راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان راهنمای بازی Apex Legends
در ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ , 21:00:12

راهنمای بازی Apex Legends

0
در ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ , 21:00:12

راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان تا کسانی که می‌خواهند قواعد بازی را مرور کنند. اگر شما هم جزو بازیکنانی هستید که برای مدّت‌ها قصد دارید تا به تجربه یکی از پرمخاطب‌ترین و البته پرطرفدارترین محصولات آنلاین و رقباتی در بازارهای‌ جهانی به این که چطور Apex Legends را حرفه ای بازی کنیم بپردازید، حتماً باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و بدانید که چگونه می‌توانید در جهان بی رحمی که مسابقات و رویدادهای مختلف در دل آن جریان پیدا می‌کند، زنده بمانید. در این مقاله از دنیای بازی اطلاعات آموزش بازی Apex Legends را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بازی Apex Legends یک محصول تیراندازی رایگان در سبک عناوین بتل رویال است که به جای استفاده از شخصیت‌های واقعی یا سربازان جنگی، از قهرمانان خودساخته‌ای شکل گرفته که وظیفه طراحی آن‌ها برعهده استودیوی بازی‌سازی رسپاون اینترتیمنت (Respawn Entertainment) بود و کمپانی الکترونیک آترز (Electronic Arts) نیز به عنوان ناشر، در نهایت این محصول را به دست مخاطبان و علاقه‌مندان رساند.

نکته اصلی در خصوص این بازی در آنجایی قرار دارد که قبل از شروع مسابقه، بازیکنان به صورت تیم‌های دو یا سه نفر تشکیل اتحاد می‌دهند و از بین شخصیت‌های از پیش طراحی‌ شده یا همان قهرمانان، که هر کدام نیز قدرت‌های خاص خودشان را دارند، یکی را به دلخواه انتخاب خواهند کرد. این بازی شامل دو حالت گیم‌پلی مجزا در بخش Battle Royal می‌شود که یکی از آن رویارویی با ۲۰ تیم سه نفره یا ۳۰ تیم دو نفره می‌شود.

درست همانند سایر بازی‌های ویدیویی هم سبک، در این محصول نیز بعد از ورود به زمین مسابقه، باید به دنبال پیدا کردن سلاح‌ها و مهمات‌های مختلفی بگردید تا در غالب تیم‌ها، در نهایت بتوانید به عنوان برنده از زمین رقابت خارج شوید. زمین نبرد نیز در طول گیم‌پلی کوچک و کوچک‌تر می‌شود و در نهایت این شما هستید که باید در یک محیط بسیار محدود، با سایر تیم‌های باقی مانده نیز به رقابت بپردازید.

از آنجایی که سبک بتل رویالی این محصول با دیگر عناوین موجود مقداری متفاوت است، بنابراین هر بازیکن تازه واردی به راهنمای بازی Apex Legends نیاز دارد تا بتواند بدون اتلاف وقت خود و یارانش، راهکار مفیدی برای تیم و البته مسیر پیروزی نیز داشته باشد. در ادامه آموزش بازی Apex Legends را به دست خواهید آورد.

بازی ایپکس لجندز (Apex Legends)

راهنمای بازی Apex Legends

نکته اول از نکات بازی ایپکس لجندز: شخصیتی را انتخاب کنید که با سبک بازیتان همخوانی داشته باشد.

یکی از راه‌هایی که باید به عنوان راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان گفت، این است که روی شخصیت‌ها تمرکز زیادی داشته باشید. بله،‌ همانطور که توضیح داده شد، در این بازی شخصیت‌ها و قهرمانان مختلفی وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در معرض نمایش قرار می‌دهند، بنابراین بهتر است پیش از شروع رقابت اصلی با دوستان یا سایر بازیکنانی که به صورت تصادفی با آن‌ها در یک تیم قرار می‌گیرید، شخصیت‌های موجود در این بازی را به خوبی شناسایی کرده و آن یکی که بهترین عملکرد شما را ارائّه می‌کند را یکبار برای همیشه انتخاب کنید.

در بخش Apex Arena، قدرت همه رقبا با یکدیگر برابر است و شخصیت‌ها از نظر قدرت، سرعت و استقامت شلیک به طور مساوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این بخش، فقط توانایی‌های هر شخصیت است که می‌تواند نتیجه بازی را برعکس کند و هر بازیکن را به صورت متمایز در تیم نشان دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید تجربه‌ای کاملاً حرفه‌ای داشته باشید، بهتر است که به انتخاب شخصیت یا قهرمانی بپردازید که با سبک بازیتان همخوانی داشته باشد.

