بررسی بازی Conglomerate 451 بررسی بازی Conglomerate 451
در ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ , 21:00:00
ژانر کاوش مقبره، استراتژی، علمی-تخیلی
سازنده RuneHeads
ناشر -
رده بندی سنی -
پلتفرم ایکس‌باکس وان- پلی‌استیشن ۴- رایانه‌های شخصی- نینتندو سوییچ

بررسی بازی Conglomerate 451

نقد و بررسی بازی Conglomerate 451

60 میانگین امتیازات متاکریتیک
5.5 امتیاز دنیای بازی
ژانر کاوش مقبره، استراتژی، علمی-تخیلی
سازنده RuneHeads
ناشر -
رده بندی سنی -
پلتفرم ایکس‌باکس وان- پلی‌استیشن ۴- رایانه‌های شخصی- نینتندو سوییچ
3
در ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ , 21:00:00

بازی های استراتژی در گذشته به دلیل نبود امکانات گرافیکی و تازه بودن صنعت گیم به زیر ژانر های بیشتری نسبت به امروز طبقه بندی می‌شوند. در ادامه با نقد و بررسی بازی Conglomerate 451 همراه بخش بررسی بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

indie

سبک Dungeon Crawler یکی از این سبک های گمنام دنیای گیم در این چند دهه ی اخیر به حساب می‌آید. سبکی که با جهت‌گیری کاربران به بازی های اکشن کم‌کم نفوذ و محبوبیت خود را در این صنعت گسترده از دست داد.
بازی Conglomerate 451 سعی دارد تا با ترکیب این سبک و برخی المان های روگ لایک و همچنین با اعمال یک تم سایبرپانکی در زمانه‌ای که شاید بتوان گفت دیگر امیدی به بقای برخی سبک های قدیمی وجود ندارد، دست به زنده کردن این ژانر بزند. اما گویا در این راه موفق نمیشود.

Conglomerate 451 یک بازی استراتژی است که در آن شما باید با کنترل یک تیم ۳ نفره از کلون های جنگی مراحل بازی را به پیش ببرید و آرامش را به منطقه ی ۴۵۱ باز گردانید.

indie

بازی داستان خاصی ندارد، صرفا در ابتدای بازی یک پیش‌زمینه به بازیکن می‌دهد تا بازیکن بداند که وارد چه دنیایی می‌شود و هدف او در بازی چیست. بازی در سال ۲۰۹۹ روایت می‌شود. شهر Conglomerate دچار هرج و مرج و جنگ داخلی شده است، شرکت های فاسد بخش ۴۵۱ را به دست گرفته‌اند و با گروه های خیابانی دست به جنایات بی‌شماری می‌زنند و دولت برای مقابله با دست به دامن آژانس های خصوصی می‌شود.

در دنیای بازی بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک قدیمی

بهترین بازی های استراتژیک قدیمی

دولت به آنها این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از کلون‌ها آرامش را به این شهر بازگردانند. شما در نقش مامور یکی از این آژانس ها قرار می‌گیرید و باید با ساخت یک تیم ویژه از کلون ها و فرماندهی آنان شهر را از دست اشرار نجات دهید.
داستان بازی در همینجا تمام میشود. بازی دو حالت «داستانی» و «بی‌نهایت» را دارد. در حالت داستانی بازیکن در ۷۵ هفته فرصت پاکسازی منطقه را دارد«هر ماموریت ۱ هفته زمان می‌برد»، اما در حالت بینهایت صرفا تعداد هفته ها شمارش می‌شود و هیچ محدودیتی برای زمان بازی وجود ندارد.

شخصیتی به نام «دیپلومات» در بازی وجود دارد که گاهی اوقات ماموریت های خاصی از طرف دولت برای شما تدارک می‌بیند. این ماموریت ها معمولا سخت‌تر هستند و پاداش بیشتری به شما می‌دهند.

۵ شخصیت دیگر در آژانس به عنوان دستیار های شما فعالیت می‌کنند و به شما در پیشرفت ماموریتتان کمک میکنند.

بهترین ویژگی Conglomerate 451 گیمپلی آن محسوب میشود. شما مستقیما در ماموریت حضور ندارید بلکه با یک پهپاد میدان نبرد را مشاهده میکنید و دستوراتتان هم توسط یک اوپراتور به کلون هایتان ارسال می‌شود. تیم شما از ۳ کلون تشکیل می‌شود و هر کلون ۴ توانایی مخصوص برای خودش دارد. این توانایی ها در ۳ دسته ی حمله، دفاع و درمان طبقه بندی می‌شوند.

بررسی پیشنهادی

بررسی بازی Cloudpunk

نبرد زمان محدودی برای انتخاب نوع حمله به شما نمیدهد و شما میتوانید با نهایت آرامش فعالیت مناسب در نبرد را انتخاب کنید. این نکته برای کسانی که اولین بار است که به این سبک وارد می‌شوند بسیار مفید است. دشمنانتان نیز معمولا در گروه های۱ تا ۳ نفره با شما روبرو میشوند. نسبت به سختی مرحله تعداد دشمنانی که با آنها در هر درگیری روبرو می‌شوید فرق دارد.

به عنوان مثال در مراحل سخت‌تر شما ممکن است با ۲ گروه ۳ نفره به طور همزمان مبارزه کنید. میتوانید انتخاب کنید که حملاتتان روی کدام قسمت از بدن حریفتان انجام شود. حمله روی هر قسمت مزیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال حمله روی سینه و شکم احتمال برخورد بالایی را دارد اما حمله به سر دمیج بیشتر و احتمال برخورد کمتری را دارا است.

بررسی بازی Conglomerate 451
بهترین قسمت بازی گیمپلی آن محسوب میشود

قبل از شروع هر ماموریت شما در فضای مدیریتی آژانس قرار می‌گیرید. در اینجا شما میتوانید کلون های دلخواه خودتان را بسازید، بدن و اسلحه های آنها را به‌روز کنید و اگر آسیب دیده‌ بودند آنها را تحت درمان قرار دهید. آژانس شما توانایی ساخت و نگهداری ۱۴ کلون را دارا است

در فرآیند ساخت کلون بازی دست شما را کاملا باز گذاشته است، هشت کلاس مختلف برای ساخت کلون وجود دارد که با توجه به نوع ماموریت انتخابی و باقی اعضای گروه میتوانید آن ها را انتخاب کنید. هر کلاس توانایی ها و سلاح خاص خودش را دارا است که میتوانید با جستجو در هر ماموریت و یا پیشرفته کردن بخش نظامی دفترتان تعداد و مزایای این فعالیت ها را بالا ببرید.
علاوه بر آن میتوانید با تغیر در ساختار DNA هر کلون توانایی خاصی به آن بدهید. ساخت کلون های پیشرفته به مقدار منابع بیشتری نیاز دارد و کلون های ساده هیچگونه منبعی مصرف نمیکنند. دفتر شما دارای چند بخش پژوهشی است و برای پیشرفته کردن تجهیزاتتان باید پیشنیازهای پژوهشی هر بخش را کامل کنید.

نقد و بررسی بازی Conglomerate 451
۴ شرکت فاسد منطقه ۴۵۱ را تحت سلطه خود دارند

منطقه ۴۵۱ تحت نفوذ ۴ شرکت فاسد است و شما با انجام هر ماموریت مقداری از نفوذ و قدرت این شرکت ها را کمتر میکنید. دشمنان بازی تنوع قابل قبولی دارند و مبارزه با هر گونه به اسلحه ها و کلون های خاصی نیاز دارد. ۶ محله در بازی وجود دارند که شما باید ماموریت هایتان را در آنها انجام دهید.

راهنمای ایکس باکس سری ایکس: آموزش راه اندازی و تنظیمات تا کار با کنسول

ماموریت های شما شامل جستجو برای یک قطعه ی خاص، پاکسازی کامل نقشه، کشتن یک هدف خاص و یا انجام دادن یک فعالیت خاص«مانند مسدود سازی لوله های گاز» است. ساختار هر محله نسبت به محله ی دیگر متفاوت است اما بر خلاف المان های روگ‌لایک هر محله نقشه ی ثابتی دارد و پس از گذراندن ۲ یا ۳ ماموریت  نقشه برای شما تکراری می‌شود. اما از طرفی بازی شما را با دشمنان قوی به چالش میکشد و تعادل خوبی در بازی بر قرار می شود.

سیستم هدایت تیم در هنگام نبرد قابل قبول است اما در هنگام گشت و گذار تبدیل به پاشنه ی آشیل گیمپلی میشود.  بازی حرکات شما را محدود می‌کند، شما صرفا میتوانید طبق یک دستگاه مختصات ۲ بعدی به چپ و راست و جلو و عقب بروید و این حالت گیمپلی بازی را بیش از اندازه محدود و خشک میکند.

وقتی صحبت از فضای سایبرپانکی میشود گرافیک بازی یکی از اولین فاکتور هایی است که مورد توجه واقع می‌شود. نورپردازی و طراحی هنری هر یک از محله های بازی و به ویژه محله ی The Deep چشم نواز و زیباست. اما اگر بخواهم دقیق‌تر بشوم باید بگم که بافت های بازی کیفیت پایینی دارند. سازنده میتوانست در کمترین حالت کیفیت کاراکترهای داخل دفتر را بهبود ببخشد اما انگار هیچ دلیلی برای اینمار نمی‌بیند.

کوتاه بخواهم بگم این است که Conglomerate 451 میتوانست در زمینه گرافیک حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد، میتوانست با بهبود کیفیت در این نسل که ارزش و توجه بیشتری به گرافیک بازی ها می‌شود توجهات را به خودش جلب کند اما این فرصت خوب را از دست داده است.

indie

بازی Conglomerate 451 از همان اول با انتخاب سبک خاص خود راه سختی را برای دیده شدن انتخاب میکند، با وجود ایده ی جدید و دوست داشتنی ترکیب سبک خود با فضای سایبرپانکی اما بازی فرصت های خود برای تبدیل شدن به یکی از بهترین های این سبک را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد. تنها برگ برنده ی بازی گیمپلی طبقه بندی شده و منظم آن است که فدای کم کاری استودیوی سازنده می‌شود.

اگر به بازی های استراتژی نوبتی علاقه‌مند هستید و به دنبال یک فضای جدید در این سبک می‌گردید این بازی میتواند شما را برای ۲ یا ۳ ساعت سرگرم کند.

If you are interested in turn based strategy games and are looking for a new atmosphere in this genre, Conglomerate 451 can entertain you for like 2 or 3 hours.

نقد و بررسی بازی Conglomerate 451 براساس نسخه منتقدین بازی که توسط سازنده آن، شرکت RuneHeads در دسترسی دنیای بازی قرار گرفته بود به نگارش درآمده است.

این بود نقد و بررسی بازی Conglomerate 451 در وبسایت دنیای بازی، نظر شما همراهان همیشگی دنیای بازی درمورد این بازی مستقل چیست؟

نکات مثبت
  • گیمپلی بازی میتواند تجربه ی اولیه ی خوبی در سبک Dungeon Crawler باشد.
  • تنوع کلون ها و روش های مبارزه
  • تنوع دشنان
نکات منفی
  • حرکات بازیکن در زمینه گشت و گذار محدود است.
  • تعداد کم نقشه های بازی
  • بازی بعد از ۲ یا ۳ ساعت با وجود چالشی بودن تکراری میشود
امتیاز دنیای بازی 5.5 نسبتا خوب
حسین کریمی
نویسنده حسین کریمی

یه معلم گیمر، دیگه چی از این بهتر!!!

indie
نقد و بررسی بازی

3 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. عرض تبریک بابت انتشار نخستین بررسی جناب کریمی در دنیای بازی،
    همکاری با شما باعث افتخار ماست🌹🎮✌

    ۱۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر