق به ترساندن بازیکنان شده‌اند. در ادامه با آخرین مقالات بازی و نقد بازی Layers of Fear 2 در دنیای بازی همراه ما باشید.

شاید با دیدن تریلر بازی با خود فکر کنید که با یک بازی ترسناک تمام عیار طرف هستید، اما بازی اصلا چیزی نیست که در ذهن دارید. لایه‌های ترس ۲ (Layers Of Fear 2)، اثر اول شخص ترسناکی است که فقط اسم ترس را یدک کشیده و لحظه‌ای حس ترس در خود ندارد. در بازی شما نقش بازیگر پریشان هالیوودی را ایفا می‌کنید که در یک کشتی نفرین شده به دنبال راهی برای فرار است.

نقد بازی Layers of Fear 2
نقد بازی Layers of Fear 2

معماهای بازی جذاب و پیچیده طراحی شده

من اینجا چه می‌کنم؟

اولین نکته ای که بعد از کمی بازی کردن متوجه می‌شوید مشکلات داستان است. بازی از همان آغاز شما را بدون هیچ مقدمه و توضیحی رها می‌کند. به راحتی می توان گفت پرداخت داستان و نوع روایت آن اصلی ترین دلیل ترسناک نبودن بازی است. این مشکل در اواسط بازی گریبان گیر شما شده و باعث ایجاد این سوال می‌شود که چرا این همه مدت در حال فرار هستیم و اصلا ما اینجا چه کار می‌کنیم؟ همین عدم درک از داستان بازی باعث می‌شود که تصمیم ها و پایان بندی بازی برای مخاطب بی‌اهمیت باشند.

اما مشکلات داستان بازی همچنان ادامه دارد؛ بازی شامل پنج بخش مختلف است. در شروع هر بخش شما در کابین خود در کشتی هستید و باید به سمت اتاقی بروید و در آن ویدیوهای سیاه و سفید کوتاه را تماشا کنید. این ویدیوهای عجیب و غریب باعث می‌شود شما از قبل هم بیشتر گمراه شوید. بازی دارای سه پایان متفاوت است و شما با توجه به تصمیماتی که می‌گیرید، هر بار پایان متفاوتی را شاهد هستید. ولی مشکلات داستان و نوع روایت بازی باعث می‌شود بازی از ارزش تکرار بسیار کمی  برخوردار باشد و در نهایت شما برای تجربه‌ی دوباره بازی هیچ علاقه‌ای نداشته باشید و قید تکرار دوباره را بزنید.

تکرار مکررات

از داستان بد بازی Layers Of Fear 2 که فاصه بگیریم به اصلی‌ترین بخش یعنی گیم‌پلی بازی می‌رسیم. گیم‌پلی بازی به دو قسمت پازل و تکرار المان‌های نسخه‌ی اول تقسیم می‌شود. قسمت دوم گیم‌پلی بعد از بخش سوم بازی تکراری و خسته کننده شده و به یکی از دلایل ترسناک نبودن بازی تبدیل شده است. گیم‌پلی یکی دیگر از نقاط ضعف بازی است. در واقع این بخش کمترین پیشرفت را نسبت به نسخه‌ی قبلی دارد و باعث خسته کننده شدن بازی می‌شود. برای تجربه‌ی هر پایان شما باید بین ۴-۶ ساعت بازی کنید. اگر بخواهید هر سه پایان بازی را ببینید بازی حدود ۱۵ ساعت طول خواهد کشید. با توجه به گیم‌پلی تکراری ارزش تکرار بازی بسیار پایین است و خیلی ها ممکن است حوصله‌ی تجربه همه‌ی پایان‌ها را نداشته باشند.

کنسول Xbox One

سکانس های کوتاه اول هر بخش

زود قضاوت نکنید!