آیا می‌خواهید به عنوان سپر محافظتی از دشمنان در برابر دوستان خودتان باشید؟ بهترین گزینه شخصیت Hearty Gibraltar است. چگونه می‌خواهید به دوستانتان برای طی کردن مسافتی طولانی کمک کرده و دشمنان را غافلگیر کنید؟ شخصیت Pathfinder بهترین گزینه در این راه خواهد بود. آیا دوست دارید که در مواقع اضطراری، سلامتی اعضای تیمتان را افزایش دهید؟ این کار نیز با انتخاب شخصیت Lifeline میسر می‌شود. به همین ترتیب، سعی کنید از این راهنمای بازی Apex Legends به خوبی استفاده کرده و به امتحان کردن تمام شخصیت‌ها بپردازید تا در نهایت بهترین گزینه برای شما مشخص شود.

مطالعه بیشتر در دنیای بازی: سازندگان Apex Legends و Titanfall استودیوی جدیدی را تأسیس کردند

نکته دوم: نزدیک هم‌تیمی‌هایتان باشید

از آنجایی که با یک محصول استراتژی تاکنیکال روبه‌رو هستید، همکاری تیمی مهم‌ترین رکن موفقیت در Apex Legends است. چه با تیم‌های سه نفره و چه با تیم‌های دو نفره، باید بین بازیکنان تعامل و همکاری وجود داشته باشد تا بتوانند از پس تمام چالش‌ها بر آمده و خودشان را به پایان بازی برسانند. این مورد نیز نه تنها به استراتژی‌ شما و هم‌تیمی‌هایتان مربوط می‌شود، بلکه انتخاب کردن بهترین شخصیت هم نقش اساسی در چنین فرآیندی خواهد داشت.

هربار که سعی کنید به صورت تنهایی عمل کرده و مقابل تیم‌های دشمن قرار بگیرید، مطمئن باشید که هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارید؛ چراکه نزدیک ماندن در کنار هم‌تیمی‌ها یکی از مهم‌ترین نکات بازی Apex Legends است که خود بازی Apex Legends نیز در همان ابتدا به شما آموزش می‌دهد. تیم خودتان را رهبری کنید، استراتژی داشته باشید و به همین ترتیب، قطعاً موفقیت‌آمیزترین نتایج را به دست می‌آورید.

چطور Apex Legends را حرفه ای بازی کنیم

راهنمای بازی ایپکس لجندز

سوم از نکات بازی Apex Legends: از سیستم Smart Comms برای ارتباط با هم‌تیمی‌هایتان استفاده کنید

با کمک یک سیستم بزرگ که در گیم‌پلی بازی Apex Legends قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا آیتم‌ها و مکان‌های مفیدی که کشف کرده‌اید را برای هم‌تیمی‌های خود روی صفحه علامت‌گذاری کنید و آن‌ها هم می‌توانند چنین کاری را برای شما انجام دهند.

موقعیت‌ها، تهدیدات، دشمنان و موارد دیگر این‌چنینی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که حتی بدون صحبت کردن می‌توانید با دوستان و هم‌تیمی‌های خود با کمک این قابلیت به اشتراک بگذارید. اگر هر یک از اعضای تیم متوجه علامت‌های شما نشدند، بهتر است که مارک (نشانه) خود را از روی محدوده مشخص شده برداشته و دوباره علامت‌گذاری کنید تا توجه آن‌ها به چیزی که می‌خواهید، جلب شود.

خواندن این مطلب را فراموش نکنید: تعداد بازیکنان بازی Apex Legends در استیم به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسید

راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان: با نقشه بازی بیشتر آشنا شوید

مهمترین راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان این است که تقشه این بازی با نام Kings Canyon شناخته می‌شود و تمام مسابقات Apex Legends نیز در آنجا برگزار خواهد شد را خوب بشناسند. از لحاظ طراحی، زمین آن پر از مناطق نظامی متروکه و البته طبیعت‌های زیبا و خطرناک است. هر کدام از عناصر مثل باتلاق‌ها، بیابان‌ها، زمین‌های پست و هموار، ساختمان‌های متروکه و غیره نیز با آیتم‌ها و لوازم‌های خاصی پر شده‌اند و حتی از وجود آن‌ها برای پیاده‌سازی استراتژی‌های تیمی می‌توانید استفاده کنید.

این موضوع به ویژه هنگامی که دایره محیطی برای رقابت با سایر تیم‌ها کوچک‌تر می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. همانطور که می‌دانید، محتوای مشترک تمام عناوین بتل رویالی در آنجایی قرار دارد که بازیکنان در یک گودال گرد هم جمع می‌شوند و این گودال به مرور زمان کوچک می‌شود تا در نهایت بازیکن‌ها یا تیم‌های باقی مانده به صورت رو در رو با یکدیگر به نبرد بپردازند.

نکات بازی Apex Legends

چطور Apex Legends را حرفه ای بازی کنیم؟

نکته پنجم از نکات بازی Apex Legends: برای به دست آوردن آیتم‌های خوب تلاش کنید، اما مراقب باشید

به خاطر طراحی‌های محیطی نقشه Kings Canyon، همیشه باید انتظار یک سورپرایز را داشته باشید و درست در آنجایی که فکر نمی‌کنید تیم یا دشمنی کمین کرده، اتفاقاً یکی از آن‌ها وجود دارد. همانطور که گفته شد، باید به دنبال پیدا کردن آیتم‌های مختلفی در دل گیم‌پلی باشید و از آن برای تقویت شخصیت خود و بهبود استراتژی‌های نبردتان استفاده کنید. برخی از آیتم‌ها با رزنگ‌های مشخص، قوی‌تر هستند و می‌تواند شانس شما را برای به پایان رساندن محتوای گیم‌پلی افزایش دهد.

بازکینان هر مسابقه را بدون هیچ سلاح و زره‌ای آغاز می‌کنند، بنابراین در اولین فرصت باید با کمک هم‌تیمی‌هایتان به سراغ استخراج منابع از محیط بروید و تصمیم بگیرید که حتی به مناطق مشخص شده روی نقشه سر بزنید که شانس به دست آوردن آیتم‌های ارزشمند‌تر را افزایش می‌دهد،‌ اما همیشه، در این مناطق درگیری‌های سنگینی بین بازیکنان رخ خواهد داد و باید به صورت حساب شده عمل کنید تا ببینید آیا رفتن به آن‌ مکان‌ها ارزش ریسک کردن را دارند یا خیر؟

در دنیای بازی بخوانید: درآمد بازی Apex Legends از ۱ میلیارد دلار گذشت

راهنمای بازی ایپکس لجندز: نکته ششم: هم‌تیمی‌هایتان را احیاء کرده یا باعث حضور مجدد آن‌ها شوید

آموزش بازی Apex Legends: یک تیم منسجم، تیمی است که تمام اعضای آن به صورت حساب شده کار کنند. به همین خاطر اگر نقش حمایتی در تیم دارید و سایر اعضای به دنبال نبرد با دیگر رقیبان هستند، باید تلاش کنید که از جان‌ آن‌ها محافظت کرده و در صورت نیاز، نوار سلامتیشان را پر کنید. اگر موفق به انجام چنین کاری نشدید، باید بدانید که هم تیمی‌های شما به صورت درجا از بین نخواهند رفت و در عوض زمانی که آسیب زیادی می‌بینید، روی زمین ( برای مدّت زمانی محدود) می‌افتند و در آنجا قادر خواهید بود تا به کمکشان بروید و آن‌ها را احیاء کنید.

هر قهرمان، یک بنر افسانه‌ای را حمل می‌کند که هنگام مرگ آن را رها خواهد کرد. هم تیمی‌های این فرد کشته شده باید پرچم رها شده را حمل کرده و با خود به منطقه Respawn Beacon ببرند تا هم‌تیمی خود را زنده کنند. البته این موضوع هم یکی از کارهای پر ریسکی است که می‌توانید در طول گیم‌پلی انجام دهید، چراکه فرآیند زنده کردن بازیکن مرده طول می‌کشد و بعد از احیاء مجدد نیز آن‌ها بدون سلاح یا زره در میدان نبرد قرار می‌گیرند؛ بنابراین خیلی روی حضور مجدد آن‌ها نمی‌توانید حساب باز کنید.

آموزش بازی Apex Legends

مورد هفتم: از برج‌های پرش، مناطق داغ و سایر ویژگی‌ها به نفع خود استفاده کنید

نقشه Kings Canyon مملو از محیط‌های گوناگون بخش بندی شده است که می‌توانید از آن‌ها با داشتن استراتژی کاملاً خوب علیه دشمنان و سایر رقبا استفاده کنید. برج‌های پرش یا Jump Towers به شما این امکان را می‌دهد که در هوا پرواز کرده و محیط پایین زمین را به خوبی بررسی کنید. همچنین این قابلیت به شما کمک خواهد کرد که از یک نقطه به نقطه دیگر نیز به سرعت عبور کرده و کاری شبیه به حمل و نقل را انجام خواهد داد.

در بخشی دیگر، مناطق داغ یا همان Hot Zones وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به آیتم‌های با ارزش‌تر دیگری را می‌دهد که البته محل آن‌ها در هر مسابقه به صورت تصادفی انتخاب می‌شود. از دیگر قابلیت‌های مهم بازی هم می‌توانیم به Respawn Beacon اشاره کنیم که درست همانند اسمش، محلی برای بازآفرینی افرادی است که در طول نبرد از بین رفته بودند.

از هر کدام از این مناطق به طور ویژه برای غافلگیر کردن دشمنان و یا نجات دادن خود از موقعیت‌های سخت می‌توانید استفاده کنید؛ بنابراین بدون فوت وقت، ابتدای یاد بگیرید که چگونه و در چه شرایطی باید از این ویژگی‌ها استفاده کرده تا قدرّت استراتژی خود و هم تیمی‌هایتان را بالا ببرید؛ چراکه داشتن دانش در این زمینه به اندازه داشتن سلاح‌ها و زره‌های خوب برای شما کارآمد خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر : تهیه کننده اجرایی بازی Apex Legends استودیو ری‌اسپاون را ترک کرد

هشتمین نکته از نکات بازی Apex Legends: اجازه ندهید چیزی هدر برود

هرگز این موضوع را متوجه نخواهید شد که در زمین مسابقه قرار است چه چیزهایی پیدا کرده یا چه مدّت زمانی زنده بمانید، بنابراین از آموزش بازی Apex Legends این است تا آنجایی که می‌توانید، از ظرفیت‌های خالی هر شخصیت استفاده کرده و البته تمام آیتم‌های پیش رویتان را بردارید. زره‌های بدن، سلاح‌ها، قطعات مربوط به تجهیز سلاح‌ها، ارتقاء‌های کوله‌پشتی و بقیه موارد به صورت تمام و کمال در محیط وجود دارد، اما از دید همه پنهان هستند؛ بنابراین می‌توانید با دقتی بیشتر آن‌ها را کشف کنید.

سیستم موجودی به طور خودکار به شما نشان خواهد داد که آیا یک سلاح در این بخش از گیم‌پلی برای شما مفید است یا خریداری کردن یک قطعه تقویتی؛ به این ترتیب، دیگر نیازی نخواهد بود که هرچیزی که پیش روی خودتان می‌بینید را غارت کرده یا به تفتیش جنازه سایر بازیکن‌ها بپردازید. شما و هم‌تیمی‌هایتان می‌توانید با مارک کردن مناطق، به یکدیگر کمک کرده و وسایل موجود در آنجا را غارت کنید.

نکات بازی Apex Legends با این نکته به پایان می‌رسد که سیستم برچسب‌گذاری نیز می‌تواند روی قطعات کمیاب تأثیرگذار باشد و به سایر اعضای تیم که به دنبال آیتمی هستند، کمک کند که زودتر خودشان را به محل رسانده و آن آیتم‌ها را نیز به دست آورند. البته شانس بررسی کردن کیف یا بدن دشمنانی که کشته‌اید را هم از دست ندهید، شاید آن‌ها قطعات دیگری را زودتر از شما کشف کرده باشند و بتوانید بدون هیچ دردسری، آیتم‌های موردنظرتان را پیدا کنید.

راهنمای بازی Apex Legends

کلام آخر

در این راهنمای بازی Apex Legends به تمام موارد ابتدایی اشاره کردیم و توضیح دادیم که برای حرفه‌ای‌تر شدن در محتوای چنین محصولات بتل رویال استراتژیک محوری باید چه کارهای انجام دهید. از رویارویی با سایر دشمنان نترسید و حتماً روی همکاری تیمی تمرکز داشته باشید. اگر همچنان مشتاق به تجربه این محصول هستید، باید بدانید که بازی Apex Legends هم اکنون به صورت رایگان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌اسیتشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی از طریق فروشگاه استیم و اورجینز در دسترس علاقه‌مندان است.

این بود راهنمای بازی Apex Legends برای مبدتیان تا کسانی که می‌خواهند قواعد بازی را مرور کنند. نظر شما در خصوص آموزش بازی Apex Legends چیست؟ اگر از بازیکنان حرفه‌ای این محصول هستید، شما نیز بگویید چطور Apex Legends را حرفه ای بازی کنیم؟ سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری کنید.

علی جلیلی
بازی ایپکس لجندز (Apex Legends)
لینک منبع
راهنمای بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر