بازی Ghost of tsushima بررسی بازی Ghost of Tsushima
در ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ , 15:15:21
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده Sucker Punch
ناشر شرکت سونی
رده بندی سنی M
پلتفرم PS4

بررسی بازی Ghost of Tsushima

نقد و بررسی بازی روح سوشیما: رقصِ خون در باد

- میانگین امتیازات متاکریتیک
9 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده Sucker Punch
ناشر شرکت سونی
رده بندی سنی M
پلتفرم PS4
0
در ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ , 15:15:21

نخستین بار در خلال رخداد Paris Game Week 2017 بود که با عنوان جدید و انحصاری استودیوی خوش‌نام Sucker Punch یعنی Ghost of Tsushima آشنا شدیم و اکنون پس از ۳ سال انتظار بالاخره توانستیم آن را تجربه کنیم؛ اگر از همراهان و دنبال کنندگان عناوین قبلی ساکرپانچ باشید می‌دانید که این استودیو امضای خود را در تمامی بازی‌هایش می‌گذارد، و بازی کردن آنها حس منحصر به فرد خود را دارا است. علی‌رغم داستان و تمی کاملا متفاوت از ساخته‌های پیشین ساکرپانچ و برخلاف تصور اولیه‌ام که از نخستین نمایش های بازی داشتم، روح سوشیما نیز، یک عنوان «ساکرپانچی» تمام عیار است. در ادامه با آخرین مقالات بازی‌های ویدیویی و بررسی بازی Ghost of Tsushima دنیای بازی را همراهی کنید.

داستان بازی Ghost of Tsushima
دلنشین به مانند نوای آرام بخش فلوت

دهه‌ی ۵۰ میلادی را می‌توان عصر طلایی سینمای ژاپن نامید. آثار کارگردانان بزرگی چون ایسوکه کینوشیتا، یاسوجیرو ازو، کنجی میزوگوچی و البته آکیرا کوروساوا از جمله کلاسیک‌هایی است که تماشای آنها بر هر علاقمندی به سینما و تاریخ آن واجب است. آثاری تاثیرگذار بر رو مدیاهای مختلف در سرتاسر جهان که گذر زمان، به هیچ وجه از جذابیت آنها نکاسته است. نقطه‌ی مشترک تمامی این آثار را می‌توان درون مایه‌ی میهن پرستی و رئالیسم فرم آنها دانست.

در کنار بررسی بازی Ghost of Tsushima راهنمای این بازی را در وبسایت دنیای بازی بخوانید

متاثر از بهترین آن‌ها، در سال ۲۰۲۰، و با ادای دینی مستقیم به آکیرا کوروساوا، استودیوی Sucker Punch که به خاطر ساخت سری inFAMOUS و اسلای کوپر معروف است، یک بازی اکشن ماجرایی سوم شخص جهان باز (Open World) به نام Ghost of Tsushima را ساخته است که در آن تلاش شده تا جایی که امکان دارد و مدیوم بازی‌های رایانه ای اجازه می‌دهد، حال و هوای آثار کوروساوا را به مخاطب القا کند. داستان بازی در نیمه دوم قرن سیزدهم میلادی و در خلال حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن و جزیره ی سوشیما اتفاق می افتد. Khotun Khan (کوتن خان) سردسته مغول‌ها موفق به تسخیر این جزیره می شود و Jin قهرمان بازی Showt of Tsusima را شکست میدهد. جین ساکای در طول داستان بازی تلاش در گردهم آوردن و متحد ساختن افراد و قبایل مختلف و باقی‌مانده در جزیره‌ی سوشیما می‌کند تا بتواند با قدرت این بار به مصاف کوتن خان برود و سرزمین خود را پس بگیرد. این تیپ داستان‌ها را پیش‌تر بارها و بارها دیده و شنیده ایم و چیز جدیدی برای ارائه ندارد. اساسا داستان بازی گوست آو سوشیما یکی داستان کلیشه‌ای و تاحدی قابل پیش بینی است که البته، لحظات خاص و منحصر به فرد خود را دارد و آن را نجات می‌دهد. در مقایسه با آثار کوروساوا اما، شباهت‌ها یکی مد سیاه و سفیدی است که به Kurosawa Mode موسوم است و می‌توانید آن را فعال کنید و برای دقایقی یک مقدار تغییر فاز بدهید! و دیگری درون مایه‌ی میهن پرستی و دفاع در مقابل بیگانگان با اتحاد و همبستگی.