جدا از مشکلات ذکر شده بازی نکات مثبت نیز دارد. از تکراری شدن بازی و نداشتن تغییر کافی نسبت به نسخه‌ی قبلی که عبور کنیم، به معماها می‌رسیم. معماها بهترین و لذت بخش‌ترین لحظات در بازی هستند. تنوع بالا، تکراری نبودن، خلاقیت و طراحی خوب را به راحتی می‌توان در این بخش لمس کرد. همین معماهای خوب بازی را نجات داده و باعث شده تجربه‌ی بازی تا حدی لذت بخش باشد. تنها نکته‌ای که در این بخش باقی مانده صبر و دقت به جزئیات است که به شما در حل معماها کمک زیادی کند.

گوش نواز، تنها کلمه‌ای که می‌توان برای موسیقی بیان کرد. موسیقی‌ گوش نواز و صدا گذاری خوب در بازی بسیار با جو و محیط هماهنگ است و تجربه‌ی خوبی را برای شما به ارمغان آورده است. اتمسفر و تم بازی بسیار عالی کار شده، ولی متاسفانه سازندگان در استفاده از آن برای ترساندن مخاطب ناکام بودند. طراحی مراحل بازی خوب است و به شما حس گیر افتادن را منتقل می‌کند، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که از این طراحی خوب هیچ استفاده‌ای در ترساندن نشده و این بخش هدر رفته است.

 

درست است که بازی گرافیک خارق العاده‌ای ندارد ولی به این معنی نیست که گرافیک بازی بد است. گرافیک هنری بازی با وجود طراحی خیلی خوب و با کیفیت محیط و نور پردازی سطح بالا انتظارات شما را از اثری در این سبک برآورده می‌کند. اتمسفر و جو بازی نیز کاملا با یک بازی ترسناک هماهنگ است ولی به دلیل مشکلاتی که ذکر شد، حس ترس را القا نمی‌کند. بازی از نظر فنی هم عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌کند و مشکلاتی مانند افت فریم را در خود ندارد. در کنسول‌ها به لطف Vsync همیشه فریم روی عدد ۳۰ ثابت است . با توجه به نکات گفته شده بازی از نظر گرافیک و موسیقی هیچ کمبودی ندارد و همه چیز خوب از آب درآمده است.

 

شاید با دیدن تصویر فکر کنید ترس در انتظار است، اما کاملا در اشتباه هستید

کنسول Xbox One

بازی کنیم یا نه؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. اگر به دنبال یک بازی ترسناک هستید، لایه‌های ترس ۲ (Layers Of Fear 2) برای شما ساخته نشده است. اما در کل بازی صداگذاری و گرافیک و صد البته، معماهای عالی را در خود جای داده است. اما از مشکلاتی نظیر ترسناک نبودن، داستان خیلی بد و گیج کننده، تکراری بودن و پیشرفت خیلی کم نسبت به نسخه‌ی قبلی رنج می‌برد. بازی با گیم‌پلی ۴ الی ۶ ساعته ارزش یک بار تجربه را دارد ولی باید کمی صبر داشته باشید. اگر به دنبال اثری با معماهای بسیار خوب هستید و ترسناک نبودن بازی را تحمل می‌کنید پس بهتر است این بازی را به لیست خود اضافه کنید.

 

Resolution: Score: 6/10

Great sound, graphics and puzzles can be seen in the game. But there are problems, such as very bad and confusing stories, and little improvement over the previous one, which is disappointing.

Platform: Xbox One

(این نقد بر اساس نسخه منتقدین بازی نوشته شده که توسط Bloober Team در اختیار دنیای بازی قرار گرفته است.)

نکات مثبت

+ معماهای عالی

+ موسیقی و تم بازی

+ اتمسفر عالی

نکات منفی

– داستان بسیار بد

– پیشرفت کم نسبت به نسخه قبلی

– گیم پلی و روند خسته کننده

امتیاز دنیای بازی 6 نسبتا خوب
آرمین باقری
کنسول Xbox One
نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر