قصد داریم در این متن با نقد بازی Monster Hunter World: Iceborne ببینیم که این نسخه تا چه حد توانسته طرفدارات سری را راضی نگه دارد. در ژانویهی سال ۲۰۱۸ با انتشار Monster Hunter World روی پلتفرمهای خانگی و کسب موفقیتهای مختلف از سوی این عنوان، مانند پرفروشترین عنوان تاریخ شرکت کپکام، تمامی طرفداران این بازی منتظر تایید بستهی الحاقی این عنوان بودند. بستهی الحاقی که به طور سنتی برای تمامی عناوین مانستر هانتر ساخته شده و اضافات بسیاری همراه خود دارند. حال که این بستهی الحاقی با نام Iceborne تایید و به تازگی روانه بازار شده است، در این نقد خواهیم خواند که آیا این بستهی الحاقی توانسته درخور بازی اصلی موفق کپکام باشد؟ در ادامه با بررسی بازی Monster Hunter World: Iceborne با دنیای بازی همراه باشید.
این نقد پس از تجربهی ۶۰ ساعتهی بازی روی کنسول PS4 نوشته شده است.
همچنین شما می توانید نقد نسخه اصلی بازی Monster Hunter World را از اینجا به قلم محمد رجائی بخوانید.
سرمای کشنده
Monster Hunter World: Iceborne در واقع همان نسخهی Ultimate بازیهای قبلی این سری است و با خود دو محیط کاملا جدید آورده است. محیط اول که اکثر بخش داستانی در آن سپری میشود Hoarfrost Reach است؛ محیطی با آب و هوای شدیدا سرد که باعث شده است موجودات متفاوتی از آنچه که در محیطهای World دیدهایم در آن باشند. طراحی این محیط جدید به طرز کاملا حرفهای و جذاب انجام شده و با اینکه بزرگترین محیط بازی Monster Hunter World است، هیچ یک از مناطق این محیط حس تکراری بودن ندارد و بسیار ساختار جذاب با مناطق مخفی زیادی همراه خود دارد.
همهی ما میدانیم که منطقهی جدید بدون موجودات جدید معنی ندارد. در Hoarfrost Reach با توجه به جَو سردی که وجود دارد، موجودات مناطق سردسیر زندگی میکنند. موجوداتی که هم جدید و اولین بار در Iceborne دیده شدهاند هم موجوداتی که از عناوین قبلی مانستر هانتر بازگشتهاند؛ مانند Barioth و Tigrex. ولی موجودات جدید یا قدیمی صرفا محدود به محیط برفی جدید نبوده و در محیطهای قبلی نیز موجودات جدید دیگری دیده میشود؛ مانند Nargacuga و Glavenus. در این بین تعداد زیادی از گونههای موجودات را داریم مانند Viper Tobi Kadachi که این گونهها صرفا رنگ آمیزی جدید از موجودات قبلی نبوده و رفتار و حرکات کاملا جدیدی نسبت به گونههای اصلی خود دارند که تجربهی کاملا جدید و متفاوتی به شما میدهند.
یادمان نرود که با شروع Icenborne شما وارد Master Rank میشوید که همان G Rank نسخههای قدیمی است. در این رتبهبندی نه تنها موجودات دارای جان و قدرت بیشتری هستند، بلکه تمامی موجودات دارای حرکات جدیدی هستند و همگی زرههای جدید خود را دارند که از نظر ظاهری و مهارتها با زرههای H Rank و L Rank تفاوت دارند.
شکارچیان پیشرفتهتر
در Iceborne سلاحها و زرهها تا درجهی کمیابی ۱۲ بالا میروند و همانطور که گفته شد این زرهها و سلاحها تنها برای موجودات جدید نیست و تمامی موجودات سلاح و زرههای جدید دارند. اما این تنها بخش جدید برای نو کردن تجربهی شما نسبت به بازی پایه نیست. در آیسبورن شما میتوانید Decoration های جدید به دست بیاورید که تراز ۴ هستند، این دکوریشنها برخلاف ترازهای قبلی یا دو مهارت همزمان یا یک مهارت را با تراز بالاتر با خود به همراه دارند. شما در آیسبورن میتوانید پوششهای خود را ارتقا داده تا بتوانید در آنها دکوریشن اضافه کنید که این ترکیب عمق بسیار بیشتری در گیم پلی به بازی پایه اضافه کرده است. ولی این پایان کار نیست؛ در آیسبورن یک مکانیزم کاملا جدید گیم پلی به نام Clutch Claw اضافه شده است که با این مکانیزم شما میتوانید به هیولا چسبیده و کارهای متفاوتی انجام بدهید. برای مثال میتوانید ضربهی سنگینی به قسمتی از بدن هیولا که به آنچسبیدهاید بزنید تا آن قسمت از نظر پوشش پوستی ضعیف شده و ضربههایی که به آن قسمت میزنید آسیب بیشتری به هیولا وارد کند. یا میتوانید با شلیک یک گلوله Slinger جهت حرکت هیولا را تغییر دهید. این کار برای آخرین گزینهی Clutch Claw مناسب است زیرا که اگر موجود به سمت یک دیوار یا موجود دیگر حرکت کند میتوانید با شلیک تمامی گلولههای Slinger ، موجود را به سمت جلو پرتاب کرده و با برخورد موجود به دیوار یا موجود دیگر تا چند ثانیه به زمین افتاده و موقعیت ضربه زدن به موجود را برای شما فراهم شود. باز هم آخر کار نیست و تمامی سلاحهای بازی از حرکات جدید بهره میبرند که تجربهی آیسبورن را یک تجربهی کاملا جدید و متفاوت از بازی پایه کرده است.
شکارچی زشت
محیطهای جدید، سلاحها و زرههای جدید، مهارتهای جدید، مکانیزمهای جدید و حرکتهای جدید. تا به حال که آیسبورن بهترین بسته الحاقی است که تجربه کردهام و هیچ بسته الحاقی از بازیهای دیگر حتی نزدیک به آیسبورن نمیشوند. خیلی از شرکتها محتوایی در حد آیسبورن را به عنوان یک بازی جدید بیرون میدهند؛ ولی آیسبورن بینقص نیست. متاسفانه مشکل طراحی بعضی سلاحها از بازی پایه به آیسبورن نیز منتقل شده و بهبودی از این نظر دیده نشده است. مشکلی که صدای بسیاری از طرفداران را موقع انجام بازی پایه درآورد. برای مثال سلاح Glavenus Greatsword که یکی از محبوبترین سلاحهای سری مانستر هانتر است و طراحی بسیار جذابی دارد که درواقع دم خود Glavenus است. در آیسبورن به یک تکه آهن و چسباندن بخشی از پوست Glavenus تبدیل شده است که جذابیت این سلاح را صفر کرده است و متاسفانه این مشکل برای تقریبا نیمی از سلاحهای جدید رخ داده است.
مشکلی که پیش میآید این است که اگر شما زرههای مختلف را از ستهای مختلف برای استفاده انتخاب کنید، ظاهر شخصیت شما بسیار زننده میشود. فرض کنید کلاهخود شما از یک موجود باشد و زره بدن شما از یک دشمن دیگر و کفشهای شما از دشمن دیگر و به همین ترتیب. برای همین ظاهر بسیار درهم ریختهای پیدا میکنید. در Monster Hunter Generations و برخی دیگر از بازیهای قبلی این مشکل با قابلیت Transmog حل شده بود، که میتوانستید ظاهر یک تکه زره را روی زره دیگری بگذارید. فقدان چنین ویژگی در آیسبورن شدیدا حس میشود و حتی میتواند به تجربهی شما از بازی صدمه بزند؛ چرا که داشتن ظاهر مناسب برای شخصیت خود یک بخش بزرگی از سری مانستر هانتر است.
بهترین بهبود
بزرگترین مشکل بازی پایه نبود محتواب انتهای بازی جذاب بود که نه دلیل خاصی برای فارم بیشتر فراهم میکرد نه روش مناسبی. ولی در آیسبورن این مورد کاملا برطرف شده و شاهد یکی از بهترین محتوای انتهای بازی در سری مانستر هانترهستیم. در محتوای انتهای بازی یک محیط کاملا جدید برای شما باز میشود که این محیط دارای چهار بخش است که هر بخش تشکیل شده از جَو یکی از چهار محیط اصلی بازی است. در هر یک از این چهار محیط موجودات مخصوص آن بخش را میتوانید فارم کنید و هر بخش یک تراز مخصوص به خود را دارد که هرچه بیشتر در یکی از آن چهار بخش فارم کنید تراز آن بخش بیشتر شده و تراز بخشهای دیگر کمتر میشود. و هرچه تراز یک بخش بالاتر برود موجودات قویتر مربوط به آن بخش ظاهر میشوند. هر از چند گاهی میتوانید موجود مورد نظر خود را به طور حتمی احضار کنید و به مبارزه بپردازید. مبارزه با موجودات در این محیط جدید مواد مخصوصی به شما میدهد که برای تقویت کردن بیشتر از حد سلاح و زره شما استفاده میشود.
بهترین تجربهی شکار
Monster Hunter World: Iceborne بدون شک بهترین بستهی الحاقی است که تا به حال برای یک بازی ساخته شده است و اضافات و تغییرات آیسبورن بیشتر مانند یک ادامه برای بازی است و تجربه این بازی شدیدا توصیه میشود.
Resolution
۹٫۵ :Platform: PS4 – Score
Iceborne is without a doubt the best expansion ever made for a game. The added features and changes feel like a sequel for the game and experiencing this game is essential for everyone
(این نقد بر اساس نسخه منتقدین بازی نوشته شده که توسط ناشر بازی در اختیار دنیای بازی قرار گرفته است.)
شخصیت هایی نظیر graletوdanteاومدن تو بازی
دانته گرالت
تازه رویدادها وکراس اور های فوق العاده ی هم داره
کراس اور؟؟؟؟
همچنین بازی اونقدر راحت نیست که تو ذوق بزنه
اینه دیگه
وچه از لحاظ طراحی مپش
مپ نه نقشه
پارسی را پاس بداریم
چه از لحاظ گرافیکی
به به گرافیک
بازی از هر لحاظ عالیه
عالیه
واقعا یکی از بهترین گیم هایی بوده که تا هالا رو کنسولم بازی کردم ممنون از نقد خوبتون .
آره والا
همینطوریه
حالا نه هالا
جلوه های بصریش عالیه
دقیقا
Very nice
دقیقا دقیقه
وری نایس!!!!!!!
بهترین به روزرسانی تا کنون، منطقه یخبندان باعث می شود این بازی دوباره برگرده به عرصه رقابت. بازی پایه ای که احساس کردم از لحاظ طراحی هیولا نسبت به بازی های قبلی از نظر کیفیت کمی پایین تر بود اما با بروزرسانی های بسیاری که در زمینه مکانیک و فهرست یخبندان وجود دارد ، به راحتی یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۹ است. اگه میخواهید بادوستاتون خوش بگذرونید واقعا بازی جذابیه فقط یکم گرون هست الان =))
دقیقا
دقیقا
Very good
پرفکت
بهترین به روزرسانی تا کنون، منطقه یخبندان باعث می شود این بازی دوباره برگرده به عرصه رقابت. بازی پایه ای که احساس کردم از لحاظ طراحی هیولا نسبت به بازی های قبلی از نظر کیفیت کمی پایین تر بود اما با بروزرسانی های بسیاری که در زمینه مکانیک و فهرست یخبندان وجود دارد ، به راحتی یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۹ است. اگه میخواهید بادوستات خوش بگذرونید واقعا بازی جذابیه فقط یکم گرون هست الان =))
دقیقا
دقیقا
very good
پرفکت