جهان خلق شده در بازی Ghost of Tsushima یکی از زنده ترین و زیباترین دنیاهایی است که در یک بازی Open World خلق شده است. نقشه‌ی بازی از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده که تقریبا ۳ اقلیم متفاوت با جزیات منحصر به فرد خود را دارند و که هر یک از ۳ فصل روایی داستان (Act) در یکی از این مناطق سه گانه اتفاق می افتد که می‌توانید به قسمت های قبلی نیز به گشت و گذار بپردازید. در بازی خبری از Level Gate (که یکی از مهوّع ترین و چرند ترین مکانیزم‌هایی است که در یک بازی جهان باز می‌تواند وجود داشته باشد) نیست. می‌توانید به هر جای نقشه که دلتان خواست بروید و برای دشمنان در مناطق مختلف سطح (Level) تعیین نشده است. از این رو لذت پرسه زدن در جای جای نقشه‌ی بسیار بزرگ و به شدت غنی جزیره‌ی سوشیما، بدون این که بازی برایتان تعیین و تکلیف کند که چه زمانی، بتوانیم در یک منطقه برویم فوق العاده بالا است. رابط کاربری بازی بسیار زیبا و کارآمد، و در عین حال سبک و سریع بوده و تقریبا همه چیز دم دستتان است. علی‌رغم مکانیزم‌ها و قابلیت‌های بسیار فراوان بازی کنترلِ بازی بسیار روان و خوش‌دست است. سیستم مکانیابی بازی اما، چیزی است که تا کنون مشابه آن دیده نشده است. در بازی هیچ Mini-Map (نقشه کوچک)ی وجود ندارد و با نشان کردن نقطه ی مورد نظر روی نقشه‌ی اصلی، با استفاده از جهت وزش باد متوجه می‌شوید که مسیر مشخص شده کدام سمت است. این مکانیزم بسیار جالب و تازه، در ابتدا شاید در کمی سخت و گیج کننده باشد اما پس از مدتی به آن عادت می کنید و از دیدن تکان خوردن علفزارها و درختان با وزش باد لذت خواهید برد!

گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima

در نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima سیستم مبارزات بازی بسیار نرم و ساده طراحی شده است؛ چهار حالت مبارزه مختلف (Stance) برای Jin تعیین شده که برای نبرد با چهار کلاس مختلف دشمنان بازی (نیزه‌دارها، سپردارها، شمشیردارها، دشمنان غول‌پیکر) متناسب هستند و به راحتی قادر خواهید بود بین آن ها سوئیچ کنید. شمشیر‌زنی و نبرد ها بسیار لذت بخش بوده و و مشکلی را در طی آن احساس نخواهید کرد. نکته‌ی قابل توجه در نبردهای Ghost of Tsushima این است که  در آن شما نمی توانید روی یک دشمن به خصوص قفل کنید (Lock on Target) و باید بصورت مستقیم و رو در روی دشمن قرار بگیرید و ضربات را وارد کنید که این مورد تا دستتان بیاید امری زمان بر بوده و باعث شده مبارزات حالت آزادانه تری داشته باشد.

مانند تمامی بازی‌های Open World دیگر در گوست آو سوشیما، المان های نقش آفرینی نیز وجود داشته و شما قادر هستید تکنیک‌های جدیدتری را بیاموزید و در نبردها و گشت و گذار در جزیره سوشیما از آن بهره‌مند شوید. قابلیت مخفی کاری نیز در بازی وجود دارد که مختار هستید به صورت مخفیانه به یک پایگاه مغول‌ها وارد شوید و آهسته و تک به تک آن‌ها را از پای در بیاورید یا مانند یک سامورایی واقعی و رخ در رخ حریف بطلبید و آنجا را پاکسازی کنید. البته، منهای مراحلی از بازی که به اقتضای داستان، مجبور هستید کل یک بخش را بصورت مخفیانه و بدون دیده شدن به اتمام برسانید. Jin، لیستی بلندبالا از گجت‌ها و لوازم مخصوص یک سامورایی واقعی در دوران شوگان را در اختیار دارد که در طول داستان و ماجراجویی او بسیار کارآمد خواهد بود. تنوع مراحل نیز بسیار عالی است و به جز مراحل اصلی چندین تیپ مرحله‌ی فرعی و مینی-گیم برایتان تدارک دیده شده که اصلا گذر زمان را حس نمی‌کنید و از گیم‌پلی متنوع Ghost of Tsushima لذت خواهید برد.

در سال ۲۰۲۰ و آخرین روزهای نسل هشتم کنسول‌های بازی هستیم و انواع و اقسام عناوین OW از بهترین و خوش‌نام‌ترین استودیوهای بازی روانه بازار شده است و بسیار سخت خواهد بود که عنوانی منحصر به فرد در این سبک ساخت. ساکرپانچ اما، ترکیبی دلنشین و جذاب از مکانیزم‌هایی آشنا و جدید را در دنیایی بی نهایت زیبا خلق کرده و آن را با گیم‌پلی جذاب و همیشگی مختص خود ترکیب نموده است که توانسته جای خود را میان عناوین Open World باز کند.

Ghost of Tsushima, Sucker Punch, شرکت سونی (Sony)

سه قسمت مختلف جزیره سوشیما، به لحاظ جغرافیایی و معماری با یکدیگر متفاوت هستند و بناهای مختلفی را در هر منطقه شاهد خواهید بود که مجموعا یکی از متنوع‌ترین جهان‌های بازی در میان تمامی عناوین Open World را در روح سوشیما شاهد هستیم.

موسیقی بازی Ghost of Tsushima

موسیقی بازی کمک بسیاری در راستای هر چی زنده‌تر شدن دنیای Ghost of Tsushima کرده است. دو موزیسین بریتانیایی و ژاپنی یعنی آقایان Ilan Eshkeri و Shigeru Umebayashi که بیشتر برای ساخت موسیقی در فیلم کلاسیک و تحسین‌شده‌ی «در حال و هوای عشق»، محصول سینمای هنگ‌کنگ معروف است، در کنار یکدیگر وظیفه‌ی ساخت موسیقی بازی را بر عهده داشته‌اند تا بازی ضمن حفظ اصالت خود و ارائه ی محتوای اصیل شرقی، برای مخاطب بین‌المللی نیز جذاب باشد.

در دنیای بازی بخوانید: بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

نواهای موسیقی اصیل و محلی بازی بسیار روح‌نواز است و حسی فوق‌العاده را به مخاطب القا می کند. صداگذاری و دوبله ی ژاپنی بازی، یک سر و گردن از تیم دوبله‌ی انگلیسی بازی بالاتر است. در نسخه‌ی انگلیسی تنها شخصیت های اصلی دیالوگ‌ها را به شکل مناسبی ادا می کنند و سایر دوبلورها و شخصیت‌های جانبی کیفیت دوبله‌ی معمولی‌ای را ارائه می دهند. این درحالی است که دوبله ی ژاپنی بازی بی‌نظیر است. اصلا بازی کردن چنین عنوانی با دوبله‌ی ژاپنی یک امر واجب است و به شدت پیشنهاد می‌کنم شما هم همین کار را انجام دهید. کیفیت صداهای محیطی مانند باد و ضربات و سایر افکتها نیز نمره قبولی دریافت می‌کنند.

یکی از نکات بسیار جذاب Ghost of Tsushima شخصی‌سازی پوشش Jin و ادوات او است. لیست بلندبالایی از انواع و اقسام مختلف و متنوعی از لباس‌ها برای جین در نظر گرفته شده که می‌توان آن ها را به سلیقه‌ی خودتان شخصی‌سازی کنید. کلاه، ماسک، غلاف کاتانا و خنجر، رنگ تیر و کمان، زین اسب،  و تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در Ghost of Tsushima قابل شخصی سازی هستند. لباس‌ها تنها از لحاظ ظاهری با یکدیگر متفاوت نیستند، بلکه هر یک ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. مثلا یکی مدت زمان آهسته کردن زمان در حین نشانه‌روی با تیروکمان را طولانی‌تر می کند، یا دیگری محافظت بیشتری در مقابل ضربات دشمنان دارد. برخی از این لباس‌ها با پیشروی و انجام ماموریت های اصلی آزاد می شوند برای دسترسی به بقیه، بایستی ماموریت های جانبی که عموما در انتهای آن‌ها منتج به یک دوئل بسیار خفن می‌شود را با موفقیت به اتمام برسانید.

شخصی سازی بازی Ghost of Tsushima

ساکرپانچ، یکی از استودیوهای مورد علاقه‌ی من، همواره تلاش کرده تا بازی‌هایش به عنوان یک سرگرمی، در وهله‌ی اول یک گیم‌پلی جذاب و خوش ساخت را ارائه دهد. یک قهرمان جدید به نام Jin از سرزمین خورشید ظهور کرده و به لیست بلندبالای قهرمانان محبوب و دوست‌داشتنی PlayStation اضافه شده است. با وجود تمام نکات قوت و اندک نکات ضعف، Ghost Of Tsushima حسن ختامی بر عناوین انحصاری کنسول PlayStation به شمار می‌رود، عنوانی خاطره‌انگیز و به یادماندنی که تجربه‌ی گشت و گذار در قرن سیزدهم ژاپن باستان و نبرد دلاورانه با مغول‌های وحشی و متجاوز را به ارمغان می‌آورد. تجربه‌ی آن را به تمامی علاقمندان به بازی‌های اکشن ماجرایی و Open World توصیه می‌کنم.

Platform : PS4 – Score : 9/10

Sucker punch’s swan song to PlayStation 4 marks a new era for the studio. An exhilarating ride through Mongol occupied japan with its charismatic hero Jin, Ghost of Tsushima marks the birth of a new PlayStation icon that managed excite us with its captivating  open world and gorgeous art design. This is the game Open world enthusiasts should be very excited about.

همانطور که مدتی پیش اعلام شده بود، محدودیت انتشار نقد‌ها و نمرات بازی Ghost of Tsushima مدتی قبل برداشته شد و علی‌رغم انتظارات موجود، به نظر می‌رسد بازی نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید نظر منتقدان و رسانه‌های مطرح بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کند.

بازی روح سوشیما (Ghost of Tsushima) جدیدترین و بزرگ‌ترین اثر استودیو Sucker Punch‌ است که در روز جمعه ۲۷ تیر ماه به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. بازی روح سوشیما برای اولین بار در آبان ماه سال ۹۶ و در رویداد paris games week با انتشار تریلری کوتاه به‌طور رسمی معرفی شد و شش ماه بعد اولین تریلر از گیم‌پلی بازی در E3 2018 رونمایی شد. پس از آن Ghost of Tsushima به سکوت خبری رفت و در میان همواره گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون جدید‌ترین ساخته استودیو Sucker Punch وجود داشت. به هر صورت در نهایت تاریخ انتشار بازی در اسفند ۹۸ مشخص شد.

اما اتفاقی که کسی پیش‌بینی آن را نمی‌کرد، فراگیری ویروسی به نام کرونا بود که تقریباً بر تمام کسب و کار‌های جهانی تاثیرات بسیاری گذاشت. از طرفی دیگر کمپانی سونی انحصاری دیگری را در صف انتشار داشت که شاید با توجه به سابقه آن از اهمیت بالاتری میان مخاطبان برخوردار بود. انتشار بازی The Last of Us: Part II نیز متاثر از شرایط به وجود آمده توسط ویروس کرونا شد و از همین رو به تعویق افتاد و همین مساله باعث شد که سونی مجبور به تاخیر انتشار Ghost of Tsushima به عنوان دیگر بازی انحصاری خود در سال ۲۰۲۰ شود.

بررسی بازی Mortal Kombat 1 در دنیای بازی

در نهایت بازی Ghost of Tsushima با تمام این اتفاقات  در تاریخ ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۹ عرضه خواهد شد و ساعتی پیش، نقد‌ها و نمرات بازی Ghost of Tsushima منتشر شد. همچنین تریلر هنگام عرضه بازی روز گذشته منتشر شده که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید:

در ادامه شما را به مطالعه خلاصه‌ای از نقد‌های رسانه‌های معتبر از بازی روح سوشیما دعوت می‌کنم:

آی‌جی‌ان: ۹۰

بازی روح سوشیما یک ماجراجویی عظیم و پر از شمشیر زنی و سامورایی است که در اکثر اوقات زیبایی‌های بصری و نبردهای عالی آن مجذوب کننده است. سیستم شمشیر زنی در بازی با معرفی پیوسته توانایی‌های جدید خود، گیم‌پلی ۴۰ الی ۵۰ ساعته بازی را به‌شدت چالش برانگیز و سرگرم‌کننده کرده است. اما برخی از جنبه‌های بازی به شکل شگفت‌آوری که در میان عناوین انحصاری سونی نادر است، از بهبود یافتن و پولیش‌های نهایی جا افتاده‌اند. به خصوص وقتی صحبت از هوش مصنوعی و سیستم مخفی‌کاری بازی می‌شود، نمی توانم که این مساله را در نظر نگیرم. به هر صورت روح سوشیما هنوز هم یک ماجراجویی اکشن و لذت‌بخش در ژانری است که مدت‌هاست فاقد عناوین دوست‌داشتنی بوده است.

گیم‌اینفورمر: ۹۵

بازی روح سوشیما به‌سختی حاوی عرفان و احساس عاطفی فیلم‌های بزرگ سامورایی است. خط مش بازی کاملاً هدفمند است. استودیو ساکر‌پانچ حالت بازی «کوروساوا» را در بازی قرار داده است که بسیار بیشتر از یک پرده سیاه و سفید نمایان کرده است. صداگذاری و فیلتربندی رنگ در این حالت بسیار خوب کار شده است. اما بازی در پس پرده این مود سیاه و سفید، یک روایت زیبایی شناختی است که خود را قاطعانه به عنوان یک اثری از حماسه‌ سامورایی نشان می‌دهد.

پوش‌اسکوئر: ۹۰

بازی روح سوشیما یک اثر لذت‌بخش برای بازی کردن و یک عنوان زیبا برای دیدن است. استودیو ساکر‌پانچ یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های جهان‌باز این نسل را ساخته است. سیستم نبرد‌ها در بازی بسیار رضایت بخش است که در خدمت داستانی جذاب، گیمر را درگیر بازی می‌کند. بر خلاف سایر عناوین جهان‌باز دیگر، بازی بسیار متمرکز و تصفیه شده عمل می‌کند و تقریباً همه چیز در بهترین حالت خود به گیمر ارائه می‌شود. این بازی یک اثر انحصاری عالی دیگر از یک استودیو شخص‌ثالث برای کنسول پلی‌استیشن ۴ است.

گیمز‌بیت: ۸۵

بازی به اندازه کافی جسورانه نیست اما روح سوشیما رضایت هواداران را جلب خواهد کرد و برای مدتی گیمر‌ها را شاد و سرگرم نگه خواهد داشت.

گیم‌اسپات: ۷۰

بازی از صحنه‌ها و تکنیک‌های سینمایی به غایت نفس‌گیری بهره می‌برد و در نهایت این مساله در کنار اتمسر زیبای جهان‌باز، روح سوشیما را بالا نگه داشته است. اما نقاط ضعف ذاتی و نقص‌ها و لبه‌های کسل‌کننده بازی هنوز وجود دارد. بازی روح سوشیما در بهترین حالت خود، زمانی است که سوار بر اسب خود می‌شوید و در جهان زیبای آن می‌رانید و یک دستتان هم روی دکمه screenshot است تا از زیبایی‌های آن برای خود تصویر جمع کنید و اجازه دهید نشانه‌های زیست‌‌محیطی شما را در رسیدن به ماموریت بعدی راهنمایی کند. اما در گیم‌پلی بازی کم می آورد.

نقد و بررسی بازی روح سوشیما: گاردین: ۶۰

برخلاف سری بازی‌های Assassin’s Creed که همیشه از عناصر تاریخی به عنوان مراحلی برای پیش‌برد داستان خود استفاده می‌کنند، روح سوشیما گاهی چنان درگیر خطوط داستانی سامورایی کلاسیک می‌شود که فراموش می‌کند شخصیت اصیل خود را داشته باشد. بعد از اینکه متوجه شدم از شدت حوصله سر رفتن خود در میان ماموریت‌های داستانی، با تلفن همراه‌ام بازی می‌کنم، تصمیم گرفتم مدتی به کل هرچه ماموریت هست را فراموش کنم و از تعقیب کردن روباه‌ها در بازی لذت ببرم. در چشمه‌های آب گرم حمام کنم و در جستجوی کمان افسانه‌ای از کوهی بالا بروم. بازی زیباترین تصویر از ژاپن دوره سامورایی‌ها را نشان می‌دهد و هر زمان که از ضرب و شتم مغول ها خسته شدید (که زیاد پیش می‌آید)، می‌توانید به گوشه‌ای بروید و برای ساعت‌ها نماهای زیبا را تماشا کنید.

وی‌جی توئنی‌فور سِوِن: ۶۰

بازی لحظات زیبایی برای خود دارد. اما مانند کاراکتر اصلی آن در ساعات ابتدایی، گذشته است که بازی را رها نمی‌کند. بازی بسیار آسان است. نتیجه نگرفتن و به اهداف قابل قبول نرسیدن و تشویق نشدن در بازی روح سوشیما باعث می شود تا احساس کنید فقط یک سری کارهای بیهوده را انجام می‌دهید. در حال تجربه بازی بیشتر اوقات متوجه شدم که افکارم به جای تمرکز بر اثر در جای دیگری سیر می‌کند و بازی در جذب تمرکز گیمر ضعیف عمل کرده است. مانند یک سامورایی، روح سوشیما یک یادگار از گذشته است که امروز تحویل ما شده.

نمرات بازی Ghost of Tsushima
میانگین نمرات بازی Ghost of Tsushima در Metacritic

گیم پلی بازی Ghost of Tsushima

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2

تم داینامیک بازی Ghost of Tsushima

اکانت توییر بازی در توییتی اعلام کرد که تم داینامیک بازی Ghost of Tsushima از هم اکنون در اختیار طرفداران قرار دارد.

اکانت رسمی توییتر Ghost of Tsushima اعلام کرد که تم داینامیک این بازی به‌صورت پریمیوم در اختیار کاربران و علاقمندان قرار گرفته است. پوسته‌های متحرک زیادی برای  رابط کاربری پلی‌استیشن ۴ وجود دارد و بعضی از آنها بسیار خوب هستند. اما تم داینامیک بازی Ghost of Tsushima یکی از خلاقانه‌ترین پوسته‌های طراحی شده برای پلی‌استیشن ۴ است. محیطی نقاشی شده و بسیار زیبا با موسیقی گوش‌نواز و طراحی جذاب منو‌ها، از ویژگی‌های مهم این پوسته متحرک است.

برای دریافت این تم در صورت خرید دیجیتالی باید نسخه Deluxe آن را تهیه کرده باشید. در صورت خرید فیزیکی نیز برای در اختیار داشتن این پوسته باید نسخه Collector آن را خریداری کرده باشید. راه سوم برای تهیه این پوسته، پیش‌خرید کردن هر کدام از نسخه‌های بازی است. پیش‌تر جزئیات فراوانی از انواع نسخه‌های بازی منتشر شده بود. Ghost of Tsushima در چهار نسخه Standard، Special، Digital Deluxe و نسخه Collector عرضه خواهد شد.

کاراکترهای بازی Ghost of Tsushima

سیستم مبارزi بازی Ghost of Tsushima

مدیر خلاقیت استودیو Sucker Punch در گفتگو با VG247 گفته است که سیستم مبارزه بازی Ghost of Tsushima، کاملاً احساس یک سامورایی را به گیمر خواهد داد.

در حالی که دنیای آزاد و جهانِ باز بازی روح سوشیما، مکانیک اکتشافات و پیش‌فرض‌های روایت در بازی بسیار برجسته و عالی به‌نظر می‌رسند، اما سیستم مبارزات بازی یکی از معدود عناصری است که هنوز بسیاری از کاربران و منتقدان از آن مطمئن نیستند. هر چند به‌تازگی در گیم‌پلی منتشر شده در برنامه هفته گذشته State of Play، شاهد بخشی از نبرد‌های تن به تن در بازی بوده‌ایم، اما این مقدار کافی نبوده و هنوز تردید‌هایی در مورد این عنصر مهم بازی وجود دارد. از این رو استودیو Sucker Punch، سازنده Ghost of Tsushima در این خصوص اطلاعاتی ارائه داده است.

جیسون کانل (Jason Connell) مدیر خلاقیت بازی در طی مصاحبه اخیر خود با وبسایت VG247 در مورد جنبه خاصی از سیستم مبارزات بازی صحبت کرده است. در واقع کاراکتر جین گاهی باید در میانه نبرد، شکل مبارزه خود را تغییر دهد تا متناسب با موضع‌گیری او در مقابله با انواع مختلف دشمنان قوی و ضعیف بازی باشد.

ما در گیم‌پلی منتشر شده در State of Play بخشی از نبرد‌های جین را نشان دادیم. در واقع گیمر باید متناسب با دشمن خود، شکل و استراتژی مبارزه خود را انتخاب کند. برای همین در میانه نبرد می‌توان شکل مبارزه را تغییر داد.

طبق گفته کانل، سیستم stances مکانیکی است که طراحی شده تا به‌گونه‌ای باور‌پذیر، تجربه‌ای درست را از نبرد‌های سامورایی به کاربر منتقل کند.

می‌خواهیم که بازیکن کاملاً احساس سامورایی بودن را داشته باشد. بنابراین سیستم stances بخش مهم و بزرگی از مبارزات بازی است. چرا که با توجه به اینکه چه دشمنی با چه قدرتی سمت شما می‌آید، بتوانید به‌سرعت شکل مبارزه خود را تغییر دهید.

بعد از انتشار نمرات بازی روح سوشیما، بازی‌سازهای مختلف این موفقیت را به توسعه‌دهندگان بازی در استدیو Sucker Punch تبریک گفتند. مانند تمام انحصاری‌های سونی، استدیوهای دیگر این شرکت تبریک‌های معمول خود را در قالب تصاویر هنری مختلفی در حساب توییتر خود منتشر کردند.

استدیو ناتی داگ (Naughty Dog) با انتشار یک تصویر هنری بسیار زیبا انتشار بازی Ghost of Tsushima را تبریک گفتند. در این تصویر هنری «جین»، شخصیت اصلی بازی روح سوشیما، را در کنار «اِلی»، شخصیت اصلی بازی The Last of Us: Part II، نشان می‌دهد که در حال کشتن کلیکرها هستند.

تصویر هنری Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II

استدیوی بعدی، استدیو Insomniac Games بود که تصویری از Ratchet، شخصیت اصلی سری بازی Ratchet and Clank، در لباس یک سامورایی بر روی کاور بازی Ghost of Tsushima منتشر کند. این استدیو نیز در حساب توییتر ضمن تبریک اعلام کرد که حالا آخر هفته‌ها با بازی روح سوشیما سرگرم خواهند شد.

تصویر هنری Ratchet and Clank و بازی Ghost of Tsushima

استدیو «سانتا مونیکا» (Santa Monica Studio)، سازنده سری عنوان God of War، نیز تبریک خود را این‌گونه در حساب توییتر خود اعلام کردند:

دو روح و یک پسربچه (و یک روباه).

تبریک به تیم Sucker Punch برای انتشار رسمی بازی Ghost of Tsushima! نمی‌توانیم صبر کنیم تا در دنیای زیبایی که شما خلق کرده‌اید بازی کنیم.

دوستان شما در استدیو Santa Monica

تصویر هنری بازی God of War و Ghost of Tsushima

مطلب پیشنهادی: بررسی بازی Alan Wake 2

استدیو Bend در توییت دیگری با انتشار تصویر هنری زیر انتشار بازی را به سازندگان آن تبریک گفت.

تصویر هنری بازی Days Gone و بازی Ghost of Tsushima

استدیو «مدیا مولکول» (Media Molecule)، سازنده Dreams، نیز با انتشار ویدیویی زیبا انتشار بازی Ghost of Tsushima را به سازندگان آن تبریک گفت. این ویدیو را می‌توانید از این لینک تماشا کنید.

این بود نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima در دنیای بازی. نظر شما درباره‌ی بازی Ghost of Tsushima چیست؟ نظر خود را در مورد نمرات و گیم‌پلی بازی روح سوشیما با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • گرافیک بسیار زیبا و چشم نواز و سیستم مسیریابی با باد
  • محیطهای متنوع که شبیه یک تابلوی نقاشی هستند
  • جهان زنده و نقشه پرجزییات بازی
  • تنوع بالای ماموریت های بازی
  •  موسیقی زیبا
نکات منفی
  • – دوبله‌ی انگیسی معمولی
  • – سیستم مخفی کاری نه چندان دقیق بازی
  • – انیمیشن‌های چهره
امتیاز دنیای بازی 9 شگفت‌انگیز
کیوان عادتی

War Has Changed

Ghost of TsushimaSucker Punchشرکت سونی (Sony)
نقد و بررسی بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر