بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf
در ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ , 20:00:43
ژانر اکشن، ماجراجویی
کارگردان Kwang Il Han
ناشر نتفلیکس
رده بندی سنی R
مدت زمان '1:23

بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf

مربی گرگ سفید

- میانگین امتیازات متاکریتیک
5 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، ماجراجویی
کارگردان Kwang Il Han
ناشر نتفلیکس
رده بندی سنی R
مدت زمان '1:23
0
در ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ , 20:00:43

سریال The Witcher در سال ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس(Netflix) پخش شد و توانست تا حد زیادی طرفداران این فرنچایز گیمی را راضی کند. حالا پیش از پخش فصل دوم این سریال، شبکه نتفلیکس انیمه ویچر کابوس گرگ را منتشر کرده است. در ابتدای نقد انیمه ویچر کابوس گرگ باید گفت که این انیمه اسپین‌آف سریال ویچر محسوب می‌شود. در ادامه با بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf با دنیای بازی همراه باشید.

انیمه جادوگر کابوس گرگ در سبک دارک فانتزی(Dark Fantasy) ساخته شده و درجه سنی بزرگسال دارد. از مهم‌ترین صداپیشه‌های آن هم می‌توان به تئو جیمز(Theo James)، لارا پالور‌(Lara Pulver)، گراهام مک‌تاویش(Graham McTavish) و مری مک‌دانل(Mary McDonnell) اشاره کرد. انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf پیش‌درآمدی بر سریال ویچر محسوب می‌شود. داستان این انیمه درباره شخصیت گرالت(Geralt) نیست، بلکه ماجرهای استاد او را بازگو می‌کند. وزمیر(Vesemir)، استاد گرالت، در این انیمه نقش محوری دارد و ما با داستان او آشنا می‌شویم.

داستان انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf

بررسی انیمه ویچر کابوس گرگ

داستان انیمه ویچر کابوس گرگ ماجراهای زندگی وزمیر را برای ما به تصویر می‌کشد. داستان از جایی شروع می‌شود که ما شاهد حمله یک هیولا به یک خانواده هستیم. این هیولا ناگهان در دل جنگل ظاهر می‌شود و پدر خانواده و دخترهایش را می‌کشد. اما به لطف حضور وزمیر، پسر خانواده زنده می‌ماند.

سپس شاهد صحنه‌هایی هستیم که در آن یک ساحره سعی دارد ویچرها را عامل مشکلات سرزمین معرفی کند. در واقع تترا گیلکرست(Tetra Gilcrest) می‌خواهد با بدنام کردن ویچرها، کاری کند که حکومت دست به نابودی آن‌ها بزند. اما در تلاش اول در این امر موفق نیست.

در همین حین ما شاهد صحنه‌هایی هستیم که یک الف به دیدار وزمیر می‌آید. او ادعا می‌کند هیولایی که توسط وزمیر کشته شده، تحت کنترل فرد دیگری بوده است. او می‌گوید که چندین دختربچه الف تا به حال گم شده‌اند و همه این مسائل می‌تواند به هم مرتبط باشند. اما وزمیر از کمک کردن به او سر باز می‌زند.

بازی ویچر (The Witcher), نتفلیکس (Netflix)

فلش‌بک‌های انیمه جادوگر کابوس گرگ

اما در ادامه بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf می‌رسیم به فلش‌بک‌هایی که به زندگی وزمیر در دوران کودکی‌اش می‌پردازند. وزمیر در منطقه‌ای کوچک، در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند. آن‌ها نقش خدمتکار برای یک خانواده را دارند. خانواده‌ای که یکی از آن‌ها توسط موجودی تسخیر شده است. وزمیر از همان ابتدا نشان می‌دهد که علاقه‌ای به زندگی کنونی‌اش ندارد و فقط می‌خواهد از این منطقه دور شود و به ثروت برسد. بد نیست اشاره کنیم که در همان سنین، او به دختری به نام الیانا(Illyana) علاقه‌مند می‌شود.

تماشا کنید: تریلر انیمه ویچر کابوس گرگ

وزمیر به شکل اتفاقی با یک ویچر روبه‌رو می‌شود. ویچر او را مجبور می‌کند تا مسیر رسیدن به خانه زن تسخیر شده همراهی‌اش کند. وزمیر در این لحظه برای اولین بار شاهد اعمال ویچرها و بیرون کشیدن یک هیولا از بدن انسان است. ویچر در ادامه از کیسه پولش چند سکه به وزمیر می‌دهد. همین اتفاق موجب می‌شود که او به ویچر شدن علاقه‌مند شود. زیرا می‌بیند که ویچرها می‌توانند بدون مشکل به مناطق مختلف سفر کنند، ماجراجویی‌های مختلف را از سر بگذرانند و در عین حال به تفریح هم بپردازند.

وزمیر نهایتا در یک شب، بدون سر و صدا از خانه فرار می‌کند و این آغاز مسیر او برای ویچر شدن است؛ اما در این بین اوضاع خیلی خوب پیش نمی‌رود. در حدی که او مایوس شده و چیزی تا تسلیم شدنش نمی‌ماند. اما نامه الیانا ورق را برمی‌گرداند. او در نامه می‌گوید که پدر وزمیر از دنیا رفته و چیزی برایش در خانه باقی نمانده است. همین موضوع موجب می‌شود که وزمیر به مسیرش در راه تبدیل شدن به یک ویچر ادامه دهد. او نهایتا به هدف خود رسیده و به یکی از بهترین ویچرهای دوران خود بدل می‌شود.

در ادامه انیمه ویچر کابوس گرگ، وزمیر با تترا راهی ماجراجویی جدیدی می‌شود. در این مسیر اتفاقات مختلفی برای آن‌ها رخ می‌دهد که بهتر است خودتان در صورت تمایل به تماشای‌شان بپردازید.

نقد انیمه ویچر کابوس گرگ

بازی ویچر (The Witcher), نتفلیکس (Netflix)

قبل از تماشای انیمه جادوگر کابوس گرگ باید از خود بپرسید که از تماشای آن چه انتظاری دارید. اگر طرفدار این فرنچایز هستید و سریال تولید شده توسط نتفلیکس را دنبال می‌کنید، پس دیدن این انیمه نیز به شما پیشنهاد می‌شود. البته نباید با انتظار خیلی بالا به سمتش بروید.

در بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf بد نیست در ابتدا کمی روی داستان تمرکز کنیم. داستان به صورت کاملا ناگهانی و بدون مقدمه شخصیت‌ها را معرفی می‌کند و زمان زیادی به مخاطب برای شناختن کامل آن‌ها نمی‌دهند. شخصیت‌های جانبی به خوبی پردازش نشده‌اند و ما صرفا با وزمیر می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم. انگیزه شخصیت‌ها کاملا قابل درک نیست و برخی از اتفاقات اصلا با منطق جور در نمی‌آیند.

مطلب پیشنهادی: جدول زمانی بازی The Witcher

انیمه ویچر کابوس گرگ خشونت بالایی را به تصویر می‌کشد که موجب شده رده سنی آن بزرگسال باشد. اما محتوا آنچنان هم بزرگسالانه نیست. ما انگیزه‌های تترا را به خوبی نمی‌توانیم درک کنیم. این ساحره موجب جنگ و جدل‌های زیادی می‌شود، اما عدم شخصیت‌پردازی صحیح باعث می‌شود که ما اصلا با انگیزه او که در پایان مشخص می‌شود، ارتباط برقرار نکنیم.اقدامات استاد وزمیر نیز برای ما گنگ می‌ماند.

موسیقی متن انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf قابل قبول است. انیمه با یک آواز زیبا شروع می‌شود که به جذاب‌تر شدن مقدمه انیمه کمک می‌کند. از همان لحظات اول متوجه می‌شویم که سازندگان تمرکز زیادی روی صحنه‌های اکشن داشته‌اند. صحنه‌های مبارزات به خوبی کار شده‌اند و هیجان‌انگیز هستند. شاید بتوان گفت اوج این انیمه فقط همان صحنه‌های نبرد با هیولاها است.

جمع‌بندی

بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf

در مجموع می‌توان گفت اگر منتظر فصل دوم سریال The Witcher هستید و فرنچایز گیمی آن را دنبال می‌کنید، دیدن انیمه جادوگر کابوس گرگ می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره شخصیت‌های این مجموعه را در اختیارتان قرار دهد. این انیمه نمی‌تواند شما را در دنیای خود غرق کند و بسیاری از لحظات آن خسته‌کننده است. اگر می‌خواهید این انیمه را تماشا کنید، باید صرفا آن را به چشم یک سری اطلاعات جانبی درباره سریال ببینید. اگر هم اصلا آشنایی خاصی با سریال و فرنچایز ویچر ندارید، بهتر است اصلا به سمت انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf نروید.

این بود بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf. امیدواریم از نقد انیمه ویچر کابوس گرگ لذت برده باشید. نظر شما درباره انیمه ویچر کابوس گرگ چیست؟ آیا از تماشای آن لذت بردید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • موسیقی متن خوب
  • صحنه‌های اکشن مهیج
نکات منفی
  • ریتم خسته‌کننده
  • شخصیت‌پردازی ضعیف کاراکترهای جانبی
  • برخی ضعف‌های فیلم‌نامه‌ای
امتیاز دنیای بازی 5 متوسط
مهدی شریفی
بازی ویچر (The Witcher)نتفلیکس (Netflix)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر